Stránka 1 z 2
Napsal: stř 06.05.2015 17:23
od azapoff
Ahoj kluci mam e36 1,8l motor m43 s klikou a chtěl bych poradit jak zlepšit chlazení vozu jelikož dost často travim čas v zácpě a nerad trápíme auto chtěl bych znát váš názor na tohle
http://www.highperformanceparts.cz/hlin ... 8995.56856 podle parametrů je i vhodný i pro vozidla s klikou i když je menší
Napsal: stř 06.05.2015 17:48
od MattyX
Kup si novej chladič pro verzi s klimatizací - je větší a dostačující. Tohle je standardní velikost - je malej i když je to hliníkáč. Funkční visco to uchladí naprosto bez problému

Napsal: stř 06.05.2015 17:54
od azapoff
Já tam mam chladíč pro kliku a elektrickou Saharu já myslel ze když je dvoj řady ze je výkonnější. A nebo mam přidat vyzko spojku jako pomocníka do kolony
Napsal: stř 06.05.2015 18:04
od MattyX
No tak máš relativně výkonné chlazení a pokud se ti to nějak nehřeje tak není důvod to zlepšovat, než tím nejlepší co z fabriky vyvinuli ...
Napsal: stř 06.05.2015 18:10
od azapoff
Prave ze hřeje než sepne Sahara pak se to drží a vým ze to neteče a vše spína jak má chci tomu jen maximálně pomoct aby to nalezlo do červeného, ono když musíš trávit kazej den skoro hodinu v koloně které vypadá jak parkoviště tak to nechci trápit nebo použít neco jiného?
Napsal: pát 08.05.2015 11:27
od azapoff
Nikdo nic?
Napsal: pát 08.05.2015 13:59
od Totic
Tak jestli to leze do červenýho v kolonách tak je něco špatně. Nespíná prostě pozdě ta sahara?
Napsal: pát 08.05.2015 14:46
od azapoff
čidla jsou v motoru tak i v chladiči nová jedine muže bejt vada v motoru sahary
Napsal: pát 08.05.2015 21:11
od Tompo
A s visco vrtulí je co? Ta tam není???
Napsal: pát 08.05.2015 22:38
od azapoff
ne tu tam ale mužu dodat. ja to kupoval v německu jen s elektrickou saharou za chladičěm a na šroubeni u pumpy bila kritka
Napsal: pát 08.05.2015 23:31
od MattyX
E36 musí mít visco spojku...
Dá se to dodělat na čidlo v chladiči, ale bere si teplotu ze "studenýho" rohu chladiče a musí se tam dát čidlo nižší teplotou (Myslím že compact má teplotu sepnutí 88). Pokud necháš to co tam je origo pro klimu (snad 91), tak to spíná pozdě, protože v motoru je už horko ...
E46 co už má chlazení jen elektrickou vrtulí tak má na vodním okruhu více čidel, právě aby se věděla i výstupní teplota z chladiče atd. a umí s tím pracovat jinak.
Viscospojka bere teplotu termoštítkem ze středu chladiče a defacto měří přesněji (tvrdí se že bere výkon, ale nikdo to ještě neměřil

)
Napsal: pát 08.05.2015 23:36
od Jamall
viska chladí daleko lépe, ale veme si něco málo výkon z motoru. Elektro vrtule má dvě relátka. Jedno slouží na nižší točky, druhé na vyšší. Když je e36 s klimou a má visku, tak před chladičem klimi je el. vrtule která v případě přehřátí, pokud je na chladiči ze strany spolujezdce čidlo, spíná a pomáhá visce
Jednoznačně pořiď origo dlouhý chladič a zkontroluj relátka vrtule. Do červené se to v běžném provozu nesmí dostat
Napsal: sob 09.05.2015 09:33
od azapoff
Tak tady je kamen urazu tak musím sehnet vyzko spojku dlouhej chladič mam. A Kdepak najdu ty relatky el vrtule ??
No já mam el vrtuly za chladicem tzv: Za svetlama to jde za sebou chladič klimatizace ,vodní chladič,el vrtule pak díra a motor(motorek m43)
Napsal: sob 09.05.2015 09:55
od Tompo
To je nějaká překopávka, E36 má el. vrtuli hned zepředu (za ledvinama). A jestli je napojená standartně, tak spíná opravdu až jako poslední záchrana téměř před uvařením. Tenhle motor prostě musí viskózu, jinak Tě to pořádně potrápí.
Napsal: sob 09.05.2015 10:18
od azapoff
Je to divný ale podle etk mam el vrtuly taky za chladicem ne před ale kouknete posledních 7 vin kódu eu52539. A prekopavky by to bejt nemněla auto sloužilo jako náhradní/služební vozidlo v BMW
Napsal: sob 09.05.2015 13:10
od MattyX
No nevím na jaký ETK se díváš, ale je tam normálně visco za chladičem a klima vrtule před klima chladičem.
Napsal: sob 09.05.2015 13:58
od azapoff
Napsal: sob 09.05.2015 14:17
od azapoff
Jestli chapu správně to co mam v aute je nějaká opičárna a mam mít před chladicema tohlehttp://
www.granex.cz/front.tec-doc.product/470447 a za chladiče visko spojku s natrubkem a ta saci vrtule tam nepatří.
Pokut bych tam dal visko spojku mužů tam tu saci vrtuli nechat nebo by bylo lepší koupit i tu tlacnou před chladiče abyto bylo jak má bejt
Napsal: ned 10.05.2015 16:05
od azapoff
Tak my to nedalo a zozdekloval jsem cumak a ejhle jsou tam na tu el vrtuly i původní šroubky a pak kupujte auto v Německu naše národní nešvary prosakly i uz i tam . Moc dekuju kluci za každou radu co jste my daly snad ten bastl napravím
Napsal: úte 12.05.2015 11:55
od azapoff
Tak saharu klimatizace se my podařilo sehnat ale mam jeden dotar ten plastový nátrubek v kterém se točí visko spojka mam z modelu bez klimatizace takze je o 10 cm nižší než potrebuji mužů to tam prozatím dat nebo jezdit bez toho