Stránka 1 z 1

Napsal: sob 22.03.2014 14:00
od lukepostulka
Jak si určitě všichni všimli, venku je nádherné (a teplé) počasí. Po první projíždce v tomhle počasí jsem chtěl zapnout klimu ve svojí E36 325i 92 a nějak se jí nechtělo, přitom když jsem jí zkoušel projet nedávno v zimě zdálo se mi že fungovala, ale možná to byl jen studený vzduch z venku. Chci se zeptat, je nějaký postup jak vyzkoušet, která komponenta nefunguje?

Dál se chci zeptat na saharu, jestli s tím nemá nějakou souvislost. Když jsem dojel po náročnější cestě domů všiml jsem si, že mi poprvé sepla visca, byl to celkem hukot :D ale sahara nejela, není to špatně? Nemůže tam být souvislost?

Napsal: sob 22.03.2014 14:53
od Zungi
pokud ti se ti zdá že to nechladí tak zajeď do servisu, až ti zjistí gramáž chladiva, případně ať tam pustí barvivo a ukáže se kde je netěsnost....

klimu jsem zkoušel taky zapnul jsem vnitřní okruh, na plno jsem to pustil do všech výdechů, nechal na dvoře cca 5 minut pak přišel do auta a bylo to pěkně vychlazené :)

visco mě tedy šla pořád i v zimě...sahara dle mého slouží k dochlazování...

Napsal: sob 22.03.2014 14:58
od lukepostulka
tak když zapnu klimu tlačítkem tak se nic neděje, jen se rožne kontrolka, ale z motoru se nic neozve, žádný pokles otáček, podle mě se nesepne ani kompresor. Pokud ti šla visca i v zimě tak je na tom něco divného, já auto už párkrát docela potrápil, ale naplno sepla až teďkom a věř mi, to poznáš že zapla :-)

Napsal: sob 22.03.2014 19:26
od Jamall
Viska spíná podle teploty. Většinou když stojí běžící auto na místě...v koloně, v létě na křižovatce a pod.

Větrák na klima chladiči spíná když viska nestačí, ovšem pokud je zapojené čidlo v chladiči ze strany od světla spolujezdce

Větrák ve spojitosti s klimou spíná spolu s klima kompresor. Cvaknutí elektromagnetické spojky, na kompresoru je jasně slyšet. Cvakne téměř okamžitě po zmáčknutí čudlíku

Napsal: ned 23.03.2014 04:40
od Mesa
Myslim,ze jsem tady procital jedno vlakno,kde se psalo,ze ten el. vetrak sepne pouze,pokud je zapla klima.Me se red v lete stalo v kolone,ze se voda trochu prehrala -> vadna visca, ale el. vetrak mi to neseplo.

Napsal: ned 23.03.2014 09:07
od Francis
Elektrický ventilátor před chladičem je dvourychlostní.
Na nižší otáčky sepne vždy, když je v činnosti kompresor klimatizace, nezávisle na teplotě.
Teplotní čidlo v chladiči spíná podle teploty vody v chladiči, jak jinak, když je v chladiči namontované. Nepamatuju přesně, ale snad je to 91 st.C na nižší otáčky a 99 st.C na vyšší.

Pokud kompresor nejede vůbec, je buď málo chladiva nebo je vadné dvojčidlo nízkého/vysokého tlaku chladiva, které je mezi pravým světlometem a nádobou ostřikovače.

Test ventilátoru: Sejmout štekr z čidla teploty v chladiči a při zapnutém zapalování zkusit propojovat piny drátem. Na jednu kombinaci jsou nízké otáčky, na druhou vysoké, na třetí nic. Piny jsou tam tři.

Test množství chladiva: Sejmout čepičku z plnícího ventilu na trubce klimatizace a např. malým šroubovákem krátce zatlačit na kuželku. Ventil je jako v ráfku. Pokud prudce nesykne, je to prázdné nebo skoroprázdné.

Test dvojčidla tlaku: Pokud je tlak v systému v normálu, ani vysoký ani nízký, jsou vždy dva a dva piny propojené. K ověření stačí tzv. "šlusmetr" nebo v nouzi žárovka a el.vodiče.

Napsal: ned 23.03.2014 13:37
od lukepostulka
Francis: díky moc za objasnění, přesně tohle jsem potřeboval vědět! Seš bůh. Jo a když jsi psal o tom el. ventilátoru bavíme se o tom menším (klima) větráku, ne o sahaře?