Stránka 1 z 1
Napsal: pon 30.03.2015 08:14
od czNEWMANcz
Co je lepší, nechat olej klasicky vypustit spodem nebo si koupit pumpu a odsát ho svrchu?
Jde mi o účinnost, abych toho co nejvíc dostal ven. Pro pumpu mi hraje jednoduchost - nemusím pod auto... ale otázka je, jak je to s účinností při odsávání?
Když půjdu pod auto, budu ho muset vepředu zvednout, tzn. bude mírně nakloněné, je to OK? Vyteče to v tomhle případě všechno?
Jedná se o E90 s M-paketem, takže ještě snížený podvozek (proto se mi pod to auto tak úplně nechce

a rampa bohužel není).
Díky za názory!

Napsal: pon 30.03.2015 08:28
od ironpipi
Tak hlavne pri vypousteni to musis mit v rovine takze ne zvednout jen predek ale rovnomerne cely auto nebo jama, podle me je vypusteni nej zpusob.
Napsal: pon 30.03.2015 08:36
od czNEWMANcz
No to jsem si taky říkal, ale třeba podle tohohle DIY
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=4768 by to mohlo jít i s lehce zvednutým předkem.
Výpustní šroub je až uplně vzadu zboku na spodní hraně, takže by naopak přizvednutí předku mohlo být pro následné vytékání oleje ještě lepší...

Napsal: pon 30.03.2015 08:36
od MattyX
Nehledal bych v tom ameriku, ani jedním způsobem to nebude úplně suchy a vždy ti tam něco málo zůstane... i s heverem na parkovišti to zvládneš

Napsal: pon 30.03.2015 08:42
od czNEWMANcz
MattyX píše:Nehledal bych v tom ameriku, ani jedním způsobem to nebude úplně suchy a vždy ti tam něco málo zůstane... i s heverem na parkovišti to zvládneš

No a proto by se mi líbilo to čerpadlo, protože zvedat to heverem a pak pod tím ležet a zápasit se šroubem a vším tím sajrajtem, co z toho pak vyletí se mi úplně nechce

Napsal: pon 30.03.2015 09:21
od Francis
Nikdy nevypustíš všechno, olej zůstává v hydrozdvihátkách, nahoře u vaček, v čerpadle, v labyrintu na cestě blok-filtr, ...
Napsal: pon 30.03.2015 22:45
od Lucifer
Přesně tak, v motoru zůstává opravdu velká spousta oleje i po několika denním vypouštění. Troufnu si říct, že ve větších motorech může zůstat i litr né li víc. Takže normálně otevřít filtr pak až výpušťák dole na vaně a pak nalejt.
A rozhodně autu mnohem víc prospěje zkrátit intervaly na 10tis km než laborovat s vypouštěním všeho
Napsal: sob 30.05.2015 20:04
od Wario
zdravím má BMW E90 motor 325i N53 rok 2009 měrku na olej ? koukal jsem že tam jde 6,5litru oleje ale měrku jsme nenašli .
Napsal: sob 30.05.2015 20:06
od pavproch
nemá, bohužel
Napsal: sob 30.05.2015 20:07
od Wario
takže se čeká na nějaký signál z palubky ?

Napsal: sob 30.05.2015 20:09
od pavproch
jo, N53 má elektronickou měrku
Napsal: sob 30.05.2015 20:24
od Wario
a dá se nějak zjistit jestli je to třeba mezi měrkama nebo je tam jen ta signalizace že ho je málo ? je možný že jsem na americkejch stránkách vyčetl že po rosvícení měrky oleje se má dolejt 1litr oleje.?
Napsal: sob 30.05.2015 20:44
od pavproch
myslím že jo, pokud máš velký BC (navi), já mám jen malý a tam to rozumně nejde... i ten malý Ti sice řekne, že je tam málo oleje, ale už neřekne o kolik
když se na palubce rozvítí signál "dolij wolej", můžeš tam fklidu nalít celý litr - má to stejný význam jako min-max rysky na drátěné měrce
Napsal: sob 30.05.2015 21:10
od vita11
velký BC ukazuje kde mezi riskama olej je .... je tam "posuvník" s myslím 6 polohama
Napsal: sob 30.05.2015 21:12
od Wario
je to bez navigace
https://www.youtube.com/watch?v=KER1IcZ1LiA tady na videu je nakonci 5:34 vidět ta měrka ale tu tam si nemá.[/url]
jinak jsem vyčetl že to rosvícení oleje je na 5litrech , max. hladina je na 6,5litrech , 6,8litru pokud byl vypuštěn všechen olej.
Napsal: sob 30.05.2015 21:13
od vita11
jj ve velkém BC bez navigace ... navi nemám