Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
spojka e46 330CI
Zdravim hosi. Tak jsem si konecne koupil novou karu,, vse je v pohode az na spojku. Pri zkusebnich jizdach jsem si toho nevsiml. Ale ted jsem objevil, ze pri prerazeni z 1 na 2 prokluzuje. Kdyz radim pomalu resp. pustim spojku a az zachvili dam plyn, neproklouzne. Ale kdyz jsem zkousel co nejrychleji preradit, motor se zacne vytacet a spojka prokluzuje a uz se nechyti vubec. Dale jsem testoval plne nalozeny auto do kopce jestli klouzne a nic. Nasel jsem i clutch valve dalay. To zpomaluje spojku pri pousteni. Je mi prave divny, ze kdyz pustim spojku, necham ji cas,, a pak az pridam, tak neklouzne, ale pri okamzite interakci jakoby spojka nedosedla a prokluzovala a pak uz se v 5000ot uz nechyti. Spojka nesmrdi. Jak mam zacit postupovat s opravou nez to rozeberu? Mam odstranit ten clutch valve delay, vymenit kapalinu, odvzdusnit? Co jineho by to mohlo zpusobovat? Nechce se mi verit, ze spojka jako takova je spatna. Funguje dobre, jen v extremnim zachazeni se zacne takto chovat.
Zatáhni ručku, zařaď za pět, točky tak ke třem tisícům a plynule pust spojku jako když se rozjíždíš; pokud dokážeš sundat nohu z pedálu a motor nezdechne, tak je spojka k.o.
Sachs nebo luk, dej tam co seženeš líp nebo za míň, kvalita je +- stejná (možná ve prospěch sachs).
Když už tam polezeš, zvaž výměnu gufera na klice, gufera na převodovce, vodícího ložiska a toho opěrnýho hříbku vypínací vidličky; jsou to díly co nestojí moc a lozit tam kvůli nim extra by byl vopruz. Taky může přijít vhod mít v záloze novou pojistku co drží mechanismus řazení na převodovce, když člověk neví jak ji sundat, tak mu může zůstat v ruce.
Já při tý příležitosti měnil i uložení šaltrpáky.
Dál je fajn objednat těsnění na příruby výfuku (což jsem zapomněl
) a mít po ruce vrtačku a pár vrtáků do nerezu, neb některej ze šteftů (všechny nemoci světa na toho helmuta co to vymyslel) to nejspíš nedá.
Sachs nebo luk, dej tam co seženeš líp nebo za míň, kvalita je +- stejná (možná ve prospěch sachs).
Když už tam polezeš, zvaž výměnu gufera na klice, gufera na převodovce, vodícího ložiska a toho opěrnýho hříbku vypínací vidličky; jsou to díly co nestojí moc a lozit tam kvůli nim extra by byl vopruz. Taky může přijít vhod mít v záloze novou pojistku co drží mechanismus řazení na převodovce, když člověk neví jak ji sundat, tak mu může zůstat v ruce.
Já při tý příležitosti měnil i uložení šaltrpáky.
Dál je fajn objednat těsnění na příruby výfuku (což jsem zapomněl

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Uvažoval jsem podobně.. u mě až při opravdu velkých zatíženích si spojka klouzne. Odstranil se clutch delay, ale změnu jsem vypozoroval leda při popojíždění na 1., nebo náhodně při puštění pedálu, že to trošku cuklo a vzalo za spojku rychleji. Klidně si to odšroubuj a odvzdušni na zkoušku.
Pak ho tam s novou sadou asi zase dám, ať nebere tak trhavě jak to u nové spojky bývá.
Pak ho tam s novou sadou asi zase dám, ať nebere tak trhavě jak to u nové spojky bývá.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
presne,, taky se mi to zda divny,, kdyz jedu do strmyho kopce s 5ti lidma na 4ku, a neni naznak prokluzu ani pri prerazeni, teda pokud pockam nez si to jakoby dosedne,, kdyz to udelam rychleji,, tak to proklouzne jako automat, nebo nevim jak bych to popsal, proste nepatrne, aby nebyla rana, ale to se mi zda ze dela ten ventil,, jak upousti pomalu...beny-maser píše:ale chová se ti to nějak divně,největší krouťák spojka přenáší na pětku
tzn. když za to vemeš na čtyřku či trojku pod plným tak jestli klouže,
Pokud to klouže z jedničky na dvojku asi bych uvažoval nad laborováním s tím ventilem.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
novej poznatek, zkousel jsem tu petku na miste, zdechne to i pri pul plynu... Nicmene poloha spojkoveho pedalnu absolutne neodpovida skutecny poloze sevreni. jak kdyby kopirovala nohu s 1 sekundovym spozdenim... tudis se priklanim k tomu ventilu,, vyndam a napisu stanovisko, treba to nekomu taky nekdy bude delat tak hodne jako me...fizzer píše:Zatáhni ručku, zařaď za pět, točky tak ke třem tisícům a plynule pust spojku jako když se rozjíždíš; pokud dokážeš sundat nohu z pedálu a motor nezdechne, tak je spojka k.o.
Sachs nebo luk, dej tam co seženeš líp nebo za míň, kvalita je +- stejná (možná ve prospěch sachs).
Když už tam polezeš, zvaž výměnu gufera na klice, gufera na převodovce, vodícího ložiska a toho opěrnýho hříbku vypínací vidličky; jsou to díly co nestojí moc a lozit tam kvůli nim extra by byl vopruz. Taky může přijít vhod mít v záloze novou pojistku co drží mechanismus řazení na převodovce, když člověk neví jak ji sundat, tak mu může zůstat v ruce.
Já při tý příležitosti měnil i uložení šaltrpáky.
Dál je fajn objednat těsnění na příruby výfuku (což jsem zapomněl) a mít po ruce vrtačku a pár vrtáků do nerezu, neb některej ze šteftů (všechny nemoci světa na toho helmuta co to vymyslel) to nejspíš nedá.
to by vysvetlovalo to brutalni prokluzovani pri rychlem prerazeni,, motor se vytoci a ta spojka pak uz nedosedne v tockach,,,
Vyreseno. Vymenana kapalina, odvzdusnena spojka, nikde nic neprosakovalo, tak jsem neresil. Dal jsem odvzdusnil i brzdy, na prednim kole i spojce byl vzduch, a kapalina vypadala jak 5let starej olej z fritaku. V lete vymenim jeste jednou, kvuli proplachu systemu. Ted se auto chova tak jak ma. resp pustim spojku s vytocenym motorem, zacnou se tocit obe kola. Kdyz prerazuju z 1 na 2 je tam vule maximalne dvouhmoty jak pruzi, ale kdyz stim zachazim velice hrube tak se povede i zapalit ze uz pak nedosedne, ale to prej je normalni. Neresim, pri ostre jizde neklouzne nikdy pokud nechci. Doufam ze to nekomu pomuze, spatna kapalina opravdu muze udelat bordel v chodu spojky.