Stránka 1 z 1

Napsal: pát 31.10.2014 16:33
od Vigo
Ahoj,

Moje M54b22 a ostatně všechny M54 má katalyzátory jako sučást svodu pro každé tři válce. Každý kat má i dvě lambdy a co jsem vyčetl, při použití svodů bez katů se jedna lambda normáně do svodů namontuje (asi ta před katem?) a druhá se nechává venku (není ji kam dát) Jak potom funguje zpětná vazba do motoru na bohatost směsi? Nehrozí chudá směs atd?

Druhý dotaz je jestli někdo řešil sportovní high flow caty normálně dole jako je má M3 a prodlužoval vedení lambdy. Projde auto emisemi a nehlásí lambda chyby na motoru?

Díky
Vigo

Napsal: pát 31.10.2014 17:27
od Francis
Lambdasonda před katem funguje nezávisle na přítomnosti katu. Je to hlavní zpětná vazba do DME pro řízení bohatosti směsi.
Lambdasonda za katem jen kontroluje, zda je katalyzátor přítomen a zda plní svoji funkci.

Napsal: sob 01.11.2014 00:55
od MattyX
Vigo píše:Ahoj,
Druhý dotaz je jestli někdo řešil sportovní high flow caty normálně dole jako je má M3 a prodlužoval vedení lambdy. Projde auto emisemi a nehlásí lambda chyby na motoru?

Díky
Vigo
Pokud budeš chtít výfuk se sportovními katy, které opravdu fungují a i něco vydrží, tak se obávám, že se dostáváš s cenou výfuku k hodnotě auta :lol:

Napsal: sob 01.11.2014 22:33
od BudVlad
MattyX píše: Pokud budeš chtít výfuk se sportovními katy, které opravdu fungují a i něco vydrží, tak se obávám, že se dostáváš s cenou výfuku k hodnotě auta :lol:
Záleží na tom jakého auta. Mě aFe s free flow katy vyšly přibližně na 30K Kč.

Obrázek

Obrázek

Napsal: ned 02.11.2014 14:51
od Vigo
OK díky za vysvětlení, konečně teda chápu proč nevadí, když se druhá lambda jen tak nastaví, aby neházela chybu.

Napsal: pon 03.11.2014 20:12
od JaraX
a proč by někdo dělal takovou prasárnu že odstraní katy?
nebavím se o M3 apod

Napsal: pon 03.11.2014 23:22
od Vigo
To se neptej mě, ale má to každý druhý. Mě ale nebylo jasné, jak to bez katů funguje. Případně jsem koukal, že třeba Schmiedmann má svody bez katů a katy dole jako M3. Druhá lambda tedy stejně není funkční. Vyjde to asi na 17000, tak by mě celkem zajímalo, jestli to projde emise a co výkon

Napsal: pon 03.11.2014 23:27
od MattyX
JaraX píše:a proč by někdo dělal takovou prasárnu že odstraní katy?
nebavím se o M3 apod
a proč ne ? Pokud někdo překopává komplet výfuk, nebo staví auto pro nějaký účely, tak klidně může, proč ne ;)

Napsal: pon 03.11.2014 23:40
od Francis
Vigo, na téma tunění dvoulitru už jsme několikrát hovořili ;-) Vyměň ho za třílitr a pak teprve upravuj.

Napsal: úte 04.11.2014 09:54
od Vigo
Hele tohle mě kupodivu spíš zajímalo, než že bych to plánoval, nicméně jsem prošel všechny možnosti a asi nejlepší řešení je auto prodat a koupit jiné v 3l(jak jsi mi ostatně říkal), jenže pak mi došlo, že vlastně v cabriu ani nechci jezdit moc rychle a že to co mám celkem ujde. Na jaře jsem si naplánoval proplach motoru a Millers Oil NT a taky přes zimu mrknu asi na podvozek a to bude asi všechno.

Když už jsme u toho tunění, tak i když je to OT tak, na zkoušku jsem vyndal Airbox, koupil velký kuželový filtr pro nějaký Mercedes s asi dvojnásobnou plochou a dal ho do auta. Výsledek byl že to jelo úplně stejně, dole možná maličko méně tj experimenty na straně vzduchu ztímto zavrhuji.
Foto mého výtvoru:
https://lh5.googleusercontent.com/-eMOZ ... M01977.jpg

Taky doporučuji k přečtení tohle: https://dspace.upce.cz/bitstream/10195/ ... P_2013.pdf

U atmosféry byly rozdíly minimální.

Napsal: úte 04.11.2014 10:10
od Francis
Kdysi jsem toto ukořistil z dnes neexistujících stránek LPX Tuning http://web.archive.org/web/200410142355 ... hnmot1.htm

Je tam i teorie proudění plynů ve výfuku http://web.archive.org/web/200503072203 ... z/exh1.htm

A něco o věrohodnosti měření na dynamometru http://web.archive.org/web/200503072200 ... /dyno2.htm

Napsal: úte 04.11.2014 11:07
od Vigo
Nj vzduch je věda, sám jsem si dělal pár drobných úprav a zdá se že jsou pozitivně znát, ale bez odbrždění je to vždy jen subjektivní. Ještě chci zkusit iridiové svíčky IK20 (Denso). Pak bych rád zajel na brzdu a dozvěděl se co tam skutečně je za výkon :D