Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

et vs podložka

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
zlatas
Registrovaný
Příspěvky: 502
Registrován: úte 05.01.2010 01:00

#1 Příspěvek od zlatas »

Ahoj. . Budu kupovat kola. . Ale et co bych chtěl nemá homologaci na E90. . Je lepší koupit kola bez typového listu a nebo dat podložky ? Jinak na předek budu mít et 30 takže typový list dostanu..
A ještě pokud teď Mám kola 8x18 et 34 a 20 mm podložku, a ted bych místo toho dal kolo 8x18 et 14 tak je to naprosto stejné že? Já už jsem z toho docela zblblej tak se tak raději ptám abych pak nečuměl že to tam nejde. . Díky
Uživatelský avatar
Srbik
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: čtv 10.10.2013 00:00
Bydliště: Prague a okolí

#2 Příspěvek od Srbik »

Já si teda myslím, že je pořád lepší mít typový list a mít vše v pořádku ale tak záleží hlavně na tobě :)
Jinak s těmi ET máš pravdu, protože zjednodušeně lze říci, že se jedná o to, jak hluboko kolo "zapadne" do blatníku a čím větší je ET, tím blíže ke středu vozu je kolo umístěno. Hodnota ET se u většiny hliníkových ráfků určených pro evropské vozy pohybuje okolo 35 mm. Tudíž jde ET snížit, a tím kolo "vysunout" ven z podběhů, použitím podložek. :idea: :wink:
ironpipi
Registrovaný
Příspěvky: 950
Registrován: pát 28.03.2008 01:00
Bydliště: Přerov

#3 Příspěvek od ironpipi »

Lepsi kolo s pozadovanym et jak to dohanet podlozkou, podlozky resi na stkacku i pojistovny, ktery jinak zajima jen spravnej rozmer pneu a rafku, ze by nekdo ale zkoumal et rafku kdyz je to bez podlozek jsem nezazil, to by asi muselo trcet z podbehu...
Odpovědět