Stránka 1 z 1

Napsal: úte 15.07.2014 18:47
od PetrM
Ahoj, mám e36 m3 z roku 94 a potřebuju vyměnit DME jednotku ale překvapilo mě že je na ni napsaný VIN. Takže by mě zajímalo jestli musím jinou jednotku nějak spárovat s autem? Imobilizér nemá ani jedna a číslo dílu mají obě stejné. Můžu je bez problému prohodit?

Napsal: úte 15.07.2014 20:13
od MattyX
ano

Napsal: stř 16.07.2014 18:15
od PetrM
Takže když mi auto nejede ani na jinou jednotku znamená že v DME chyba není...Tak to jsem už opravdu v koncích. Ta jednotka mi nespíná palivový čerpadlo, nejde ani jiskra. Je nějaký důvod proč by to ta jednotka schválně blokovala?

Napsal: stř 16.07.2014 18:32
od Francis
Čidlo polohy klikovky nebo čidlo polohy vačky. Diagnostika by měla chybu z DME vyčíst.

Napsal: stř 16.07.2014 19:48
od PetrM
Mě ale diganostika žádnou chybu nehlásí :(

Napsal: čtv 17.07.2014 17:04
od roman320
94 by mela mit misto ews takovy spesl rele, tak se zkus kouknout na to, taky blokuje cerpadlo.. je na a sloupku u ridicovyho repraku

Napsal: čtv 17.07.2014 17:45
od Fx
roman320 píše:94 by mela mit misto ews takovy spesl rele, tak se zkus kouknout na to, taky blokuje cerpadlo.. je na a sloupku u ridicovyho repraku
Jde o to, co má za problém a jestli diagnostika jednotku vyčte nebo ne. Ročník 94 má to relé, ale to umí blokovat start, pokud není auto odemčeno centrálem. Takže otázka zní spíš, co se řeší za problém? Jinak jednotka z roku 94 ještě nemá EWS, otázka zní, z jakého roku byla ta druhá (jestli 95, tak ta už EWS měla).

Napsal: čtv 17.07.2014 18:24
od PetrM
já mám auto 94, druhá jednotka z 93. Měl jsem tam dodělávaný imobilizér origo Bmw (čip byl zvlášt jako přívěšek na klíček) ale je už vyřazen. Nejde palivový čerpadlo a jiskra. To palivový čerpadlo nespustím ani přes akční členy diagnostikou. jinak pamět závad je bez chyb

Napsal: čtv 17.07.2014 18:31
od Fx
Tu pumpu by to blokovací relé mohlo blokovat snad jen v případě kanadské verze, tam to bylo možné. U EU a USA verze to blokovalo jen start. Každopádně pro jistotu je možné relé zkusit vyndat a propojit piny 2 (výstup na startér) a 6 (vstup ze spínačky). Plus teda předpokládám, že pojistky jsou OK. Pokud je paměť závad čistá, tak bych asi vyloučil i chybu v napájení ŘJ motoru od hlavního relé.

Otázka zní, jak byl vyřazen ten imobilizér - jestli chybu nehledat tam (uklepaný drát apod.)

Napsal: čtv 17.07.2014 18:43
od PetrM
To relé můžu zkusit jiný, z toho druhého auta jako tu jednotu, ale nevím které to je :-) Vedení od jednotky po čerpadlo je taky ok a napájení jednotky podle schéme je taky správně.
K tomu imobilizéru- když byl v autě a neodblokoval jsem ho, tak se nezaplo zapalování ( nesvítily kontrolky) a netočil startér.

Napsal: čtv 17.07.2014 18:49
od Fx
Obávám se, že v tom druhém autě (1993) ho nenajdeš, tam byl zas jiný systém. Montovalo se totiž od začátku ledna do konce prosince 1994. Když sundáš dekl nad nohama řidiče, je to nalevo nahoře, je na něm nahoře napsáno AS-M Schaltgetriebe (pro manuální převodovku - předpokládám, že ji máš a má ji i to druhé auto).

Napsal: čtv 17.07.2014 19:22
od PetrM
Jo manuály to jsou oba. Zkusím to. A když teda tam jsou v těch ročníkách rozdíly, je možný že by kuli tomu nešli prohodit ty jednotky?

Napsal: čtv 17.07.2014 19:27
od Fx
To ne, jednotky byly stejné M3.3 i se stejným softwarem.

Napsal: čtv 17.07.2014 19:33
od PetrM
ok, dám vědět jak jsem dopadl s tim relé. Každopádně zatím moc děkuju za rady

Napsal: stř 23.07.2014 19:46
od PetrM
Tak po delší době jsem se zase dostal k autu..to relé jsem nenašel. Je možné, že je závada uplně někde jinde a jednotka schválně blokuje nastartování? Kdyby se ji ale něco nelíbilo tak by to snad zapsala do paměti závad :?: