Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 26.06.2014 10:06
od bower
Zdravim,
měl bych dotaz ohledně výměny světel. Mám dvě 36tky, jednu z roku 97 na které mám h7 parabolový helly a druhou z 96, na které jsou čočkový h1 bosche, který svítí nesrovnatelně, ale opravdu nesrovnatelně líp, s h7 je to aby měl člověk pořád dálkový, protože na potkávačky je rád když "vidí silnici"

. Těžko říct jestli už jsou nějak zašlý paraboly, nebo je to prostě jen konstrukčně, ke všemu to navíc vypadá jak světla z "ochcávky"

, prostě čočkový jsou o něčem jiným. Už jsem si tu i nějaký bosche h1 v inzerci našel, problém je, že na tam kde je mám (kde jsou asi dodělávaný, když je to rok 96) nejde vyměnit žárovka na levém světle (potkávačky), protože jak je ten kryt vypouklej skrz místo pro čočku, tak se prostě nedá otevřít, zavazí podběh - což znamená vyměnit žárovku -> vytáhnout světlo komplet ven. U pravýho je to taky takovej ježek v kleci dostat ten kryt pryč, ale aspoň se to nějak po pár minutách nadávek dá

Je to tak normální, nebo snad předfaceliftový verze měly víc místa za světlama?
Napsal: čtv 26.06.2014 21:13
od fabledwarrior
Pockej coze?:D Vzdyt v e36 je snad v kazdy verzi za svetlem kilometr mista:D Jen se odcvakne ta plastova krytks a cumej na tebe konektory zarovky, ja mel u H1 cocek zarovku prichycenou kovovou pruzinkou, ta se vycvakla a bylo to:D
Napsal: čtv 26.06.2014 22:00
od Foldas
Přesně tak u e36 je vyměnit žárovku procházka rajskou zahradou. A vzhledem k tomu že se v roce96 nedávali čočkové světla tak to budou nějaké náhrady
Napsal: čtv 26.06.2014 23:24
od bower
Když to říkáte

u sedana s h7 je opravdu kilometr místa, otázka několika desítek vteřin to vyměnit, ale u toho touringa s těma asi dodělávanejma boschema je fakt jeden z těch skoro polokulovitě vypouklejch krytů u potkávaček 2-3 mm od podběhu, takže se nedá "lidsky"

dostat pryč. Ale tak nejspíš je to nějak celý nabastlený, ono to auto je poslepovaný ze všeho možnýho

Takže když to shrnu - předfaceliftový h1 bosche do pofaceliftovýho auta fakt no problem?

Napsal: pát 27.06.2014 01:40
od Foldas
nahoď fotku jsem fakt zvědavý
Napsal: pát 27.06.2014 09:32
od bower
ok, podle toho kdy se dostanu k autu, večer nebo zítra ji tu máš

Napsal: pát 27.06.2014 21:39
od bower
tak s těma milimetrama jsem kecal, je to tak půl až 1 centimetr, dá se tam strčit necelej první článek malíčku

můj odhad byl asi ovlivněnej tím, že jsem to naposledy "měnil" v -10 °C

jinak poslední dvě fota pro srovnání kam až se dá vytáhnout kryt u pravýho
edit: tak jsem ty fotky dal v jiným pořadí, takže první dvě pro srovnání levo pravo
jo a sorry za ten bordel, jako touringa to mám jako "náklaďák" a auto pro psa

Napsal: sob 28.06.2014 04:53
od Foldas
tam je místa. Ten deklík normálně vytahneš ven vyměníš žárovku a deklík dáš zpět
Napsal: sob 28.06.2014 12:20
od bower
tak jasně, "a předtím nezapomeň vyndat žárovku z krabičky..."
on se ten deklík taky musí dostat do jisté polohy, aby šly vycvaknout ty spodní pacičky
Napsal: sob 28.06.2014 13:17
od Foldas
mám uplně stejné světla a deklík vytáhnu bez problému.
Napsal: sob 28.06.2014 17:07
od Huska
bower píše:tak jasně, "a předtím nezapomeň vyndat žárovku z krabičky..."
on se ten deklík taky musí dostat do jisté polohy, aby šly vycvaknout ty spodní pacičky
žádné pacičky se nevycvakávají jen za ten deklík zatáhni nahoru (cca 5mm) a normálně ho vytáhneš. Dole jsou packy pouze zastrčené do drážek, nic víc.
Napsal: sob 28.06.2014 17:57
od bower
tak kryt má dole 2 nožičky, který zapadnou do výřezů v části světla, tomu já říkám ty pacičky. Já jsem to na druhým světle dělal, vím dobře, jak to vytáhnout, ale rozuměj - světlo má v místě krytu drážku s těsněním - do té drážky zasedá ten dekl - nebo naopak, teď nevím. Abys ho dal pryč, musíš ho vyklonit z té drážky (nebo naopak

) a pak ho prostě vytáhneš, jak říkáš. Jenže za tím krytem je zrovna zde tak málo místa, že i po maximálním vyklopení prostě zůstává skoro polovina deklu v té drážce, takže ho můžeš asi tězko vytáhnout. Ale tak když se tu všichni shodnou, že je to všechno v pohodě, tak to můžem smazat, stejně to nikam nevede.
Napsal: sob 28.06.2014 20:17
od Huska
V tom případě budeš mít nějak posunutou chladičovou stěnu vlivem havárie ( většinou pak světlo plynule nenavazuje na kapotu ale je jakoby zasunuté). Podle fotek to však vypadá normálně a vyklonění co jsi vyfotil je podle mě dostatečné, aby jsi vytáhl. Možná stačí jen víc zatáhnout.
PS: chtěl jsem poradit nikoliv ti jakkoli zpochybňovat příspěvek.
Napsal: sob 28.06.2014 20:52
od paveld
Já mám u světel stejnou situaci jako popisuje Bower a přisuzoval jsem to Depo světlům. Pokud to ale je i u jiných značek světel, tak to bude souviset s hnutym předkem, protože auto je skutečně v minulosti bořený a ani po mý velký snaze ho spasovat, to neni nějak lepší.