Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

318 tds startér

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
diabolos
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: stř 27.04.2011 00:00

#1 Příspěvek od diabolos »

Zdravím lidičky. chci se zeptat zda je mé podezření vadného startéru správné. Případně rady pro jeho demontáž. A zda je to vůbec pro obyčejného smrtelníka s průměrným nářadím možné. Problém bych popsal asi takto. Čím dál častěji se mi stává, že vlezu do auta, otočím klíčkem a ono nic. Akumulátor jsem nedávno kupoval nový, tím to nebude. Když auto připojím přes kabely tak ale startuje. Není to tak, že by auto stálo týden před domem a pak nestartovalo. Bez problému nastartuji a dojedu do bodu A. Tam se zdržím minutku a už neodjedu. Diky za všechny typy:)
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#2 Příspěvek od beny-maser »

kup si v lidlu multimetr za 150kč a změř baterku, že je nová neznamená, že je nabitá, možná máš KO altík, pokud to přes kabely startuje normálně šel bych jako první po baterce, jinak je možné že je startér na odchodu a někdy si veme víc než by měl, ale začni bodem číslo jedna baterka a dobíjení
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#3 Příspěvek od Foldas »

mínusový kabel připojuješ na baterku nebo motor?
diabolos
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: stř 27.04.2011 00:00

#4 Příspěvek od diabolos »

beny-maser: Úplný hlupák nejsem. Multimetr mám, altík dobíjí a baterka je nabitá. :D

Foldas: Pokud myslíš při tom startování pomocí kabelů. Tak je připojuji na baterku.
diabolos
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: stř 27.04.2011 00:00

#5 Příspěvek od diabolos »

Připadá mi, že je to jak říkáš beny-maser, při napětí baterie (cca 12,5 V). Není dostatečné napětí pro otočení startéru. Při připojení kabelů, je tam nabíjecí napětí, které je o volt a něco vyšší-> startuje krásně.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#6 Příspěvek od beny-maser »

pokud je napětí 12,5V a při startování výrazně neklesá, tak jdi po startéru, bude mít asi už hotovej komutátor a uhlíky,měl jsem to na 525tds v komutátoru od ulíku vyjetou drážku cca 3mm dovnitř a ještě skrat na jedné statorové cívce, ale pokaždé se mi to podařilo na Vartu nastartovat, po Go startéru to najednou líp chytá :wink:
diabolos
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: stř 27.04.2011 00:00

#7 Příspěvek od diabolos »

Ok,díky moc za rady:). Zítra se do toho pustím. A jak je to s přístupen? Nemáš ponětí jestli se ke startéru dá dostat u 318tds. Vím že celkové to u bmw bývá "zábava".:)
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#8 Příspěvek od beny-maser »

tak tady je to pěknej vopruz,překáží tam výměník oleje,ale pokud máš rád hlavolamy tak budeš mít radost
diabolos
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: stř 27.04.2011 00:00

#9 Příspěvek od diabolos »

Tak až dneska jsem se do toho pustil. Chvíli trvalo než jsem vůbec startér našel:). Vedou k němu dva tenké vodiče a jeden hrubý(asi +). Když jsem zkusil propojit + na baterii s jedním s těch tenčích vodiču, startér ze začal točit. Takže usuzuji že je v pořádku. Co tedy dál? Kontakty všech tří vodičů, upevněných na startéru vypadají v pořádku. Jeden má sice popraskanou vnější vrstvu izolace, ale uvnitř vypadá nepoškozený zelenočerný vodič. Oba tenké kabely vedou do velkého svazku, který asi dál vede do řídící jednotky a pod pojistkovou skříň. A kdoví kam dál. Tak jsem si říkal, že na to půjdu s druhé strany, ale ze spínačky se o5 kabely ztrácí ve velkých svazcích. Co se týče spínačky, mám ty elektrické části dvě, a vypadá to že to dělá u obou. Nějaké rady jak dál postupovat prosím?
diabolos
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: stř 27.04.2011 00:00

#10 Příspěvek od diabolos »

Ještě jsem zapoměl říct, že jsem ráno zkoušel nastartovat. Chytlo to krásně napoprvé. Když jsme zkoušel odpoledne tak už nic. Baterka má 12,9 V.
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#11 Příspěvek od Jamall »

Nehledej v tom vedu a pusti se do nej. Mas sjete uhliky. Po 20letech startovani si zaslouzi mensi peci
diabolos
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: stř 27.04.2011 00:00

#12 Příspěvek od diabolos »

Dobře budu věřit....:)
diabolos
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: stř 27.04.2011 00:00

#13 Příspěvek od diabolos »

Musím vyměnit celý startér, nebo je možné vyměnit jenom uhlíky?
diabolos
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: stř 27.04.2011 00:00

#14 Příspěvek od diabolos »

Ještě mě napadla jedna věc. Nemůže to být problém v imobilizéru?
mikysvo
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: úte 21.01.2014 01:00

#15 Příspěvek od mikysvo »

cus nevim jestli je to mozny i u BMW, ale u VW polo jsem mel stejnej problem a prestalo to po tom co sem ocistil ukostreni baterie (napojeni minusovyho kablu na kastli) tak nez to budes slozite rozebirat muzes zkusit tohle
diabolos
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: stř 27.04.2011 00:00

#16 Příspěvek od diabolos »

Tohle mě samozřejmě napadlo taky, ale po zběžné vizuální kontrole, vypadala všechna ukostření v pořádku. A tak jsem to neřešil. V pondělí mi to ale nedalo, a všechna ukostření co jsme našel, jsem očistil. Co se nestalo? Auto nastartovalo a startuje do teď. Takže jen čekám kdy mě zradí:D. Ale jsme optimista a doufám že se problém vyřešil, i když překvapivě jednoduše. Všem děkuji za rady a pokud se něco změní, tak napíšu.
Odpovědět