Stránka 1 z 3

Napsal: pát 31.01.2014 18:44
od Ondra23
Ahoj
Naskytla se mi výhodná koupě 6ti klapky z M3 a tak sem přemejšlel že bych jí nandal na 328i. Chci se zeptat co by se muselo všechno upravit a co všechno budu potřebovat z M3. Pak by mě ještě zajímalo jestli výsledek stojí za námahu je mi jasný že stádo koní z toho nebude ale nějaký zlepšení bych uvítal. Jestli by tady byl někdo z touhle úpravou přímo na autě byla by to paráda.

Napsal: pát 31.01.2014 21:22
od _stalker_
O toto vylepšení jsem se taky zajímal, ale po tom co by se muselo vše předělat ztoho sešlo. Pár poznatků: musí se vytvořit mezikus mezi klapku a hlavu(má jinak šrouby a i tvar vstupů je jinačí), pak vstřiky jsou na 6ti klapce v jiném úhlu, ale to se da pořešit mezikusem, musi se předělat snímač (možná) na nemeckem klubu jsem našel moc pěknej postup jak to udělat a tam to právě předělával a jeste daval menší nádobku na olejový filtr.
Až se dostanu na pc tak sem hodim odkaz. A dalsi věc je táhlo od plynu. 6ti klapka ho má jinak.

Napsal: sob 01.02.2014 00:19
od bobo-mb
Je toho daleko vic. Taky jsem se na to vykaslal. Pak jen v nekterejch je programovatelna ridici jednotka... musi se na brzdu a prekopat mapy. Bavil jsem se o tom s jednim klukem, co to dela a je to cca 20tis investice.

Napsal: sob 01.02.2014 00:55
od _stalker_
Na tu řídicí jednotku jsem úplně zapomněl. Ono toho tam bude i tak více no :D
Stěma mapama jsem se ptal na http://www.tdichip.cz/ a bylo mi řečeno, že za 12 mi předělaj mapy.
Kdyžtak tady jeden odkaz jak to cpal někdo na M52: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... 52-S50-S52

Napsal: sob 01.02.2014 01:01
od MattyX
Jestli od toho čekáš 50koní tak to tě sklamu... na seriovým setupu ti to přidá max 20ps cca ;)

Jdi cestou velké jednoklapky, vstřiků a dolaď směs a získáš podobné hodnoty ;) zaz bytek peněz, si kup něco užitečnějšího :)

Napsal: sob 01.02.2014 14:27
od Ondra23
Tak jak sem psal velkej nárust výkonu nečekám. Spíš sem čekal nějakou lepší odezvu motoru v nižších otáčkách ta dva osma je taková mrtvá do tech 3000ot/min.
Z čeho použit velkou klapku nebo se upravuje stavající a co za vstřiky nějaký BMW z jinýho motoru nebo něco od renomovanejch výrobců.

Napsal: sob 01.02.2014 15:01
od Cuky
Nechci nikoho nikterak urazit , ale pokud o tom moc nevíš kašli na to. Akorát ztráta peněz a času. Zvyšování výkonu není nikdy "plug and play". Tudíž je se vším co tam přidáš další a další práce . Tak snad jsem se tě nějak nedotkl ,ale pokud ano tak se omlouvám.

Napsal: sob 01.02.2014 15:24
od Francis
V první fázi úprav implantuj sací potrubí z motoru M50B25, ožije to a stojí to méně než jedna plná nádrž benzínu.

Napsal: sob 01.02.2014 15:47
od honzabiker1
Je potreba pri vymene potrubi neco upravovat, nebo tam pasuje rovnou? Zalezi na tom, jestli je z M50, nebo M50TU? Ma vymena nejaky negativni dopad (prubeh vykonu, spotreba)? Diky

Napsal: sob 01.02.2014 15:53
od Johnys
Na motor pasuje, ale má na jiným místě volnoběžnej ventil a nemá separátor oleje. Ještě má trochu jinou klapku, ale jde tam narvat z M52.

Napsal: sob 01.02.2014 16:08
od Francis
Je tu o sání z M50B25 na M52 několik vláken, hledej.
Celá operace je na jedno sobotní odpoledne.

Klapku není potřeba "narvat", pasuje tam naprosto lehce, stačí jen přišroubovat. Naopak, je jednodušší použít klapku M52 než předělávat ovládání a klapku z M50.

Ondra23: Dvaosma je mrtvá spíš přes 5500 rpm než kolem 3000. Sání z M50 pomůže ve vyšších otáčkách, zejména nad 5000, kolem 2000 nepatrně ubere.

Napsal: sob 01.02.2014 16:22
od Johnys
No jasne, tak staci prisroubovat. Ja to trosku nadsadil... Kdyby nekdo mel zajem, tak sani mam doma. Chtel jsem ho dat na svůj motor, ale nakonec jsem se rozhodl ho tam nedát.

Napsal: sob 01.02.2014 20:32
od Francis
Ondra23: Tak mě napadlo, pokud M52B28 "netahá" pod 3000 rpm bude někde něco špatně: svíčky, lambdy, váha vzduchu, VANOS, ... Chtělo by to někam na diagnostiku vyčíst chyby.
Nikdy nepojde jako M60/M62, ale rozdíl oproti M50B20(TU) a M52B20 je značný.

Napsal: sob 01.02.2014 21:34
od _stalker_
A co dát na motor M50b25 bezvanos?? Nebo jak ho vyladit?

Napsal: ned 02.02.2014 10:42
od atimen
Tatíkovi to funguje ...M50B25+ 6tiklapka

Obrázek

Ale ten ojeb než se Jíra z Vrchlabí (za což respekt) vymyslel a odladil jednotku na brzdě... ...nicméně důkaz místo slibů....

Obrázek

Jsou tam ještě Dbilas vačky a svody plus mrak věcí kvůli sání ...ale 212koní na kolech z M50 není špatný :) ovšem , za tu cenu by už v touru mohla být klidně S50 nebo něco takovýho....ale to by nebyla výzva :lol:

do otáček se tomu ale chce celkem pěkně :

https://www.facebook.com/photo.php?v=16 ... =2&theater

Napsal: ned 02.02.2014 12:31
od DAVe_1
Krasa tyo 8O To by se mi na M54 taky libilo 8) Ale tech penez..

Napsal: ned 02.02.2014 12:57
od Rade520
No jako točí se to pěkně ,hlavně asi díky vačkám.
Ale výkon se zas tak nezvýšil spíš posunul do větších otáček a krouťák se nějak vytrácí.
i když to může dělat i rozdílná teplota při měření.
reakce na plyn musí být super a ty točky trochu závidím ale zachovalá M52b28 má taky 200koní a krouťák o dost větší .
Jinak já mám klapku M50 profrézovanou na větší průměr a taky to pěkně jde za plynem .

Napsal: ned 02.02.2014 13:08
od Totic
Francis píše:.. lambdy, váha vzduchu, VANOS, ... Chtělo by to někam na diagnostiku vyčíst chyby.
Přesně tak, nechápu jak někomu nedostačuje 328i? V tom případě shánějte M3..
Bohužel výše zmiňované ani kolikrát na diag. nenačte a repas je potřeba. Váha může je na 70% atd. Repas vanosu by měl motor oživit tahem do 3500ot. atd.

Napsal: ned 02.02.2014 13:11
od MattyX
Rade520 píše:No jako točí se to pěkně ,hlavně asi díky vačkám.
Ale výkon se zas tak nezvýšil spíš posunul do větších otáček a krouťák se nějak vytrácí.
i když to může dělat i rozdílná teplota při měření.
reakce na plyn musí být super a ty točky trochu závidím ale zachovalá M52b28 má taky 200koní a krouťák o dost větší .
Jinak já mám klapku M50 profrézovanou na větší průměr a taky to pěkně jde za plynem .
M52B28 rozhodně nemá 200ps na kolech :D To má tak leda na motoru ;)
6klapka je prostě racing věc, krouťák a výkon nabereš i z velké jednoklapky, třebas z M60 :)

Napsal: ned 02.02.2014 15:26
od _stalker_
A ta klapka z M60 asi nepadne bez větších úprav va M50 sani??