Ahoj, chci kupovat e46 v benzínu, ale ted otázka jakej motor, rozhodující je pro mě spotřeba ikdyž jí moc neřešim, 325i je M54 a 328i je M52, M54 je double vanos a M52 je jedno vanos? nebo jak to je, protože co sem četl na jednom foru tak prej 328i M52 žere o dost míň jak novější motor 325i M54, prošel sem tu asi 6 stránek a nikde sem o tom nic nenašel, zatim se tu orientuju, takže tak kdyžtak sorry za opakující se topic
EDIT: ale hlavně 328i se dělala do roku 2000 takže to není Facelift což je škoda
Všechny E46 jsou double vanos, asi jsi četl blbě. M52TUB28 (328i) je starší motor než M54B25 (325i), dával se do E36 ve verzi s jedním vanosem. Pokud chytneš motor v dobrém stavu tak vůbec nežere olej a pokud mu dáš všechno co potřebuje tak tě ještě přežije. M54 je novější motor, ale je dost podobný. Bohužel některé motory můžou být náchylnější na spotřebu oleje, záleží to na předchozích majitelích, jak to hodili když neměli, některé M54 nežerou skoro vůbec, do některých musíš spolu s benálem lít i olej, takže tohle je taky dost individuální. Hlavní rozdíl vidím v použití kompletně elektrického plynového pedálu, tj. že z pedálu nevede žádné lanko a škrtící klapku ovládá krokový motorek. V M52TU je to polo-elektrika, jede tam lanko od pedálu až k poťáku na klapce. Ta elektrika se projeví na odezvě na pedál. Poslední věc co bych dodal je že M54 je o dost víc zelektrizovaná a digitálnější než M52TU, co se týče diagnostiky, aktualizací ŘJ apod., takže se s tím dá pěkně pohrát
No tak prvně je příjemný, že výkon 328i se dá vměstnat jen do 2,5litru plus další výhody (hmotnost, pojistka atd.) i když někdo říká, že objem ničím nenahradíš což si prostě nemyslím a dnešní dowsizing to dokazuje.
To že M54 žere víc je sice pravda, ale oleje! (M52 olej fakt nežere) a neřek bych že benzínu. Tabulky spotřeb si klidně dohledej a porovnej. Na motor asi můj názor vyzní neutrálně a oba to jsou fajn šestivály, shodnej výkon kde rozdíl bude v průběhu. Chce si to projet a porovnat.
Zaměřil bych se spíš kde jsou další rozdíly.. 6-ti kvalt převodovka je to co šetří a pak jestli se ti líbí víc předface (jako mě) nebo poface, taky výbava atd.
Šel bych do 325i. Ani ne tak kvůli motoru, ale celkově je to novější auto, kolikrát i lepší výbava apod.
Ale zachovalé a vybavené 328i bych neřekl ne, jen proto, že je to M52B28TU.
Totic píše:No tak prvně je příjemný, že výkon 328i se dá vměstnat jen do 2,5litru plus další výhody (hmotnost, pojistka atd.) i když někdo říká, že objem ničím nenahradíš což si prostě nemyslím a dnešní dowsizing to dokazuje.
atd.
tim downsizingem v tomto tématu ale srovnáváš jabka s hruškama. u atmosferických motorů to, že objem ničím nenahradíš platí..
Záleží na pokroku a na technice no.. krouťák se nahrazuje těžko, ale lze se přiblížit. Mazda dnes nabízí atmosféru ve dvoulitru pomalu co umí M52B25:
Počet ventilů na válec: 4
Zdvihový objem (ccm): 1.998 ccm
Maximální točivý moment (Nm / ot./min.)
210/4.000 Nm / U/min
Maximální výkon [kW (k) / ot./min.]
121(165) kW (PS)
u 328i si vybírat face nemůžu, ale nevidim v tom nijak extra rozdíl myslim tim předface a poface, zajímavý že to je 5 kvalt a jezdí za mín jak 325i kterej je 6kvalt http://www.spotreby.cz/bmw-328ci-m52-142-kw-0-hp-a1315/ a http://www.spotreby.cz/bmw-325i-e30-con ... -hp-a3851/ , je mi jasný že nejvíc záleží jakou nohu má řidič, a výbava, stačí mi klimoška,kůže, víc asi nepotřebuju, ale víte jak se to říká, čím víc elektroniky tím víc se vždy posere, takže volba padne asi na 328i, uvidim, zatim díky za příspěvky
nejspíš to s tou nižší spotřebou někdo myslel tak že ta 328i má lepší krouťák odspodu, tudíž v běžným provozu nepotřebuješ na rozjetí a udržování rychlostí v nižších otáčkách tolik plynu jako u té 2.5.osobně si ale myslím že budou žrát obě podobně. jinak ten 6 ti kvalt bude žrát nejspíš vždycky míň, zejména na delší trasy.
Edit. jak už bylo výše zmíněno být obě v podobné výbavě a stavu taky bych šáhnul po 328i
Totic píše:No tak prvně je příjemný, že výkon 328i se dá vměstnat jen do 2,5litru plus další výhody (hmotnost, pojistka atd.) i když někdo říká, že objem ničím nenahradíš což si prostě nemyslím a dnešní dowsizing to dokazuje.
Zkus si vzít 328i s výkonem 142kW pak k tomu např octávku která bude mít 140kW taky. Ta 328 jí pojede jak na sprintu tak u rychlostí nad 100km/h ta 328 vystřelí jak z praku a octa se bude daleko za ní rozjíždět. A je to jasnej důkaz vidím to i na 525i která má sice skoro 1800kg ale nad 100km/h jsem rychlejší jak většina novějších naturbených aut. Ujedou mi do 100km/h ale jak se to přehoupne nad tak prostě ten objem nenahradíš i když mají papírově stejný mnohdy o kousek větší výkon.
At hledam jak hledam tak 328i co najdu sou prevazne coupe, chci rozhodne 5dver kdyz uz tak "velky" auto tak 5dver. Snad neco najdu, nasel sem sice jedno ale to melo cervenou barvu vybledlou a to bylo proste fuj
At hledam jak hledam tak 328i co najdu sou prevazne coupe, chci rozhodne 5dver kdyz uz tak "velky" auto tak 5dver. Snad neco najdu, nasel sem sice jedno ale to melo cervenou barvu vybledlou a to bylo proste fuj
hlavně bych chtěl slyšet názor na to jestli 328i je na denní ježdění, na zimu bych ho garážoval, ale v létě bych s nim jezdil do práce a zpět, pak dovča po česku, a takový to normální ježdění.
Rydlas píše:Moje M54B30 žere 0,5l oleje na 2000km..., motor má 140tis.. ale teď nás čeká ten separátor a asi naleju hustší olej... teď tam je 5W/30 fullsynt
Mně M54B30 veme i litr na tisíc, když tomu dávám zlo, jinak kolem 0,5l +-.
Nicméně někde mi to slintá, už jsem přetěsnil co se dá a furt je to zespoda mastný.
Domasino píše:hlavně bych chtěl slyšet názor na to jestli 328i je na denní ježdění, na zimu bych ho garážoval, ale v létě bych s nim jezdil do práce a zpět, pak dovča po česku, a takový to normální ježdění.
záleží kam budeš nejčastěji jezdit, také styl jízdy atd. Já osobně 328i používám denně na ježdění do práce (cca 30 a více km) a kamkoliv potřebuji. Dojíždění po kraji mezi městy je dle mého názoru ideální. Svižně a zábavně se kamkoliv dostanu do 9l i s popojížďkami ve městě(jde to i méně). Osobně mám rád sportovní svezení takže investice v podobě vyšší spotřeby se mi vrátí hned další den ráno když se za volant těším a nemusím se přemlouvat. pokud hodláš denně dojíždět 5 km po městě v koloně asi tam docela zahučíš a budeš si rvát vlasy co je to za tank až nakonec zjistíš že to buď neuživíš nebo si koupíš kolo . 2.8 je díky krouťáku odspodu výborný a na svou kategorii velice spořivý motor, nicméně musíš počítat s tím že je to furt šestiválec který se k rozumné spotřebě musí co nejvíce pohybovat.. každopádně přeji šťastnou ruku při výběru
edit. Provoz v zimě bych také nepovažoval za problém, ale musíš počitat s pěknými pneu. s kvalitními pneu a dostatečným vzorkem není problém dostat se na podobná místa jako s průměrným vozem s předním náhonem.
čistě z práce do práce to mám dohromady 20km, 70% rychlostní silnice, a 30% město, jako četl sem že se s tim dá jezdit za 9l combi, ale tomu neuěřim dokud to neuvidim, musim najít nějakej pěknej kousek, sou tam samí coupe, chci sedana
když tohle je hrozně individuelní záležitost. 10 km jedna trasa(pokud správně chápu) není zrovna oslnivá vzdálenost. Hodně záleží na provozu. Pokud z těch 10 km strávíš 3 - 4 km v koloně stáním a rozjížděním se studeným motorem asi pod 10 určitě nepujdeš. Prvních pár km než se zahřeje je to docela masakr, pod 10 mi rafička ani při lehký noze a konstantní jízdě nepadne. Čím víc rozjezdů tím hůře.Každopádně spotřebu 9 svižně mám změřenou, ale jak jsem psal město moc nejezdím. Na dovolenou 1000 a víc km jedu ve 2 (mam coupe) s plným autem cca za 8 předpisově(tzn. 130 - 150 dalnice). Když ho měl půjčený pár dní kámoš co jezdí celej život klobouka(mimo obci 70 km ) na trase z vesnice do krajského města dával kolem 7 a půl ale jak říkám klobouk max. do 90km a čučel že na delší trasu (25km) jezdil skoro za stejný prachy jak s fabkou 1.4