Stránka 1 z 2

Napsal: sob 09.05.2015 10:02
od Psyke
Zdravím,

chtěl bych se zeptat zda by jste někdo neuměli poradit s mým problémem:

Mám asi měsíc 325i, 2005 (VIN:KT54093) a od samého počátku řeším následující problém:

Když jsem si auto přivezl tak svítil vykřičník na palubním počítači a po připojení diagnostiky mi bylo řečeno, že je chyba v pozici sacího VANOS ale pravděpodobně se jedná jen o chybu v čidlu.

Než jsem stihl tento problém začít řešit tak se rozsvítila kontrolka check engine a jel jsem do prvního (neautorizovaného)servisu kde chybu smazali a dle jejich slov pročistili dané místo. Po přibližně 50km se kontrolka rozsvítila znovu a diagnostika ukázala následující chyby:

P2A39: valvetronic rozsah přizpůsobení/ Meze nebyly naučeny
P2A82: Sání-VANOS/ Pohybuje se s obtížemi, mechanicky zaseknutý

Následně jsem sehnal kontakt na mechanika pracujícího v autorizovaném servisu BMW, ke kterému jsem auto ihned zavezl.

Stejně jako v prvním servisu očekával chybu na tom čidle a když to rozebral tak zjistil nějaké nečistoty na sítku u toho čidla (?) - ukazoval mi fotky. Nicméně toto vyčistil a to čidlo prohodil s tím druhým na výfukový VANOS - aby v případě další chyby bylo zřetelné jestli je chyba ve VANOS nebo v tom čidle.

Bohužel po ujetí 50-70km se kontrolka motoru opět rozsvítila a opět byla nahlášena chyba na sacím VANOS. V tomto okamžiku jsem si pomocí své WIFI diagnostiky k iPhone co jsem našel doma (z předchozího BMW) přečetl následující chybu:

P0012 - ''A'' Camshaft Position - Timing Over- Retarded (Bank 1)
Podle Google by to mělo s tím VANOS souviset.

Přistoupili jsme panem mechanikem tedy k výměně sacího VANOS a včera jsem si auto vyzvedl.

Ujel jsem cca 150km a kontrolka se rozsvítila opět :? :?

WIFI diagnostiku mám už od předposlední závady v autě a tudíž jsem opět
ověřil závadu a k velkému překvapení je stejná:

P0012 - ''A'' Camshaft Position - Timing Over- Retarded (Bank 1)

Po neděli to pánovi chci opět zavést.
Zatím mi to stálo cca 15.000,- a výsledek opravy se nedostavil.

Věděl by někdo z Vás jakým směrem se teď ubírat? Mechanikovi věřím a rád bych mu dal nějaký užitečný tip.


Děkuji za odpovědi

Napsal: sob 09.05.2015 10:18
od Vlasta
Podobnej problém měl známej s N47. Totálně zakarbonovanej motor. Snejk potvrdil, že je to používáním předepsaného, nicméně nevhodného oleje xW-30 pro benzínové motory Nxx

Napsal: sob 09.05.2015 10:51
od Psyke
Zeptám se blbě ale to je celá a 100 % příčina ? Tzn. mechanika, který pracuje x-let v autorizovaném servisu taková věc nenapadla ? Kdo nebo co je Snejk ? Je to řešitelné ? Jaká je cena takové opravy ?

Děkuji

Napsal: sob 09.05.2015 11:17
od Vlasta
Snejk je BMW guru z Prahy

Napsal: sob 09.05.2015 13:05
od kompre
do n52/53/54/55 atd taky olej nepatri urcite, hlavne ak sa s tym jazdi sviznejsie vytaca sa to a olej sa meni podla ll intervalu. Ale pri standardnom pouzivani n47micky a skrateni intervalu, 5w30 nemoze uskodit.


trosku sa tu miesaju hrusky s jablkami diesle s benzinmi, nemal si na mysli skor n46?

Napsal: sob 09.05.2015 13:20
od Psyke
Pánové a mohl by zde prosím někdo další potvrdit, že toto je příčinou toho problému ? Je složité ten motor dekarbonovat ?

Děkuji

Napsal: sob 09.05.2015 15:01
od matiz
Hlavne aby ty vymeny nebyly jen na fakture a v aute stale ta stejna napln. Kdo to obcas vytoci, mel by vazne uvazovat o zkracenem intervalu pro vymenu. Asi by nebylo marne se podivat pod viko. Nedavno jsem delal x5 s n52, nedelam si vubec iluze o nejake zkracenne vymene a motor zcela cisty, bez karbonu.

Napsal: sob 09.05.2015 15:32
od Psyke
Z jiného fóra na internetu:

v sání u 330Ci rozpouštět karbon ? ;) a kde by se tam asi tak vzal čeče ? "karbon" ....
Karbon jsou uhlíkové usazeniny vznikající při spalování paliva ...
Výfukové kanály můžou být zakarbonované - svody můžou být zakarbonované - výfuk může být zakarbonovaný .... ale sání ? sání woe ne e ... do sání se u benzínového motoru karbon nedostane ;)
Jo u dieselu je to jiná , tam se díky EGRu část spalin vrací zpět do sání a tam se časem určitý nános utvoří ,
rozhodopádně to ani v tomto sání u dieselu není karbon jako takový, spíš je to taková kaše spalin sazí a oleje .... karbon to taky není - karbon je uhlík .... ale to je asi na jinou debatu ;)

Co je na tom pravdy a jak to tedy je ?

Napsal: sob 09.05.2015 16:23
od Vlasta
kompre píše:trosku sa tu miesaju hrusky s jablkami diesle s benzinmi, nemal si na mysli skor n46?
Aha, tak to byl N43, s tím N47 jsem si to spletl, ten je zase problémovej s praskajícíma rozvodama

Napsal: sob 09.05.2015 16:57
od Poldav6
No N54 velmi trpí na karbon v sacich kanálcích. Prostě se dostane do saní atd. Ale atmosfericke motory na to asi netrpí.

Napsal: sob 09.05.2015 17:22
od Psyke
Nejsem automechanik ale v mém voze je motor N52 o kterém tu nikdo nepíše. Lze tedy tento problém opravdu zobecnit i na můj typ motoru a tudíž vyvodit, že je potřeba "dekarbonizovat" sací kanálky ? A pokud tak jak ? Bude to můj mechanik znát ?

Napsal: sob 09.05.2015 17:54
od vita11
U N52 by v sání karbon moc neměl být -> není to přímý vstřik. Hromada karbonu ale může být "vevnitř", tam kde se vyskytuje olej. A to měl předpokládám Vlasta na mysli

Napsal: sob 09.05.2015 18:41
od Psyke
Děkuji za vysvětlení - bohužel mě to vrací na začátek k tomu, že příčinu mé závady nikdo nezná? :? 8O

Napsal: sob 09.05.2015 18:57
od matiz
Muzes sem dat cislo dilu ktere jste dali nove?

Napsal: sob 09.05.2015 19:04
od matik
Vyhledat diagnostiku kde ti nevyčtou jen chybovku ale i živé data :wink:
Po prohození sací a výfuku (čidal by měla být stejná) tak je chyba stále na té jedné straně ? Co zkontrolovat kabeláž..
Nedostalo auto ránu a nejsou pohlé kolečka na vačkách ? (dle diag by se to mělo ukázat)

Napsal: sob 09.05.2015 22:23
od Poldav6
U přímého vstřiku se karbon usazuje v sání proto, že jimi neprochazi palivo. Jen vzduch a olejem, který tam je jaksi navíc.

Jestli si nevíš rady, stojí dekarbonizace za zvážení, je to vždy k dobru, čistící přípravky se na to dají normálně koupit...

Napsal: sob 09.05.2015 22:30
od vita11
N52 ale není přímý vstřik

Napsal: ned 10.05.2015 00:18
od Poldav6
Jasně, píšu proč je problém s olejem v sání u přímého vstřiku... Tohle u nepřimeho nenastane i kdyby v sání olej byl.

Napsal: ned 10.05.2015 00:31
od inspi1981
A co takhle natazenej rozvodak :roll:

Napsal: ned 10.05.2015 08:57
od Psyke
Prohodit čidla už mechanik zkusil a právě po opakované chybě na sacím jsme ho vyměnili - číslo dílu: 11 36 7 583 207. Jinak po tom co se ta kontrolka rozsvítila tak kolísají otáčky při volnoběhu. Dolů chvilkama a občas si auto jakoby trosku šlápne samo na plyn - neznačí to nějaké ty nečistoty v sání ? Myslím že mechanik říkal že pokaždé když to rozebral tak našel nečistoty na tom sítku. Může to být příčinnou problému a spouštět to tu chybu ? Co přesně znamená ta chyba podle mé diagnostiky ? Co se týká real-time diagnostiky tak tu pan mechanik má a říkal, že se to stane vždy když je olej v motoru horký. Mě se to dvakrát posledně rozsvítilo po tom co jsem ujel úsek tak 20km a docela jsem tomu dával - jednou když jsem zaparkoval - než jsem vypnul motor a úplně nakonec naopak po tom co jsem to auto nechal tak hodinu stát na parkovišti a nasedl jsem do něj - hned po nastartování.