Stránka 1 z 2

Napsal: pát 10.07.2015 19:16
od LukasBMWE36is
čaute. vím, že toho tady asi bylo napsáno hafo, ale nikdy jsem nenašel přesně to co potřebuju.

mám problém s přehřiváním motoru. s autem jsem začal jezdit po třech letech, pač stalo v garáži, a vyvařovalo se, lakovalo atd. předtím se nepřehřívalo, použe při dlouhodobé zátěži na dálnici ve svinskem tempu z lehka, ale pak se schladilo do normalu samo po pár minutkách.

motor i po dlouhém stání šlape jak hodinky od prvního nastartování. byla provedena výměna chladiče za nový. dal jsem novou kapalinu, odvzušnil....zpočátku se zdálo vše ok. do vzdálenosti 10 km chladilo auto jak mělo, ale nad 10 km už se začíná zvedat ručička teploty vody výše, a nemá problém s tím postupně vyšplhat až k červené. to jsem naštěstí nedopustil.

po shlédnutí rad na internetu, jsem si byl jistý tím, že to bude na výměnu termostatu. termostat jsem vyměnil za nového wahlera, dal zpět, dolil vodu, odvzdušnil... jdu to projet, ujedu 500m a ručička u červeného políčka. ubyla voda, dolil jsem a cele dookola, dokud voda nezustala stát na stejné hladině.
pak se to zase po kilometru začalo hřát, tak jsem upaloval domu.

ted tady sedím a jsem z toho vedle, pač nevím co dál protože :

-voda v oleji neni
-olej ve vodě taky nevidim
-termostat je novy i s těsněním
-chladič je zahřáty, tudiž koloběh funguje
-vrchní hadice levá teplá, pravá horká, spodní tenka vlažná
-chladič nový
-hadice netlakujou
-topení hajcuje jak urvané


čím by to teda ještě mohlo být?
vodní pumpa? nebo někde nětěsnost, že se třeba pořád zavzdušnuje okruh? když zmačknu vrchni pravou(z pohledu na motor zepředu) hadici, syčí to u víčka na chladiči, nevím, zda to tak ma být? když oddělám víčko, voda čurká po kapkách zpátky do nádobky, takže vodní pumpa by měla být ok si myslím...jsou tam nějaké čidla, co by nato mohly mít vliv? nebo visco spojka? vrtule se točí od nastartování, ale nestupnuje otáčky ani když se to začina přehřívat...ale že by to mělo až tak vliv, když to neuchaldím ani naporem vzduchu za jízdy?

na diagnostiku se bohužel takhle nedostanu, pač s tim nikde nejde zajet :-(

ještě jedna věc. mam dodělavanou klimu manual dvě zony. chladič jsem tam dal stejný jak byl, jenže motor je swap z M40 na M42 . nejsem si jistý jestli motory s klimou neměly nějake chlazení navíc oproti autam bez klimy, a timpádem to třeba nechaldí jak má? nebo má být ten chladič jiný, či tam má být ještě někde přidavná vrtule? mam jednu vepředu na klimě, a jednu klasickou na viscospojce, ta jak jsem psal,ta se točí pořád stejně nestupnuje otáčky.... hoši nevím, jsem z toho kokojambo :-)

ještě poznatek, když nastartuju trošku více zahřáty motor tak ručička vody trochu cukne zpět doleva, pak zase pokračuje v stoupání....
člověk se těšíl po třech letech rekonstrukce na pořádne svezení, a zatím místo radosti, jen samé starosti... :-(

jinak je to E36 318is M42 , motor rv. 3/1994

Napsal: pát 10.07.2015 20:00
od Fx
Klima by měla mít elektrickou saharu navíc k viskospojce.

Na vodní pumpu bych se asi mrkl aspoň pro jistotu, ale nevsázel bych na ni (s ohledem na popis). Nebyl motor venku? Nemáš blbě poskládané hadice?

Viskospojka by měla spínat, na druhou stranu náporem za jízdy by se to mělo uchladit - problém nastává, když jedeš pomalu nebo stojíš.

Napsal: pát 10.07.2015 20:03
od Design
Spina ti vysko vrtule? Melo by byt slyšet jak huči. Vymen ji za jinou. Mela by ti spinat i el vrtule kdyz se to hreje. Vodni pumpu bych pro jistotu taky vymenil.

Napsal: pát 10.07.2015 20:16
od LukasBMWE36is
čaute, motor venku nebyl, naposledy při swapu na m42, ale to je nějakych 5 let, a jezdilo to normalně, větší problemy mi to děla až ted po vyměně chladiče. ted když jsem to byl odvzdušnit ještě jak to vychladlo, tak ještě dost vzdychu uteklo, tak uvidime. každopadně visco spojka a vodni pumpa pujdou asi nové no...visco určitě když to ma hučet a točit na plne fofry, mě to jen fouká bez hučení pořád stejně...

Napsal: pát 10.07.2015 20:18
od LukasBMWE36is
jo a el vrtuli tam nemam. mam jen zepředu na klima chladiči, a pak tu na visce u motoru a přes tunel to valí na chladič. jiná tam není. možna tam má být, nevím, klima je dodělavaná, původně tam nebyla, tak nevím jak to ma přesně být s těma vrtulema tam :-) nemate někdo foto jak to ma být správně, kolik vrtulí atd?

Napsal: pát 10.07.2015 23:27
od Design
Vrtule ma byt na klima chladiči ale když se ti začne hrat voda tak taky sepne. Poradne to odvzdušni me to taky delalo bordel topeni naplno projet nechat chvili dolit vodu zas projet atd..

Napsal: sob 11.07.2015 07:11
od Foldas
Určitě se ještě podívej na vodní pumpu a zapojení hadic

Napsal: sob 11.07.2015 10:39
od LukasBMWE36is
ok, dikes za rady, mrknu ještě na to odvzusnění

Napsal: sob 11.07.2015 13:07
od Tompo
Zapojení hadic asi špatně nebude, když měnil jen chladič. Postavit čumákem proti kopci a pořádně odvzdušnit.

Napsal: ned 12.07.2015 11:33
od LukasBMWE36is
čaute, tak odvzdušnene to už je, už nezasyči ani trošku. ale asi opravdu bude problem s nefunkční visco a nefunkční klima vrtuli. podivam se na pojistky u klima vrtule, a visco spojka je podle popisu jak ma fungovat v háji. proto se teplota nějaky čas drží na 90 (těsně před prostředni čarkou na budiku) až po pár kilometrech se to začne zvedat. včera jsem ujel cca 5km ke kámošovi a zpět, a až v 12% kopci kousek od baráku se to začalo hřát, a vrtula na viscospojce furt stejne otáčky jak u volnoběhu když nastartuju. navíc celkem čumím že se to auto hodně rychle zahřeje na provozni teplotu. než zavřu garáž a ujedu kilák a motor je na provozni teplotě :-) ale tak to ma asi být... koupím visco spojku a dám vědět výsledek...

Napsal: ned 12.07.2015 14:16
od LukasBMWE36is
kluci nevíte na co je tento konektor? nemam ho kde zapojit, visí tam volně...ma v konektoru je jeden pin, další dva jsou volné. snad se vložily ty fotky...

Napsal: ned 12.07.2015 15:29
od Design
Ten konektor je k el vrtuli :D jo a auto je rychle zahrate prece jen je to mali motor. Vypada to na tu visco podle toho co pišeš no.

Napsal: ned 12.07.2015 18:21
od Foldas
A nebo ke klimakompresoru.

Napsal: úte 14.07.2015 17:01
od LukasBMWE36is
tak jsem koupil novou viscu. nastartoval, ventilator hučel podle sešlápnutí plynu...celkem rachot. no jdu to projet, a furt se to přehřívá. větrák už po zahřátí na plyn nereagoval, a točil se furt stejně, mato tak být? nový poznatek vrchni hadice horká ta co jde z termostatu dolu k chladiči studena, čili se mi neotvírá termostat? to jsem koupil nový, ale už když jsem dělal test v hrni, tak se ten starý otevřel více, než ten nový. zkusim hodit starý termostat a uvidíme. četl jsem že se tam vkládá šipkou nahoru ten termostat?

Napsal: úte 14.07.2015 17:11
od azapoff
Ten konektor je na cidlo v chladící a jak je na tom teplotní čísla ? Mas dvě jedno v chladiči na boku druhý v bloku pod sáním. A auta s mechnickou klimou mají větrák před chladicem a visko spojku pokut mas digi klimu tak mas el saharu za chladičem muzes tam docpat i spojku ja ji tam dal u 4valu je místa dost

Napsal: úte 14.07.2015 17:35
od LukasBMWE36is
čidlo v chladiči mam zapojene, tohle tam jen tak visí, nemam to kde zapojit

Napsal: úte 14.07.2015 17:52
od azapoff
A ten svazek z kterého to leze je kde

Napsal: úte 14.07.2015 17:53
od azapoff
Posly my do sz cislo na sebe

Napsal: čtv 16.07.2015 19:58
od LukasBMWE36is
čaute , tak si to shrneme, problem je vyřešeny. auto se přehřívalo. vyměnil jsem termostat, dal novou visco spojku. nic. přehřávalo se pořád. pak jsem došel k tomu, že když zmáčknu hadici fouká z pod víčka na chladiči. koupil jsem nové víčko. už nefouká z pod něj vzduch. a vrátili jsme na zkoušku starý termostat, který se v po testu v hrnci s horkou vodou otevřel jak má.....a ejhle, problém je vyřešen. takže si myslím že problém byl ve viscospojce a nový termostat se otevíral málo oproti starému, což jsem nepochopil, ale konečně mám klid, a jdu si užívat letních vyjížděk :-)

Napsal: čtv 16.07.2015 23:33
od azapoff
Celkem prkotina a co to nadela . Zkusil jsi zapnout tu klimu jestli točí jak jsme mluvily