Stránka 1 z 2
Napsal: sob 08.08.2015 22:16
od Tygrisko
Zdravím vespolek,
Začínám koketovat s myšlenkou na druhé auto, s kterým by jezdila především žena, ale vzhledem k tomu, že bych si udělal radost i sobě, uvažuji o E46. Tohle auto je (pro mě) snad jedno z nejhezčích, co BMW vyrobilo. Ale nerad bych, aby se debata vezla tímto směrem

Každý má svůj vkus a doufám, že žena bude také ráda. Toť úvod do "problému".
To, že bych rád auto v dobrém stavu je jasné. Řeším ale motor s převodovkou. Favorit je 318i s automatickou převodovkou. Ale vůbec nemám představu o vhodnosti této volby s ohledem na (co nejvíce) bezproblémový provoz. V jednom vlákně na tomto fóru jsem četl, že tento motor je nenáročný, v jiném byl kritizován. Co tedy platí? Nebo existuje jiný, lepší? Pamatujte, bude s tím jezdit hlavně moje žena.
Co ta převodovka? Je automat ok? Nebo mám raději volit manuál? Opět s ohledem na trvanlivost. Předopkládám ale, že víc než 5000km za rok nenajezdí.
Díky předem za podněty.
Napsal: ned 09.08.2015 15:57
od FreeTree
Jelikož mám e46 318i již 9 let, tak bych ti doporučil min. 320i ... chce to prostě 6 válců...

Napsal: ned 09.08.2015 20:33
od Tygrisko
To souhlasím, 6 válců je 6 válců. Ale je to opravdu potřeba pro ženu, která rozhodně není závodník? Nebo je to kvalitnější a méně poruchový motor, než oba v 318i?
Napsal: pon 10.08.2015 03:09
od honzabiker1
318i je dostacujici na kratsi trasy, ale myslim, ze automat by ho zabil.. Vyjde levneji oproti sestivalci jak pri porizeni, tak provozni naklady (mene oleje, svicek, nema vanos, atd), spotreba zalezi na stylu jizdy, ale proti R6 o moc nizsi neni.. To vse plati pro 318i pred fl s motorem M43B19 - vykon 87kW. Novejsi ctyrvalce (N42) jsou mnohem slozitejsi a mene spolehlive.
Napsal: pon 10.08.2015 19:52
od JaraX
s těma N42 taky neni moc problém, jen jim moc mechaniků nerozumí a spíš to dovrtaj,
ty starší M43 sou v pohodě,
nicméně
318i ano ale jen manual a na krátké trasy, todle auto v automatu nefunguje dobře, pokud chceš automat, idealni volba pro ženskou je 323i, 325i, pokud zavřu obě oči tak i 320i, ty šestiválce se s tím automatem poperou mnohem líp a spotřeba je ve výsledku lepší jak u čtyřválce.
Napsal: pon 10.08.2015 22:04
od Tygrisko
Pánové, děkuji.Co znamená, že "nefunguje dobře"? Zrychlení s motorem 318i (rv 2002-2005, asi ten N42?) je 9.3s z 0 na 100km/h, což mi nepřipadá, jako pomalé.
Já rozumím, že pro vás tady je to málo, kdybych si kupoval auto pro sebe a chtěl někde závodit, tak bych šel rozhodně do silnějšího motoru. Ale toto auto je pro ženu, která poveze někam děti a já vím, jak jezdí. Ta, když na 100km/h zrychlí za minutu, tak jí to bude jedno. Potřebuje hlavně "splynout s davem". Takže požadavek na výkon motoru je výrazně nižší, než požadavek na spolehlivost.
Můžete mi tedy prosím poradit s tou spolehlivostí? Pokud bych tedy vybíral motor dle rady JaryX: 320i, 323i a 325i a srovnání s mým půvoně vybraným 318i. Je mi jasné, že se bude jednat o obecné zkušenosti za předpokladu, že budu mít štěstí a nekoupím werk.
Jak je to pak s tou automatickou převodovkou? Je to bezpečné nebo si v daném nájezdu (moje představa je řekněme do 130 tis. km) koleduji o malér? Jak pak probíhá údržba, servis, apod.?
Jak jsem psal dříve, předpokládám, že víc, než 5000 km/rok to auto neujede.
Díky předem, vím, že se nejedná o jednoduchou otázku

Napsal: úte 11.08.2015 09:31
od kubajz79
vlastnil jsem 318i touring (motor n46b20,105kw) najeto 126000km.s autem jsem najezdil cca.20000km.během té doby jsem řešil jen základní servis,tzn. spotřební díly.motor bez problému.n42 údajně trpěl na rozvody,problém s praskajícimi vodítkami napínaků řetězu.u n46 byl možná už tento problém vyřešen.měnil jsem jen samotný napínák u kterého byl problém se slabou pružinou a měl být měněn v rámci záruky.před výměnou při studených startech motor asi dvě sekundy zarachtal.po výměně vše v pořádku.proti m43 jsou motory n42-46 podstatně složitější.vanos a valvetronic.takže mnohem více věci,co můžou potrápit.na druhou stranu ale zase potěší svou pružností.ve městě bude n-kový dvoulitr brát klidně devět litrů +- desetina.s automatem bude brát zhruba o litr více.a to už si na hodnotách šestiválce.m43 bude jezdit do osmi litrů.ale nemá výkon.točit ho nad 4000ot. je úplně zbytečné.jeho devízou je spolehlivost a životnost.jelikož se ale montoval do roku 2001,jen těžko jej seženeš s nízkým nájezdem a s automatem zřejmě vůbec.
i já se radou přikláním k šestiválci.320i lépe 325i si s automatem poradí snáz.a o kultivovanosti jejich chodu se pějí ódy

v dobrém...
Napsal: úte 11.08.2015 09:48
od Tygrisko
Ok, takže se posuneme v motorizaci výše.
Hledám tedy něco takového?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =213345693
Nebo jste měli spíše na mysli 320i s 2.0l 110kW?
Napsal: úte 11.08.2015 13:11
od kubajz79
doporučuji mrknout na e46 fórum na zkušenosti majitelů 320i (klubová auta - nutná registrace) :
http://e46.bmwklub.cz
Napsal: úte 11.08.2015 13:36
od paca
pokud to bude pro ženu, tak hledej s DSC

Napsal: úte 11.08.2015 19:05
od Filozof
nemá smysl 320i pak se špatně prodávají ....rovnou 323i nebo 325i.
Jsou to pak i žádané auta případném prodeji. Auto jezdí s tímto motorem velice pěkně a příjemně ve spojení s automatem.
U 320i s automatem si musíš při plném obsazení mnohem více riskovat při předjíždění případně .... no a prodávat 320i je opravdu opruz. kamarád měl stím velké problémy.
Každej chtěl aspon 2,5litr - žere stejně jako 2litr ale jede líp.
Takže za mě určitě 323i nebo 325i. Mají větší sílu taky odspodu a ve středním pásmu otáček kde se motor často nachází. Automat tak funguje líp.

Napsal: úte 11.08.2015 19:19
od paca
pokud chce "fejslift", tak 323i odpadává a ono najít zachovalou e46tku s nějakou pěknou výbavou už začíná být taky problém, takže bych se spíš zaměřil na stav atd... a zas takový rozdíl v provozu mezi 2,2i a 2,5i není, kor když s tím bude jezdit jeho manželka

a když se dívám do inzerce co kluci vozí e46tky z německa, tak jsem viděl několik 320i a byly vcelku rychle pryč (do 14ti dnů)

Napsal: úte 11.08.2015 21:01
od Filozof
jo tak 2.2 už je lepší ale ta staršé 110kw verze byla tedy o dost slabší.
No dneska stav to je jistě duležitá devíza. Ono je to už přeci jen taky starší auto.
Napsal: úte 11.08.2015 22:02
od JaraX
je uplně jedno jestli koupíš 320i 110kW a 320i 120kW, ta M52(110kW) je určitě mnohem spohlivější motor než né moc spolehlivá M54, navíc ani jeden motor nejede odspoda, do 3000rpm je obojí tupé a mdlé auto, s dynamikou čtyřválce, až nad 3500otáček jedou oba dostatečně, výkon v otáčkách na normální ježdění nechybí ani jednomu, ale spodek je chabej.
323i a 325i sou na tom podstatně líp a ty motory maj krásnej spodek a není třeba je pro běžnou jízdu nějak vytáčet, můžem krásně porovnat protože máme v rodině obojí, přitelkyně má 323i a švagrová má 320i 125kw, při sprintu pod plným sou obě auta uplně nastejno, ovšem pokud člověk drží auto kolem 2500otáček, tak ta 323i ujede té 320i neskutečnym způsobem.
ovšem i 320i (jakákoliv) je v automatu mnohem lepší než čtyřválec, pokud bych kupoval manuál tak si zase radši koupím 318i 105kW než 320i 125kw.
Napsal: stř 12.08.2015 11:56
od Tygrisko
No, ale 323i se vyrábí jen do roku 2000, což já bych raději nějaké novější, ideálně ten rok 2004 nebo 2005. Prostě poslední vyrobené kusy. Ale tedy ne za každou cenu.
Abych shrnul priority (od největší):
Spolehlivost daného motoru a převodovky
Stav auta
Automatická převodovka
Stáří (najeté km)
Výbava
Tedy ta M54 nebude vyhovovat? Nebo se ta nespolehlivost netýká všech objemů M54?
Co třeba toto:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =212438200
Napsal: stř 12.08.2015 11:59
od paca
m54 není špatná, pouze "žere" olej, hlavně u obsahu 3.0i

takže se toho neboj

Napsal: stř 12.08.2015 12:59
od JaraX
m54 zrovna žádnej super motor není, převážně 3 litr, ale s tím 2,5 litrem je minimum problému, ale není tak dobrý jak třeba M52, nicméně 325i mužu jedině doporučit, idealni motorizace, malá spotřeba, jede to dobře odspoda, fakt super motor.
Napsal: čtv 13.08.2015 07:42
od cejsi
Vim o jedne 330i v top stavu

- viz. dole
Je to od zamestnance BMW, ktery to prodava pres interni inzerci...
verkaufe hier meinen geliebten 330CI Clubsport in Estorilblau. Liebhaberfahrzeug, Handwäsche, Saisonkennzeichen, Erstlack, Unfallfrei, Scheckheftgepflegt in einem ehrlichen und gepflegten Zustand! HU 03/16;
SA-ab Werk -Individual Estorilblau -S473A Armlehne vorne -S520A Nebelscheinwerfer -S548A Kilometertacho -S550A Bordcomputer -S832A Batterie im Kofferraum -S851A Sprachversion deutsch -S167A Abgasnorm EU4 -S210A Dynamische-Stabilitäts-Control -S226A Sportliche Fahrwerksabstimmung -S249A Multifunktion für Lenkrad -S358A Klimakomfort-Frontscheibe -S415A Sonnenschutzrollo hinten -S428A Warndreieck und Verbandstasche -S431A Innenspiegel automatisch abblendend -S459A Sitzverstellung elektrisch mit Memory -S481A Sportsitz -S502A Scheinwerferreinigungsanlage -S508A Park Distance Control (PDC) -S521A Regensensor -S522A Xenon-Licht -S534A Klimaautomatik -S606A Navigationssystem Business Karte 2012 -S672A cD-Wechsler 6-fach -S710A M Lederlenkrad -S716A Aerodynamikpaket -S754A M Heckspoiler -S760A Hochglanz Shadow-Line -S768A Individualserie "Clubsport" -S775A Dachhimmel anthrazit -S785A Blinkleuchten weiss -S795A BMW Verbundrad M Doppelspeiche 71 -L801A Länderausführung Deutschland -S863A Händlerverzeichnis Europa -S879A Bordliteratur deutsch
Fahrzeug ist unverbastelt, es sind nur kleinere Verbesserungen vorgenommen worden: - Bastuck ESD - H&R Federn 55/35 - natürlich alles eingetragen.
Verschleißteile: Ölservice, Getriebeöl, Hinterachsgetriebeöl Bremsflüssigkeitswechsel wurden 10/14 erneuert Bremse vo 80%, Bremse hi. 60%, Batterie März 2015 erneuert Radsatz M135 vorne 6mm hinten 3mm; viele weitere Teile erneuert
Farbe: Estoril Blau metallic
Getriebe: Schaltgetriebe
Kraftstoffart: Benzin
Erstzulassung: 1/2003
Kilometerstand: 95.600 km
Anzahl der Türen: 2/3 Türen
Umweltplakette: 4 (Grün)
HU(AU): 3/2016 ( -- )
Preis: 13999
Name:
Christoph Reith
Email:
Christoph.Reith@bmw.de
Telefon:
017670097016
Napsal: čtv 13.08.2015 07:43
od JaraX
akorat 14eur na E46 už je docela mazec,
Napsal: čtv 13.08.2015 07:46
od cejsi
no, neni to uplne malo
