Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Bmw e36 328i 6-ti klapka

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#1 Příspěvek od Ondra23 »

Ahoj
Naskytla se mi výhodná koupě 6ti klapky z M3 a tak sem přemejšlel že bych jí nandal na 328i. Chci se zeptat co by se muselo všechno upravit a co všechno budu potřebovat z M3. Pak by mě ještě zajímalo jestli výsledek stojí za námahu je mi jasný že stádo koní z toho nebude ale nějaký zlepšení bych uvítal. Jestli by tady byl někdo z touhle úpravou přímo na autě byla by to paráda.
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00
Klubové ID: 2697

#2 Příspěvek od _stalker_ »

O toto vylepšení jsem se taky zajímal, ale po tom co by se muselo vše předělat ztoho sešlo. Pár poznatků: musí se vytvořit mezikus mezi klapku a hlavu(má jinak šrouby a i tvar vstupů je jinačí), pak vstřiky jsou na 6ti klapce v jiném úhlu, ale to se da pořešit mezikusem, musi se předělat snímač (možná) na nemeckem klubu jsem našel moc pěknej postup jak to udělat a tam to právě předělával a jeste daval menší nádobku na olejový filtr.
Až se dostanu na pc tak sem hodim odkaz. A dalsi věc je táhlo od plynu. 6ti klapka ho má jinak.
bobo-mb
Registrovaný
Příspěvky: 354
Registrován: stř 16.04.2008 00:00
Bydliště: Mladá Boleslav

#3 Příspěvek od bobo-mb »

Je toho daleko vic. Taky jsem se na to vykaslal. Pak jen v nekterejch je programovatelna ridici jednotka... musi se na brzdu a prekopat mapy. Bavil jsem se o tom s jednim klukem, co to dela a je to cca 20tis investice.
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00
Klubové ID: 2697

#4 Příspěvek od _stalker_ »

Na tu řídicí jednotku jsem úplně zapomněl. Ono toho tam bude i tak více no :D
Stěma mapama jsem se ptal na http://www.tdichip.cz/ a bylo mi řečeno, že za 12 mi předělaj mapy.
Kdyžtak tady jeden odkaz jak to cpal někdo na M52: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... 52-S50-S52
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Jestli od toho čekáš 50koní tak to tě sklamu... na seriovým setupu ti to přidá max 20ps cca ;)

Jdi cestou velké jednoklapky, vstřiků a dolaď směs a získáš podobné hodnoty ;) zaz bytek peněz, si kup něco užitečnějšího :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#6 Příspěvek od Ondra23 »

Tak jak sem psal velkej nárust výkonu nečekám. Spíš sem čekal nějakou lepší odezvu motoru v nižších otáčkách ta dva osma je taková mrtvá do tech 3000ot/min.
Z čeho použit velkou klapku nebo se upravuje stavající a co za vstřiky nějaký BMW z jinýho motoru nebo něco od renomovanejch výrobců.
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#7 Příspěvek od Cuky »

Nechci nikoho nikterak urazit , ale pokud o tom moc nevíš kašli na to. Akorát ztráta peněz a času. Zvyšování výkonu není nikdy "plug and play". Tudíž je se vším co tam přidáš další a další práce . Tak snad jsem se tě nějak nedotkl ,ale pokud ano tak se omlouvám.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

V první fázi úprav implantuj sací potrubí z motoru M50B25, ožije to a stojí to méně než jedna plná nádrž benzínu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#9 Příspěvek od honzabiker1 »

Je potreba pri vymene potrubi neco upravovat, nebo tam pasuje rovnou? Zalezi na tom, jestli je z M50, nebo M50TU? Ma vymena nejaky negativni dopad (prubeh vykonu, spotreba)? Diky
Johnys
Registrovaný
Příspěvky: 491
Registrován: úte 02.03.2010 01:00
Bydliště: kousek od Brna

#10 Příspěvek od Johnys »

Na motor pasuje, ale má na jiným místě volnoběžnej ventil a nemá separátor oleje. Ještě má trochu jinou klapku, ale jde tam narvat z M52.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Je tu o sání z M50B25 na M52 několik vláken, hledej.
Celá operace je na jedno sobotní odpoledne.

Klapku není potřeba "narvat", pasuje tam naprosto lehce, stačí jen přišroubovat. Naopak, je jednodušší použít klapku M52 než předělávat ovládání a klapku z M50.

Ondra23: Dvaosma je mrtvá spíš přes 5500 rpm než kolem 3000. Sání z M50 pomůže ve vyšších otáčkách, zejména nad 5000, kolem 2000 nepatrně ubere.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Johnys
Registrovaný
Příspěvky: 491
Registrován: úte 02.03.2010 01:00
Bydliště: kousek od Brna

#12 Příspěvek od Johnys »

No jasne, tak staci prisroubovat. Ja to trosku nadsadil... Kdyby nekdo mel zajem, tak sani mam doma. Chtel jsem ho dat na svůj motor, ale nakonec jsem se rozhodl ho tam nedát.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Ondra23: Tak mě napadlo, pokud M52B28 "netahá" pod 3000 rpm bude někde něco špatně: svíčky, lambdy, váha vzduchu, VANOS, ... Chtělo by to někam na diagnostiku vyčíst chyby.
Nikdy nepojde jako M60/M62, ale rozdíl oproti M50B20(TU) a M52B20 je značný.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00
Klubové ID: 2697

#14 Příspěvek od _stalker_ »

A co dát na motor M50b25 bezvanos?? Nebo jak ho vyladit?
atimen
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: sob 08.12.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1386
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od atimen »

Tatíkovi to funguje ...M50B25+ 6tiklapka

Obrázek

Ale ten ojeb než se Jíra z Vrchlabí (za což respekt) vymyslel a odladil jednotku na brzdě... ...nicméně důkaz místo slibů....

Obrázek

Jsou tam ještě Dbilas vačky a svody plus mrak věcí kvůli sání ...ale 212koní na kolech z M50 není špatný :) ovšem , za tu cenu by už v touru mohla být klidně S50 nebo něco takovýho....ale to by nebyla výzva :lol:

do otáček se tomu ale chce celkem pěkně :

https://www.facebook.com/photo.php?v=16 ... =2&theater
DAVe_1
Registrovaný
Příspěvky: 1797
Registrován: úte 27.12.2005 01:00
Bydliště: Brno

#16 Příspěvek od DAVe_1 »

Krasa tyo 8O To by se mi na M54 taky libilo 8) Ale tech penez..
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"
Klubové ID: 1850

#17 Příspěvek od Rade520 »

No jako točí se to pěkně ,hlavně asi díky vačkám.
Ale výkon se zas tak nezvýšil spíš posunul do větších otáček a krouťák se nějak vytrácí.
i když to může dělat i rozdílná teplota při měření.
reakce na plyn musí být super a ty točky trochu závidím ale zachovalá M52b28 má taky 200koní a krouťák o dost větší .
Jinak já mám klapku M50 profrézovanou na větší průměr a taky to pěkně jde za plynem .
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#18 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Francis píše:.. lambdy, váha vzduchu, VANOS, ... Chtělo by to někam na diagnostiku vyčíst chyby.
Přesně tak, nechápu jak někomu nedostačuje 328i? V tom případě shánějte M3..
Bohužel výše zmiňované ani kolikrát na diag. nenačte a repas je potřeba. Váha může je na 70% atd. Repas vanosu by měl motor oživit tahem do 3500ot. atd.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Rade520 píše:No jako točí se to pěkně ,hlavně asi díky vačkám.
Ale výkon se zas tak nezvýšil spíš posunul do větších otáček a krouťák se nějak vytrácí.
i když to může dělat i rozdílná teplota při měření.
reakce na plyn musí být super a ty točky trochu závidím ale zachovalá M52b28 má taky 200koní a krouťák o dost větší .
Jinak já mám klapku M50 profrézovanou na větší průměr a taky to pěkně jde za plynem .
M52B28 rozhodně nemá 200ps na kolech :D To má tak leda na motoru ;)
6klapka je prostě racing věc, krouťák a výkon nabereš i z velké jednoklapky, třebas z M60 :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00
Klubové ID: 2697

#20 Příspěvek od _stalker_ »

A ta klapka z M60 asi nepadne bez větších úprav va M50 sani??
Odpovědět