Stránka 1 z 1

Napsal: úte 01.07.2014 18:38
od diabolos
Zdravím lidičky. chci se zeptat zda je mé podezření vadného startéru správné. Případně rady pro jeho demontáž. A zda je to vůbec pro obyčejného smrtelníka s průměrným nářadím možné. Problém bych popsal asi takto. Čím dál častěji se mi stává, že vlezu do auta, otočím klíčkem a ono nic. Akumulátor jsem nedávno kupoval nový, tím to nebude. Když auto připojím přes kabely tak ale startuje. Není to tak, že by auto stálo týden před domem a pak nestartovalo. Bez problému nastartuji a dojedu do bodu A. Tam se zdržím minutku a už neodjedu. Diky za všechny typy:)

Napsal: úte 01.07.2014 18:43
od beny-maser
kup si v lidlu multimetr za 150kč a změř baterku, že je nová neznamená, že je nabitá, možná máš KO altík, pokud to přes kabely startuje normálně šel bych jako první po baterce, jinak je možné že je startér na odchodu a někdy si veme víc než by měl, ale začni bodem číslo jedna baterka a dobíjení

Napsal: úte 01.07.2014 18:47
od Foldas
mínusový kabel připojuješ na baterku nebo motor?

Napsal: úte 01.07.2014 19:01
od diabolos
beny-maser: Úplný hlupák nejsem. Multimetr mám, altík dobíjí a baterka je nabitá. :D

Foldas: Pokud myslíš při tom startování pomocí kabelů. Tak je připojuji na baterku.

Napsal: úte 01.07.2014 19:04
od diabolos
Připadá mi, že je to jak říkáš beny-maser, při napětí baterie (cca 12,5 V). Není dostatečné napětí pro otočení startéru. Při připojení kabelů, je tam nabíjecí napětí, které je o volt a něco vyšší-> startuje krásně.

Napsal: úte 01.07.2014 20:51
od beny-maser
pokud je napětí 12,5V a při startování výrazně neklesá, tak jdi po startéru, bude mít asi už hotovej komutátor a uhlíky,měl jsem to na 525tds v komutátoru od ulíku vyjetou drážku cca 3mm dovnitř a ještě skrat na jedné statorové cívce, ale pokaždé se mi to podařilo na Vartu nastartovat, po Go startéru to najednou líp chytá :wink:

Napsal: úte 01.07.2014 21:02
od diabolos
Ok,díky moc za rady:). Zítra se do toho pustím. A jak je to s přístupen? Nemáš ponětí jestli se ke startéru dá dostat u 318tds. Vím že celkové to u bmw bývá "zábava".:)

Napsal: stř 02.07.2014 21:50
od beny-maser
tak tady je to pěknej vopruz,překáží tam výměník oleje,ale pokud máš rád hlavolamy tak budeš mít radost

Napsal: ned 13.07.2014 18:36
od diabolos
Tak až dneska jsem se do toho pustil. Chvíli trvalo než jsem vůbec startér našel:). Vedou k němu dva tenké vodiče a jeden hrubý(asi +). Když jsem zkusil propojit + na baterii s jedním s těch tenčích vodiču, startér ze začal točit. Takže usuzuji že je v pořádku. Co tedy dál? Kontakty všech tří vodičů, upevněných na startéru vypadají v pořádku. Jeden má sice popraskanou vnější vrstvu izolace, ale uvnitř vypadá nepoškozený zelenočerný vodič. Oba tenké kabely vedou do velkého svazku, který asi dál vede do řídící jednotky a pod pojistkovou skříň. A kdoví kam dál. Tak jsem si říkal, že na to půjdu s druhé strany, ale ze spínačky se o5 kabely ztrácí ve velkých svazcích. Co se týče spínačky, mám ty elektrické části dvě, a vypadá to že to dělá u obou. Nějaké rady jak dál postupovat prosím?

Napsal: ned 13.07.2014 20:30
od diabolos
Ještě jsem zapoměl říct, že jsem ráno zkoušel nastartovat. Chytlo to krásně napoprvé. Když jsme zkoušel odpoledne tak už nic. Baterka má 12,9 V.

Napsal: pon 14.07.2014 02:56
od Jamall
Nehledej v tom vedu a pusti se do nej. Mas sjete uhliky. Po 20letech startovani si zaslouzi mensi peci

Napsal: pon 14.07.2014 15:47
od diabolos
Dobře budu věřit....:)

Napsal: pon 14.07.2014 15:51
od diabolos
Musím vyměnit celý startér, nebo je možné vyměnit jenom uhlíky?

Napsal: pon 14.07.2014 16:12
od diabolos
Ještě mě napadla jedna věc. Nemůže to být problém v imobilizéru?

Napsal: pon 14.07.2014 16:35
od mikysvo
cus nevim jestli je to mozny i u BMW, ale u VW polo jsem mel stejnej problem a prestalo to po tom co sem ocistil ukostreni baterie (napojeni minusovyho kablu na kastli) tak nez to budes slozite rozebirat muzes zkusit tohle

Napsal: pát 18.07.2014 19:21
od diabolos
Tohle mě samozřejmě napadlo taky, ale po zběžné vizuální kontrole, vypadala všechna ukostření v pořádku. A tak jsem to neřešil. V pondělí mi to ale nedalo, a všechna ukostření co jsme našel, jsem očistil. Co se nestalo? Auto nastartovalo a startuje do teď. Takže jen čekám kdy mě zradí:D. Ale jsme optimista a doufám že se problém vyřešil, i když překvapivě jednoduše. Všem děkuji za rady a pokud se něco změní, tak napíšu.