Stránka 1 z 2

Napsal: sob 03.01.2015 22:22
od pavproch
Chlopi, tohle vlákno mě vede k myšlence - VYMĚNIT - PREVENTIVNĚ - bramborovi baterku či ni?

Brambor je MY2011 (vyrobeno květen 2011), najeto 155tis km... v na konci ledna jedu na lyže do Francie, což znamená cestu tam (1500km), potom bude CELÝ TÝDEN stát na místě, zřejmě v mrazu a pak cestu zpět (zase 1500km)... jde mi o to, jak poznat, že baterka je stále ještě v kondici, aby se mi nestalo, že po týdenním stání v 1800mnm a (doufejme) mrazu nenastartuju....

Pamatuju si, že když jsem měl kdysi e36 (318i), tak asi po čtyřech letech sem jednou večer nechal stát plně funkční auto v garáži a druhý den ráno sem nenastartoval a v autě nebyl ani Volt napětí....

Stát se mi něco takového ve Žabožroutově by bylo značně nemilé....

Napsal: sob 03.01.2015 22:32
od starML
Asi se budeš divit :idea:
Zastav se v kterémkoliv Škoda servisu, protože tady musí mít podle Škoda-VW-Audi-Seat atd homologace "zátěžový Battery-Testmetr". Pokud projdeš - jeď do Frankkreichu bez obav. A budeš se divit, jak dobrou a lacinou baterku (včetně AGM) Ti nabídnou. To samé platí o servisu klimatizace :D

Napsal: sob 03.01.2015 23:38
od xyron
Fakt ?? Servis klimy, vycisteni a napln v koncernu ? Jak je to cenove cca odhad mas ?

Napsal: ned 04.01.2015 00:16
od starML
Veškerý servis spočívá:
- vyčíštění chladičů => vzduchová pistole
- vyssátí a vakuová zkouška => od 1999 mají "skoro" všechy auta stejné přechodky na klima-okruh = i BMW klima připojení je možné
- na horním plechu chladiče u e39 nebo horní kapotě e60a e65 je nálepka o množství chladiva => tj. servsisák ví, kolik tak má být/mělo být
- po vyčištění Tvojí náplně do ní přidá objemově příslušné množství oleje a natlačí to zpět a znovu provede tlakovou zkoušku

Pokud se jedná o vyčištění výměníku, tak to dělají u Škoda stejně jako u VW-Audi nastříkáním pěny a jejím vypláchnutím do odpadu pod auto včetně kontroly průchodnosti odchodu kondenzátu. Navrtání tělesa klima, jak to je v TIS-BMW nebo u Daimler-Benz nedělají

Nakonec Ti vyúčtují práci (cca 30min) + doplněné chladivo. Cenovou nabídku si nech udělat v Praze, protože asi do Mariánek nepojedeš. Nebo ANO?

Napsal: ned 04.01.2015 00:29
od vita11
pavproch: v mojí 3er 2008 mám pořád původní baterku. S tvojím nájezd by ta tvoje taky neměla nějak extra trpět. A za 1.500km se slušně nabije.

xyron: pokud si spárvně pamatuju, tak na čištění a doplnění klimy není předepsaný normočas, takže to může být silně individuální podle servisu. Ale jako příklad ceny jednono nejmenovaného moravského škoda-servisu, tak jak si je pamatuju: doplnění média 1.600 Kč (paušálně), číštění klimy 0,5h práce (hodina cca 900Kč) + čistič cca 250 Kč

btw. origo VW baterka bude stát asi stejný nesmysl jak origo BMW baterka

Napsal: ned 04.01.2015 11:05
od xyron
V bestdrive delali komplet klimu vcetne vseho myslim za 1500 czk...

Napsal: ned 04.01.2015 11:49
od pavproch
no tož chlopi dík teda, no.... :twisted:

páč stejně budu brambora dávat do CarTecu, tak jim rovnou řeknu, ať tu baterku změřej...

jinak tady u nás na hranicích s ázií (Rožnov p. R.) mi nedávno taky dělali klimu (v pindici) za šest stovek.... s dokladem.... :idea:

Napsal: ned 04.01.2015 12:27
od matiz
Od baterky ke klime, ale budiz, zacnu klimou. :D :D Kdo vyuctuje za klimatizaci 30minut práce je dobrodinec a sponzor a dal bych mu cenu za charitu, protože koncecne někdo dostane něco "zadarmo". Jen vakuace systemu by mela byt podle mne minimalne 30 minut, takove korektni naplneni klimatizace je hodka jak vysita, tim mam na mysli odsati chladiva a oleje, vakuace , doplneni, kontrola jak nizkotlaku tak vysokotlacu a samozrejme kontrola teploty z ofuku. Takze verim tomu ze to delaji poradne a tech 30 minut co s tim obsluha stravi dotuji, tak stejne jako porizovaci cenu plnicky která je u tech slusnych okolo 100k. Jake ze to mame stesti -)) Nebo to tak není a je to jinak ????

Ad baterka - nemen, spis jezdis nez startuješ, neboj, ibs ti rekne az mu nebude stacit. Nahle umrti baterie je spis vzacnost, teda myslim tim třeba z 80% a druhy den %. Stava se to, ale absolutne vyjimecne. Povetsinou klesa kapacita postupne. Da se to zmerit, kolega tester ma, dvacet tisíc porizeni, na to prdim a nemam, protože navratnost investice blizka bodu mrazu. Pujcuju jen když potrebuju a za celou dobu jsem potreboval dvakrát... Jinak se da histore nabiti baterie i monitorovat, az nekdy prijedes. Za mne proste nemenit.

Napsal: ned 04.01.2015 12:31
od matiz
Jinak na monitoring baterie bez testeru je vyborna věc vykonny audio systém... Zapnes na baterku a sleduješ za jak dlouho zacne drzkovat symbol baterie v budikach -)))))))))))) Když prilis bzro, je potřeba baterii dobit, pripadne vymenit. Když to hraje do usnuti, je naprosto v poradku -)))

Napsal: ned 04.01.2015 12:33
od pavproch
@matiz ref baterka: dík

Napsal: ned 04.01.2015 12:48
od vita11
matiz píše:Kdo vyuctuje za klimatizaci 30minut práce je dobrodinec a sponzor a dal bych mu cenu za charitu, protože koncecne někdo dostane něco "zadarmo". Jen vakuace systemu by mela byt podle mne minimalne 30 minut, takove korektni naplneni klimatizace je hodka jak vysita, tim mam na mysli odsati chladiva a oleje, vakuace , doplneni, kontrola jak nizkotlaku tak vysokotlacu a samozrejme kontrola teploty z ofuku. Takze verim tomu ze to delaji poradne a tech 30 minut co s tim obsluha stravi dotuji, tak stejne jako porizovaci cenu plnicky která je u tech slusnych okolo 100k. Jake ze to mame stesti -)) Nebo to tak není a je to jinak ????
Celá operace doplnění klimy sice trvá přes hodinu, ale zapneš přístroj a jdeš dělat něco jiného. V půlce to zapípá, zadáš údaj ze štítku a zase si jdeš po svém. Nestojíš u toho a netočíš kličkou...

Napsal: ned 04.01.2015 13:12
od matiz
No, stat u toho porad nemusíš, jenze místo to blokuje, tak pak jedinne v tak velkem servisu kde muze stat deset aut vedle sebe na kterých se muze prubezne delat. Jak je snadne na něco zapomenout když clovek skace okolo tri aut se nebudu ani rozepisovat, je to nestesti pokud nejde o trivialni věci...

Pokud je něco na tom aute dalšího budiz, Ale pokud to dojede jen doplnit klimu, nedelam si zadne iluze.

Napsal: ned 04.01.2015 13:32
od vita11
K této operaci může auto stát i před dílnou (pokud nemáš dílnu někde na frakventované ulici, což většinou nebývá a bylo by to i nepraktické)

Napsal: ned 04.01.2015 16:57
od Marek-WAR
Tak bych jsem se pojistil bud startovacima kabelama nebo autonabijeckou

Napsal: ned 04.01.2015 17:30
od matiz
Budu drzy, podle mne zbytecne a neprakticke. Ze by baterka odesla ze dne na den, to se stane mozna tak kazde milionte baterii. Powermanagment je dost hlidany, staci malo co se tomu autu nelibi a krici jak pominute, PavProchovi nekrici, nemá tisicletou herku, nemá smotaného milionare, nejezdi okolo komina cili malo startu, dost mozna ze bude mit i agm, nebal bych se. Kabely pokud nejsou fakt dobre (a patricne drahe nebo doma vyrobene z kabelu a dobrych svorek ) mu nepomůžou, jelikož přes ne stejne nenastartuje a nabíječku budou mit predpokladam všude v horach dostupnou. Zbytecne ty kramy zabiraji místo a trojecky nemame nafukovaci -)

Napsal: ned 04.01.2015 18:16
od Totic
Přesně tak IBS modul baterku hlídá už od BMW r.v.´03 a třeba v E60 kváká něco jako "Low battery".
Ještě zásadní věc jestli vůz obnáší start/stop system a tomu adekvátní baterii (ta prej stojí 7.000,-), ale tam je pokles hlídanej přes obvody tím tuplem.

Napsal: ned 04.01.2015 19:50
od pavproch
tak jo chlopi,máte mě na svědomí, prdim teda na to.... a dyž ve FR nenastartuju, tak pro mě přijedete s plaťákem :twisted:

Napsal: ned 04.01.2015 20:11
od Design
Si vem kabely ne 8)

Napsal: ned 04.01.2015 20:16
od pavproch
Na kabely prdim taky.... fčíl sem se díval na rozsah "Allianz Asistence Plus" (kterou mám ke všem svým autům) a ... jo, případ vybité baterky tam zmíněn je, takže su klidné, su úplně klidné.... :twisted:

Napsal: ned 04.01.2015 20:48
od matiz
No vidíš -)))) Nejlepsi lek na prusery dobra asistencni služba. Na vse ostatní mate Mastercard -)