Stránka 1 z 2

Napsal: pon 18.05.2015 09:28
od Honzaak
Zdravím všechny,

... a rád bych Vás touto cestou poprosil, zda někdo z vás má návod ( postup ) výměny výše zmíněného včetně odpojení řazení, utahovacích momentů apod.
Za všechny rady k věci budu samozřejmě vděčný.

Díky Honza.

Napsal: úte 19.05.2015 08:36
od Honzaak
Nikdo?

Napsal: úte 19.05.2015 09:35
od vita11
Servisní návod (bez utahovacích momentů) máš tu

Napsal: úte 19.05.2015 10:10
od alfonzo
Čau, kolik máš najeto?

Napsal: úte 19.05.2015 10:27
od Honzaak
... cca 110 tis.

Napsal: úte 19.05.2015 10:27
od Honzaak
vita11 - děkuji za ochotu.

Napsal: úte 19.05.2015 14:54
od Francis
Není to nic složitého, pokud máš auto na zvedáku a koukáš zezdola, bude ti jasné co dříve a co později: výfuk, tepelné kryty, předek kardanu se středovým ložiskem, spojkové prasátko, odpojit kabel zpátečky, startér, lehce svěsit, odpojit řazení, vyjmout převodovku.
Zpět v obráceném pořadí.
Utahovací momenty jsem měřákem neřešil, dotáhl jsem v rozmezí "s citem" - "na krev" :-D Pokud v ruce poznáš mez kluzu, bude to utažené přesně.
Zatím to nikdy neupadlo a statisíce km najelo.

Napsal: úte 19.05.2015 15:39
od BudVlad
Utahovací momenty:
Přítlačný talíř k setrvačníku 15 Nm + 90°
Převodovka k bloku
M10 x 30 mm 20 Nm + 90°
M10 x 85 mm 20 Nm + 180°
M12 25 Nm + 130°
Použij nové šrouby. Blok motoru je z magnézia proto šrouby musí být z hliníku.

Napsal: stř 20.05.2015 07:33
od Honzaak
Pánové Francis a BudVlad děkuji Vám za příspěvky a rady.
Vše potřebné objednáno.

Napsal: pát 22.05.2015 09:22
od kubajz79
to mne docela překvapilo,že ve 110000km je spojka v háji.jak se projevuje?

Napsal: pát 22.05.2015 09:50
od vita11
viděl jsem spojku v hajzlu na autě s 15tis km ... je to hlavně o používání

Napsal: pát 22.05.2015 09:57
od MattyX
Přesně jak píše Víťa ;) Když je člověk debil, trpí celý auto ... bohužel u ojetiny nikdo neví jak s tím kdo jezdil před ním :) Ale občas když se s někým vezu a vidím jak používá spojku, tak škoda že ty auta nemají nožičky - ty by nakopaly tolik prdelí :)

Napsal: pát 22.05.2015 11:52
od Honzaak
..." cvaká " dvouhmota. Zhoršené řazení.

Napsal: pát 22.05.2015 13:11
od pavproch
já u 3er (N53) měnil kombo po 155 tis km (spolu s tím i uložení převodovky a motoru, ložiska kardanu, obě hardy spojky atd....) a .... udělalo to z ojetiny nové auto.... :D

Napsal: sob 23.05.2015 20:40
od xhans
MattyX píše:Přesně jak píše Víťa ;) Když je člověk debil, trpí celý auto ... bohužel u ojetiny nikdo neví jak s tím kdo jezdil před ním :) Ale občas když se s někým vezu a vidím jak používá spojku, tak škoda že ty auta nemají nožičky - ty by nakopaly tolik prdelí :)
Jaky zlozvyky ti prijdou zcela nejhorsi? :) nejen z rad zen, uz jsem videl taktez vselijake peklo. Nebo mozna jinak dotaz. Co chlapi myslite , ze dava spojce resp prevodovce nejvetsi nasup?

Napsal: sob 23.05.2015 22:33
od MattyX
No vyberu...

Lidi neustále stojí na spojce. Dojede na křižovatku a co kdyby náhodou ta zelená hnedka blikla :) Trpí axiál na motoru, přítlačák, ložisko...
level high five je, když stojí do kopce a nechá spojku lehce klouzat, tak aby auto nepopojelo do zadu, ale ani do předu (postup zkurvení celé spojky je značně urychlen...)

Lidi neumí řadit... takový prdy od toho jak lidi pouští spojku... stačí jet s nešikovným kolegou zácpu na magistrále u muzea a na nuseláku už bych blil (dostává rázy setrvačník a potažmo převodovka)

Druhý kolega jede a neustále spojku vyšlapuje i na rovině jen tak :) prostě ťukne si do brzdy a přitom vyšlápne spojku a tento proces se za 1km může opakovat i 10x ... taky velice pohodlné :)




Na druhou stranu, ještě že takový lidi jsou, co by pak v autoservisech žrali :)

Napsal: ned 24.05.2015 10:28
od xhans
Vyslapla spojka na semaforech, potazmo pred krizovatkou ci v prubehu celeho odbocovani je podle me hodne castej nesvar, v autoskolach na to kaslou a kdyz se to clovek blbe nauci, je to narocny odnaucit. Stejne jako drzeni volantu apod, tim ale aspon netrpi auto. Co rikate na razeni ob stupen? 3~5 ci 4~6, da se rict ze se tim setri prevodovka?

Napsal: pon 25.05.2015 15:07
od Totic
Tak řazení obstupeň bych naopak řekl, že je pro synchrony velmi nežádoucí! :lol:

Nebo třeba ještě příklad jak dobře mrvit spojku a setrvák s kardanem i převodovku když máš obsedantní touchu to na každé křižovatce, plácku nebo zatáčce kopat z vytočených kvaltů přes spojku do všelijakých driftů.
Jj za ty powerslidy se pak platí nejen pneumatikama. :wink:

Napsal: pon 25.05.2015 15:13
od MattyX
Totic píše:Tak řazení obstupeň bych naopak řekl, že je pro synchrony velmi nežádoucí. :lol:
Tak to si necháme rádi vysvětlit jak strašně trpí synchrony při řazení 3 - 5 a 4 - 6 :) Jistě víš jak to funguje, tak nám to vysvětlíš :)

Napsal: úte 26.05.2015 07:08
od xhans
Totic píše:Tak řazení obstupeň bych naopak řekl, že je pro synchrony velmi nežádoucí! :lol:
To ja s tebou v globalu souhlasim, vytocena rychlost do 7400 a rychle nadrazeni o 2st jiste danemu synchronu ublizuje, nicmene kdyz pri pianco razeni das cas otackam spadnout, trochu to razeni prodlouzis a rychlost tam volne zapadne tak jiste zadnymu synchronu prilis neskodis a teoreticky absolutnr setris synchron,ktery preskocis. Vychazim z teorie, temer nepraktikuju :)

Jediny absolutni setreni spojky, prevodovky a setrvaku je, kdyz rano auto obejdes a jdes do prace pesky :))