Stránka 1 z 2
Napsal: ned 14.12.2014 15:02
od voTTe
Ahoj
plánuju koupit na předek e36 318is coupe tlumiče Bilstein B6, u kterých je udáváno, že jsou cca do 30mm snížení. Auto mám teď lehlé zhruba o 40mm, možná víc (to je můj odhad, za předním kolem mám od země k prahu cca 13cm), nevím, jestli se pružiny mohly tolik unavit nebo jsou zkrácené - auto už jsem takhle koupil..
Zvládnou ty tlumiče třeba 2 nebo 3 měsíce na těhle pružinách, než koupím novou sadu pružin, která mi to auto trochu zvedne, třeba na těch -30mm? Pro B6 jsem víceméně rozhodnutý, jen nechci kupovat za měsíc novou sadu, protože s těmahle pružinama vytečou...
Díky moc za rady

Napsal: ned 14.12.2014 15:15
od Francis
Není zbytečná práce měnit to na dvakrát?
Napsal: ned 14.12.2014 15:23
od voTTe
je...

ale to mi nevadí, klidně to udělám na dvakrát

levý přední tlumič mi vytekl, proto teď zatím řeším výměnu tlumičů na předku... na sadu pružin a zbylé dva tlumiče B6 dozadu budou peníze až po vánočkách

Napsal: pon 15.12.2014 19:01
od kmplx
Já bych to vyměnil najednou, navíc jestli ti vychcal tlumič, tak budeš nejspíš měnit i tu gumu pod pružinou, protože bude KO od kapaliny z tlumiče, možná budeš kupovat i manžety a pro jistotu bych vyměnil i horní uložení. Zhruba měsíc zpátky jsem taky dělal tlumiče s pružinami na mojí E36, taky Bilstein B6 (M-technik) a když to člověk mění, tak zjistí, že bude potřeba toho udělat trochu víc

raději to udělej až budeš mít víc peněz

Napsal: pon 15.12.2014 19:51
od Lukas92
radši kup B8, jsou to prakticky B6 ale maji kratší pístnici a jsou vhodné pro nižší pružiny

Napsal: pon 15.12.2014 19:57
od MattyX
Lukas92 píše:radši kup B8, jsou to prakticky B6 ale maji kratší pístnici a jsou vhodné pro nižší pružiny

Pokud nemáš ale dostatečně krátkou pružinu tak to taky není dobrý - dlouhou pružinu pak musíš hodně stáhnout, aby jsi ten tlumič vůbec dotáhl do horního uložení, potom ta pružina má velký předpětí a úplně můžeš zkazit její vlastnosti a hlavně tlumič se pak neustále pohybuje v horním dorazu.
Není totiž -30 jako -30. Ale pokud se jedná o nějakého ronomovaného výrobce pružin, šel bych do B6

Napsal: stř 14.01.2015 12:26
od voTTe
po měsíci zase oživuji téma...co k těm B6 za pružiny? Napadl mě Eibach pro-kit, který je ale -30/-30, tak mám trochu obavu, aby si to nelehlo a tlumiče neztrácely účinnost...Je ještě nějaká dobrá alternativa? Koukal jsem ještě po HR, ale ty jsou prý už velmi tvrdé...nechci zas žádný kostitřas

a samozřejmě za ty pružiny nechci dávat nějakou extra raketu, ale šetřit na nich taky nechci....
Napsal: stř 14.01.2015 13:00
od Cisi
B6 i B8 jsou cenově nastejno, tak vem B8, které jsou dělané na kratší pružiny + zkrácené pružiny Eibach pro-kit a máš to vyřešené myslím solidně

Napsal: stř 14.01.2015 13:43
od Totic
Máš foto toho současnýho snížení -40 ? Nebo stačí změřit zdravou stranu od středu pokličky kola nahoru po hranu blatníku (odhaduju to tak 35cm)
Napsal: stř 14.01.2015 17:01
od voTTe
Chtěl bych B6 se standarní dékou pístnice, kdybych to někdy potřeboval ještě zvedat...
Jinak foto nemam, ale postnu ho sem snad večer

a změřím
Edit 16.1.: to focení mi úplně nevyšlo, auto jsem dal do lakovny, jak bude zpátky, nafotím

Napsal: pát 16.01.2015 09:34
od Cisi
V tom případě počítej, že ty B6 odejdou určitě rychleji a navíc si nejsem zcela jistý, zda budou jízdní vlastnosti 100%. Radši bych být tebou popřemýšlel, co s autem opravdu zamýšlíš a koupil buď B6 + standardní délku pružin nebo B8 + kratší pružiny... Je škoda dobré tlumiče vědomě kazit špatně zvolenou pružinou..
Napsal: pát 16.01.2015 10:39
od Hanz
Napsal: pát 16.01.2015 20:12
od voTTe
jojo Hanzi, Tvůj topic o B8 mám už pročtený dávno...celkem odstrašující
cisi: jj, dnes jsem nad tím přemýšlel a auto dám na B6 a pružiny buď serie nebo M-packet...
Nevíte, prosím, kde sehnat origo M-technik pružiny? Nikde na netu jsem je nenašel :/

Napsal: pát 16.01.2015 20:44
od MattyX
voTTe píše:origo M-technik
V podstatě jsi si odpověděl sám... origo jen origo

druhoška se nedělá

Napsal: pát 16.01.2015 22:37
od ironpipi
Pera dej eibach prokit, ktery jsou vyskove jak mpaket, ale tvrdsi nebo eibach sportline, ktery jsou jeste nizsi a tvrdsi...tlumice dej sachs advantage...amen
Napsal: sob 17.01.2015 03:20
od Totic
Taky bych to tak kombinoval když SACHS tak klidně nějaký tvrdší vinutí, ty B8/B6 co mám předek/zadek mě přijdou kapku tužší tlumiče (jak SACHS Adv.) tak tam by mohly stačit a fungovat Mpakety. Radši se zaměřte i na M stabíky ty eliminujou náklony.
Říká se, že B6 můžete snížit tak do -30, to už je ale níž než M-podvozek a tam na to doporučují už B8. Je to trochu sporné, co se týče zadku tam to stejně nechápu s plnou nádrží nebo nákladem v kufru jezdím sníženej jinak než naprázdno a tlumiče to musí včechno pobrat.
http://web1.carparts-cat.com/default.as ... =16&1250=1
Napsal: sob 17.01.2015 13:20
od paveld
O zadních Sachs Advantage píšou eshopy, že už se nevyrábí... umíte je někdo sehnat?
Napsal: sob 17.01.2015 13:32
od martas11
paveld píše:O zadních Sachs Advantage píšou eshopy, že už se nevyrábí... umíte je někdo sehnat?
Já bych možná mohl

Napsal: sob 17.01.2015 13:34
od ironpipi
Nj ty zadni uz se bohuzel nevyrabi, ale skladovky asi nekde jeste budou mit, na mjauto jsem je myslim videl...
Napsal: sob 17.01.2015 13:50
od MattyX
ironpipi píše:Nj ty zadni uz se bohuzel nevyrabi, ale skladovky asi nekde jeste budou mit, na mjauto jsem je myslim videl...
Už i skladovky jsou problém... to stejné zadní pro E46, sachs advantage se nedělají :-/ Ani generální dodavatel pro čr nemá :-/