Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 30.10.2014 21:58
od tucnak
Ahoj

Sice pozde, ale prece se zeptam- jaky sou rozumny otacky pro jezdeni s e36 323i?
Jde mi hlavne o "plachteni" po meste na 4ku/5tku- jaky nejnizssi otacky sou bez zateze jeste pro motor prijemny? Je 1000/min kosher?

Diky

Napsal: čtv 30.10.2014 22:32
od MattyX
Ve své podstatě ano i ne... v 1000ot motor na horkej olej maže když dobře tak 1- 1,5 baru. Pokud ty mu v těchto otáčkách naložíš, a chceš aby se rozkroutil, tak se mu hlavně vůbec nechce, začnou ti drnčet plasty a postupně se roztáhne, ale nemáš dostatek oleje v mazaných místech. Něco jinýho je, když ho necháš žbrblat z kopce a budeš ho jenom polechtávat - klika se točí na volno v ložiskách, nemá odpor.

V zásadě se asi nedá s určitostí říct, že takto ti to vydrží XY km, a když to nebudeš dělat tak to vydrží o XY víc :lol: ale prostě je to napiču. Spotřebu v zásadě nevylepšíš oproti tomu, když se budeš pohybovat nejhuře v rozpětí 1500-2000ot cca, tak se pak vlastně nabízí otázka, proč vlastně to dělat ? :D :)

Napsal: pát 31.10.2014 12:12
od tucnak
Tak modelova situace je rozjezd na svetlech na nakejch 60 a pak dlouhaa rovinka kde ma motor minimalni zatez. Neco jako to plachteni z kopce a tak. 1000/min uz je samozrejme extrem a vetsinou jezdivam kolem tech 2K, ale nekdy mam proste vylozene pohodovou naladu a nechavam ho tocit min, tak jestli to pro nej neni vylozene smrt. O nakejch XY kilometru nebo 0.02L/100km mi vazne nejde :)

Samozrejme z tehle otacek se pred zrychlenim podrazuje o stupen-dva...

Diky za odpoved

Napsal: pát 31.10.2014 16:19
od Vigo
Já to neřeším a se všemi auty si časem vychytám otáčky pro každý kvalt, kde už motor začne protestovat (jsou slyšet ventily atd) k tomu pak přidám cca 500 otáček nahoru a pod to motor netočím. Pokud to řeknu podle svého auta (1600Kg 2,2l M54), tak na 4 a 5 vpohodě po rovině snese 1500 otáček. Protestuje až kolem 1200 ale tak dolů nelezu, nebo jen na 1-2. Z malých otáček si podřadím, když potřebuju zrychlit a víc to neřeším. S každým autem co mám nebo jsem měl to takhle praktikuju a vpohodě. Prostě jezdi podle citu, motor slyšíš a cítíš.

Napsal: pát 31.10.2014 19:35
od rejdy
M52 B28 (e36 328i coupe) a souhlasim s VIGEM. Po rovině je 1500rpm ok, tzn. čtyřka ve městě je v pohodě, pětka má podle mě smysl až tak od 70km/h (po rovině), což - pokud chceme řešit spotřebu - je vidět i na ekonoměru, kdy na čtyřku mám v týhle rychlosti k 6 litrům, na pětku do 5L, při nižší rychlosti už to nemá na pětku podle mě smysl.

Na trojku se motor z 1000-1200 rpm sebere úplně v pohodě, aniž by nějak klepal, duněl, nebo cokoliv jinýho, ale proč to dělat nějak často, když můžu podřadit...

Napsal: pát 31.10.2014 19:46
od Hanz
Automaty s R6 točí běžně kolem 900-1100 při nízké zátěži, relativní nálož mu povolí už kolem 1300, tak bych se nijak netrápil otázkou, jestli maže 1,0 nebo 1,6 baru.

Napsal: pát 31.10.2014 20:18
od tucnak
Me prave taky prijde, ze 1200/min je na klidnou ustalenou jizdu uplne v klidu, motorse nedusi, necuka, pohoda... Jen se mi to zda uz vcelku malo, tak se radsi ptam, aby se mi pak holky cekajici na tramvaj nesmaly...

Napsal: pát 31.10.2014 22:58
od MattyX
Hanz píše:Automaty s R6 točí běžně kolem 900-1100 při nízké zátěži, relativní nálož mu povolí už kolem 1300, tak bych se nijak netrápil otázkou, jestli maže 1,0 nebo 1,6 baru.
To nepochybně, ale většinou nemáš zamčenej měnič ale "klouže" takže mu nedáváš takovej odpor zdaleka ;) Je to prostě o adekvátní situaci, jak to vyhodnotí... ale to je asi jako o řidiči, kdy vyhodnotí, že to netrápí :D

Napsal: pát 31.10.2014 23:41
od pavproch
starší motory (M52) nesvázané připosratýma EURo limitama sa možná v tak nízkých otáčkách netrápí a celkem sa aji z nich sbírají, moje N53 (EURo5) je ale do cca 2300 toček naprostá katastrofa... proto i po městě nejraději za II nebo III, aby se při šlápnutí na pedál něco dělo a to tak že hned... i dyž fčíl s PBX (mapa 2 nebo 3) je to už skousnutelné od nějakých 1900...