Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E90, 325i - neřešitelný problém s VANOS

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Psyke
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: sob 09.05.2015 00:00
Bydliště: Plzeň

#1 Příspěvek od Psyke »

Zdravím,

chtěl bych se zeptat zda by jste někdo neuměli poradit s mým problémem:

Mám asi měsíc 325i, 2005 (VIN:KT54093) a od samého počátku řeším následující problém:

Když jsem si auto přivezl tak svítil vykřičník na palubním počítači a po připojení diagnostiky mi bylo řečeno, že je chyba v pozici sacího VANOS ale pravděpodobně se jedná jen o chybu v čidlu.

Než jsem stihl tento problém začít řešit tak se rozsvítila kontrolka check engine a jel jsem do prvního (neautorizovaného)servisu kde chybu smazali a dle jejich slov pročistili dané místo. Po přibližně 50km se kontrolka rozsvítila znovu a diagnostika ukázala následující chyby:

P2A39: valvetronic rozsah přizpůsobení/ Meze nebyly naučeny
P2A82: Sání-VANOS/ Pohybuje se s obtížemi, mechanicky zaseknutý

Následně jsem sehnal kontakt na mechanika pracujícího v autorizovaném servisu BMW, ke kterému jsem auto ihned zavezl.

Stejně jako v prvním servisu očekával chybu na tom čidle a když to rozebral tak zjistil nějaké nečistoty na sítku u toho čidla (?) - ukazoval mi fotky. Nicméně toto vyčistil a to čidlo prohodil s tím druhým na výfukový VANOS - aby v případě další chyby bylo zřetelné jestli je chyba ve VANOS nebo v tom čidle.

Bohužel po ujetí 50-70km se kontrolka motoru opět rozsvítila a opět byla nahlášena chyba na sacím VANOS. V tomto okamžiku jsem si pomocí své WIFI diagnostiky k iPhone co jsem našel doma (z předchozího BMW) přečetl následující chybu:

P0012 - ''A'' Camshaft Position - Timing Over- Retarded (Bank 1)
Podle Google by to mělo s tím VANOS souviset.

Přistoupili jsme panem mechanikem tedy k výměně sacího VANOS a včera jsem si auto vyzvedl.

Ujel jsem cca 150km a kontrolka se rozsvítila opět :? :?

WIFI diagnostiku mám už od předposlední závady v autě a tudíž jsem opět
ověřil závadu a k velkému překvapení je stejná:

P0012 - ''A'' Camshaft Position - Timing Over- Retarded (Bank 1)

Po neděli to pánovi chci opět zavést.
Zatím mi to stálo cca 15.000,- a výsledek opravy se nedostavil.

Věděl by někdo z Vás jakým směrem se teď ubírat? Mechanikovi věřím a rád bych mu dal nějaký užitečný tip.


Děkuji za odpovědi
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#2 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Podobnej problém měl známej s N47. Totálně zakarbonovanej motor. Snejk potvrdil, že je to používáním předepsaného, nicméně nevhodného oleje xW-30 pro benzínové motory Nxx
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Psyke
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: sob 09.05.2015 00:00
Bydliště: Plzeň

#3 Příspěvek od Psyke »

Zeptám se blbě ale to je celá a 100 % příčina ? Tzn. mechanika, který pracuje x-let v autorizovaném servisu taková věc nenapadla ? Kdo nebo co je Snejk ? Je to řešitelné ? Jaká je cena takové opravy ?

Děkuji
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#4 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Snejk je BMW guru z Prahy
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

#5 Příspěvek od kompre »

do n52/53/54/55 atd taky olej nepatri urcite, hlavne ak sa s tym jazdi sviznejsie vytaca sa to a olej sa meni podla ll intervalu. Ale pri standardnom pouzivani n47micky a skrateni intervalu, 5w30 nemoze uskodit.


trosku sa tu miesaju hrusky s jablkami diesle s benzinmi, nemal si na mysli skor n46?
Psyke
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: sob 09.05.2015 00:00
Bydliště: Plzeň

#6 Příspěvek od Psyke »

Pánové a mohl by zde prosím někdo další potvrdit, že toto je příčinou toho problému ? Je složité ten motor dekarbonovat ?

Děkuji
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od matiz »

Hlavne aby ty vymeny nebyly jen na fakture a v aute stale ta stejna napln. Kdo to obcas vytoci, mel by vazne uvazovat o zkracenem intervalu pro vymenu. Asi by nebylo marne se podivat pod viko. Nedavno jsem delal x5 s n52, nedelam si vubec iluze o nejake zkracenne vymene a motor zcela cisty, bez karbonu.
Psyke
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: sob 09.05.2015 00:00
Bydliště: Plzeň

#8 Příspěvek od Psyke »

Z jiného fóra na internetu:

v sání u 330Ci rozpouštět karbon ? ;) a kde by se tam asi tak vzal čeče ? "karbon" ....
Karbon jsou uhlíkové usazeniny vznikající při spalování paliva ...
Výfukové kanály můžou být zakarbonované - svody můžou být zakarbonované - výfuk může být zakarbonovaný .... ale sání ? sání woe ne e ... do sání se u benzínového motoru karbon nedostane ;)
Jo u dieselu je to jiná , tam se díky EGRu část spalin vrací zpět do sání a tam se časem určitý nános utvoří ,
rozhodopádně to ani v tomto sání u dieselu není karbon jako takový, spíš je to taková kaše spalin sazí a oleje .... karbon to taky není - karbon je uhlík .... ale to je asi na jinou debatu ;)

Co je na tom pravdy a jak to tedy je ?
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#9 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

kompre píše:trosku sa tu miesaju hrusky s jablkami diesle s benzinmi, nemal si na mysli skor n46?
Aha, tak to byl N43, s tím N47 jsem si to spletl, ten je zase problémovej s praskajícíma rozvodama
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#10 Příspěvek od Poldav6 »

No N54 velmi trpí na karbon v sacich kanálcích. Prostě se dostane do saní atd. Ale atmosfericke motory na to asi netrpí.
Psyke
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: sob 09.05.2015 00:00
Bydliště: Plzeň

#11 Příspěvek od Psyke »

Nejsem automechanik ale v mém voze je motor N52 o kterém tu nikdo nepíše. Lze tedy tento problém opravdu zobecnit i na můj typ motoru a tudíž vyvodit, že je potřeba "dekarbonizovat" sací kanálky ? A pokud tak jak ? Bude to můj mechanik znát ?
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2235
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#12 Příspěvek od vita11 Moderátor »

U N52 by v sání karbon moc neměl být -> není to přímý vstřik. Hromada karbonu ale může být "vevnitř", tam kde se vyskytuje olej. A to měl předpokládám Vlasta na mysli
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Psyke
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: sob 09.05.2015 00:00
Bydliště: Plzeň

#13 Příspěvek od Psyke »

Děkuji za vysvětlení - bohužel mě to vrací na začátek k tomu, že příčinu mé závady nikdo nezná? :? 8O
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od matiz »

Muzes sem dat cislo dilu ktere jste dali nove?
matik
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 07.08.2010 00:00

#15 Příspěvek od matik »

Vyhledat diagnostiku kde ti nevyčtou jen chybovku ale i živé data :wink:
Po prohození sací a výfuku (čidal by měla být stejná) tak je chyba stále na té jedné straně ? Co zkontrolovat kabeláž..
Nedostalo auto ránu a nejsou pohlé kolečka na vačkách ? (dle diag by se to mělo ukázat)
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#16 Příspěvek od Poldav6 »

U přímého vstřiku se karbon usazuje v sání proto, že jimi neprochazi palivo. Jen vzduch a olejem, který tam je jaksi navíc.

Jestli si nevíš rady, stojí dekarbonizace za zvážení, je to vždy k dobru, čistící přípravky se na to dají normálně koupit...
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2235
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#17 Příspěvek od vita11 Moderátor »

N52 ale není přímý vstřik
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#18 Příspěvek od Poldav6 »

Jasně, píšu proč je problém s olejem v sání u přímého vstřiku... Tohle u nepřimeho nenastane i kdyby v sání olej byl.
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

#19 Příspěvek od inspi1981 »

A co takhle natazenej rozvodak :roll:
Psyke
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: sob 09.05.2015 00:00
Bydliště: Plzeň

#20 Příspěvek od Psyke »

Prohodit čidla už mechanik zkusil a právě po opakované chybě na sacím jsme ho vyměnili - číslo dílu: 11 36 7 583 207. Jinak po tom co se ta kontrolka rozsvítila tak kolísají otáčky při volnoběhu. Dolů chvilkama a občas si auto jakoby trosku šlápne samo na plyn - neznačí to nějaké ty nečistoty v sání ? Myslím že mechanik říkal že pokaždé když to rozebral tak našel nečistoty na tom sítku. Může to být příčinnou problému a spouštět to tu chybu ? Co přesně znamená ta chyba podle mé diagnostiky ? Co se týká real-time diagnostiky tak tu pan mechanik má a říkal, že se to stane vždy když je olej v motoru horký. Mě se to dvakrát posledně rozsvítilo po tom co jsem ujel úsek tak 20km a docela jsem tomu dával - jednou když jsem zaparkoval - než jsem vypnul motor a úplně nakonec naopak po tom co jsem to auto nechal tak hodinu stát na parkovišti a nasedl jsem do něj - hned po nastartování.
Odpovědět