Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
(Preventivní) výměna baterky e91 MY2011?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3910
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Chlopi, tohle vlákno mě vede k myšlence - VYMĚNIT - PREVENTIVNĚ - bramborovi baterku či ni?
Brambor je MY2011 (vyrobeno květen 2011), najeto 155tis km... v na konci ledna jedu na lyže do Francie, což znamená cestu tam (1500km), potom bude CELÝ TÝDEN stát na místě, zřejmě v mrazu a pak cestu zpět (zase 1500km)... jde mi o to, jak poznat, že baterka je stále ještě v kondici, aby se mi nestalo, že po týdenním stání v 1800mnm a (doufejme) mrazu nenastartuju....
Pamatuju si, že když jsem měl kdysi e36 (318i), tak asi po čtyřech letech sem jednou večer nechal stát plně funkční auto v garáži a druhý den ráno sem nenastartoval a v autě nebyl ani Volt napětí....
Stát se mi něco takového ve Žabožroutově by bylo značně nemilé....
Brambor je MY2011 (vyrobeno květen 2011), najeto 155tis km... v na konci ledna jedu na lyže do Francie, což znamená cestu tam (1500km), potom bude CELÝ TÝDEN stát na místě, zřejmě v mrazu a pak cestu zpět (zase 1500km)... jde mi o to, jak poznat, že baterka je stále ještě v kondici, aby se mi nestalo, že po týdenním stání v 1800mnm a (doufejme) mrazu nenastartuju....
Pamatuju si, že když jsem měl kdysi e36 (318i), tak asi po čtyřech letech sem jednou večer nechal stát plně funkční auto v garáži a druhý den ráno sem nenastartoval a v autě nebyl ani Volt napětí....
Stát se mi něco takového ve Žabožroutově by bylo značně nemilé....
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Asi se budeš divit
Zastav se v kterémkoliv Škoda servisu, protože tady musí mít podle Škoda-VW-Audi-Seat atd homologace "zátěžový Battery-Testmetr". Pokud projdeš - jeď do Frankkreichu bez obav. A budeš se divit, jak dobrou a lacinou baterku (včetně AGM) Ti nabídnou. To samé platí o servisu klimatizace

Zastav se v kterémkoliv Škoda servisu, protože tady musí mít podle Škoda-VW-Audi-Seat atd homologace "zátěžový Battery-Testmetr". Pokud projdeš - jeď do Frankkreichu bez obav. A budeš se divit, jak dobrou a lacinou baterku (včetně AGM) Ti nabídnou. To samé platí o servisu klimatizace

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Veškerý servis spočívá:
- vyčíštění chladičů => vzduchová pistole
- vyssátí a vakuová zkouška => od 1999 mají "skoro" všechy auta stejné přechodky na klima-okruh = i BMW klima připojení je možné
- na horním plechu chladiče u e39 nebo horní kapotě e60a e65 je nálepka o množství chladiva => tj. servsisák ví, kolik tak má být/mělo být
- po vyčištění Tvojí náplně do ní přidá objemově příslušné množství oleje a natlačí to zpět a znovu provede tlakovou zkoušku
Pokud se jedná o vyčištění výměníku, tak to dělají u Škoda stejně jako u VW-Audi nastříkáním pěny a jejím vypláchnutím do odpadu pod auto včetně kontroly průchodnosti odchodu kondenzátu. Navrtání tělesa klima, jak to je v TIS-BMW nebo u Daimler-Benz nedělají
Nakonec Ti vyúčtují práci (cca 30min) + doplněné chladivo. Cenovou nabídku si nech udělat v Praze, protože asi do Mariánek nepojedeš. Nebo ANO?
- vyčíštění chladičů => vzduchová pistole
- vyssátí a vakuová zkouška => od 1999 mají "skoro" všechy auta stejné přechodky na klima-okruh = i BMW klima připojení je možné
- na horním plechu chladiče u e39 nebo horní kapotě e60a e65 je nálepka o množství chladiva => tj. servsisák ví, kolik tak má být/mělo být
- po vyčištění Tvojí náplně do ní přidá objemově příslušné množství oleje a natlačí to zpět a znovu provede tlakovou zkoušku
Pokud se jedná o vyčištění výměníku, tak to dělají u Škoda stejně jako u VW-Audi nastříkáním pěny a jejím vypláchnutím do odpadu pod auto včetně kontroly průchodnosti odchodu kondenzátu. Navrtání tělesa klima, jak to je v TIS-BMW nebo u Daimler-Benz nedělají
Nakonec Ti vyúčtují práci (cca 30min) + doplněné chladivo. Cenovou nabídku si nech udělat v Praze, protože asi do Mariánek nepojedeš. Nebo ANO?
-
vita11
- Moderátor
- Příspěvky: 2232
- Registrován: stř 26.06.2013 00:00
- Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
- Klubové ID: 3376
pavproch: v mojí 3er 2008 mám pořád původní baterku. S tvojím nájezd by ta tvoje taky neměla nějak extra trpět. A za 1.500km se slušně nabije.
xyron: pokud si spárvně pamatuju, tak na čištění a doplnění klimy není předepsaný normočas, takže to může být silně individuální podle servisu. Ale jako příklad ceny jednono nejmenovaného moravského škoda-servisu, tak jak si je pamatuju: doplnění média 1.600 Kč (paušálně), číštění klimy 0,5h práce (hodina cca 900Kč) + čistič cca 250 Kč
btw. origo VW baterka bude stát asi stejný nesmysl jak origo BMW baterka
xyron: pokud si spárvně pamatuju, tak na čištění a doplnění klimy není předepsaný normočas, takže to může být silně individuální podle servisu. Ale jako příklad ceny jednono nejmenovaného moravského škoda-servisu, tak jak si je pamatuju: doplnění média 1.600 Kč (paušálně), číštění klimy 0,5h práce (hodina cca 900Kč) + čistič cca 250 Kč
btw. origo VW baterka bude stát asi stejný nesmysl jak origo BMW baterka
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 3204
- Kontaktovat uživatele:
Od baterky ke klime, ale budiz, zacnu klimou.
Kdo vyuctuje za klimatizaci 30minut práce je dobrodinec a sponzor a dal bych mu cenu za charitu, protože koncecne někdo dostane něco "zadarmo". Jen vakuace systemu by mela byt podle mne minimalne 30 minut, takove korektni naplneni klimatizace je hodka jak vysita, tim mam na mysli odsati chladiva a oleje, vakuace , doplneni, kontrola jak nizkotlaku tak vysokotlacu a samozrejme kontrola teploty z ofuku. Takze verim tomu ze to delaji poradne a tech 30 minut co s tim obsluha stravi dotuji, tak stejne jako porizovaci cenu plnicky která je u tech slusnych okolo 100k. Jake ze to mame stesti -)) Nebo to tak není a je to jinak ????
Ad baterka - nemen, spis jezdis nez startuješ, neboj, ibs ti rekne az mu nebude stacit. Nahle umrti baterie je spis vzacnost, teda myslim tim třeba z 80% a druhy den %. Stava se to, ale absolutne vyjimecne. Povetsinou klesa kapacita postupne. Da se to zmerit, kolega tester ma, dvacet tisíc porizeni, na to prdim a nemam, protože navratnost investice blizka bodu mrazu. Pujcuju jen když potrebuju a za celou dobu jsem potreboval dvakrát... Jinak se da histore nabiti baterie i monitorovat, az nekdy prijedes. Za mne proste nemenit.


Ad baterka - nemen, spis jezdis nez startuješ, neboj, ibs ti rekne az mu nebude stacit. Nahle umrti baterie je spis vzacnost, teda myslim tim třeba z 80% a druhy den %. Stava se to, ale absolutne vyjimecne. Povetsinou klesa kapacita postupne. Da se to zmerit, kolega tester ma, dvacet tisíc porizeni, na to prdim a nemam, protože navratnost investice blizka bodu mrazu. Pujcuju jen když potrebuju a za celou dobu jsem potreboval dvakrát... Jinak se da histore nabiti baterie i monitorovat, az nekdy prijedes. Za mne proste nemenit.
-
vita11
- Moderátor
- Příspěvky: 2232
- Registrován: stř 26.06.2013 00:00
- Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
- Klubové ID: 3376
Celá operace doplnění klimy sice trvá přes hodinu, ale zapneš přístroj a jdeš dělat něco jiného. V půlce to zapípá, zadáš údaj ze štítku a zase si jdeš po svém. Nestojíš u toho a netočíš kličkou...matiz píše:Kdo vyuctuje za klimatizaci 30minut práce je dobrodinec a sponzor a dal bych mu cenu za charitu, protože koncecne někdo dostane něco "zadarmo". Jen vakuace systemu by mela byt podle mne minimalne 30 minut, takove korektni naplneni klimatizace je hodka jak vysita, tim mam na mysli odsati chladiva a oleje, vakuace , doplneni, kontrola jak nizkotlaku tak vysokotlacu a samozrejme kontrola teploty z ofuku. Takze verim tomu ze to delaji poradne a tech 30 minut co s tim obsluha stravi dotuji, tak stejne jako porizovaci cenu plnicky která je u tech slusnych okolo 100k. Jake ze to mame stesti -)) Nebo to tak není a je to jinak ????
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 3204
- Kontaktovat uživatele:
No, stat u toho porad nemusíš, jenze místo to blokuje, tak pak jedinne v tak velkem servisu kde muze stat deset aut vedle sebe na kterých se muze prubezne delat. Jak je snadne na něco zapomenout když clovek skace okolo tri aut se nebudu ani rozepisovat, je to nestesti pokud nejde o trivialni věci...
Pokud je něco na tom aute dalšího budiz, Ale pokud to dojede jen doplnit klimu, nedelam si zadne iluze.
Pokud je něco na tom aute dalšího budiz, Ale pokud to dojede jen doplnit klimu, nedelam si zadne iluze.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 3204
- Kontaktovat uživatele:
Budu drzy, podle mne zbytecne a neprakticke. Ze by baterka odesla ze dne na den, to se stane mozna tak kazde milionte baterii. Powermanagment je dost hlidany, staci malo co se tomu autu nelibi a krici jak pominute, PavProchovi nekrici, nemá tisicletou herku, nemá smotaného milionare, nejezdi okolo komina cili malo startu, dost mozna ze bude mit i agm, nebal bych se. Kabely pokud nejsou fakt dobre (a patricne drahe nebo doma vyrobene z kabelu a dobrych svorek ) mu nepomůžou, jelikož přes ne stejne nenastartuje a nabíječku budou mit predpokladam všude v horach dostupnou. Zbytecne ty kramy zabiraji místo a trojecky nemame nafukovaci -)