Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Bmw e36 328i 6-ti klapka
Ahoj
Naskytla se mi výhodná koupě 6ti klapky z M3 a tak sem přemejšlel že bych jí nandal na 328i. Chci se zeptat co by se muselo všechno upravit a co všechno budu potřebovat z M3. Pak by mě ještě zajímalo jestli výsledek stojí za námahu je mi jasný že stádo koní z toho nebude ale nějaký zlepšení bych uvítal. Jestli by tady byl někdo z touhle úpravou přímo na autě byla by to paráda.
Naskytla se mi výhodná koupě 6ti klapky z M3 a tak sem přemejšlel že bych jí nandal na 328i. Chci se zeptat co by se muselo všechno upravit a co všechno budu potřebovat z M3. Pak by mě ještě zajímalo jestli výsledek stojí za námahu je mi jasný že stádo koní z toho nebude ale nějaký zlepšení bych uvítal. Jestli by tady byl někdo z touhle úpravou přímo na autě byla by to paráda.
O toto vylepšení jsem se taky zajímal, ale po tom co by se muselo vše předělat ztoho sešlo. Pár poznatků: musí se vytvořit mezikus mezi klapku a hlavu(má jinak šrouby a i tvar vstupů je jinačí), pak vstřiky jsou na 6ti klapce v jiném úhlu, ale to se da pořešit mezikusem, musi se předělat snímač (možná) na nemeckem klubu jsem našel moc pěknej postup jak to udělat a tam to právě předělával a jeste daval menší nádobku na olejový filtr.
Až se dostanu na pc tak sem hodim odkaz. A dalsi věc je táhlo od plynu. 6ti klapka ho má jinak.
Až se dostanu na pc tak sem hodim odkaz. A dalsi věc je táhlo od plynu. 6ti klapka ho má jinak.
Na tu řídicí jednotku jsem úplně zapomněl. Ono toho tam bude i tak více no
Stěma mapama jsem se ptal na http://www.tdichip.cz/ a bylo mi řečeno, že za 12 mi předělaj mapy.
Kdyžtak tady jeden odkaz jak to cpal někdo na M52: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... 52-S50-S52

Stěma mapama jsem se ptal na http://www.tdichip.cz/ a bylo mi řečeno, že za 12 mi předělaj mapy.
Kdyžtak tady jeden odkaz jak to cpal někdo na M52: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... 52-S50-S52
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
Jestli od toho čekáš 50koní tak to tě sklamu... na seriovým setupu ti to přidá max 20ps cca 
Jdi cestou velké jednoklapky, vstřiků a dolaď směs a získáš podobné hodnoty
zaz bytek peněz, si kup něco užitečnějšího 

Jdi cestou velké jednoklapky, vstřiků a dolaď směs a získáš podobné hodnoty


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
V první fázi úprav implantuj sací potrubí z motoru M50B25, ožije to a stojí to méně než jedna plná nádrž benzínu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Je tu o sání z M50B25 na M52 několik vláken, hledej.
Celá operace je na jedno sobotní odpoledne.
Klapku není potřeba "narvat", pasuje tam naprosto lehce, stačí jen přišroubovat. Naopak, je jednodušší použít klapku M52 než předělávat ovládání a klapku z M50.
Ondra23: Dvaosma je mrtvá spíš přes 5500 rpm než kolem 3000. Sání z M50 pomůže ve vyšších otáčkách, zejména nad 5000, kolem 2000 nepatrně ubere.
Celá operace je na jedno sobotní odpoledne.
Klapku není potřeba "narvat", pasuje tam naprosto lehce, stačí jen přišroubovat. Naopak, je jednodušší použít klapku M52 než předělávat ovládání a klapku z M50.
Ondra23: Dvaosma je mrtvá spíš přes 5500 rpm než kolem 3000. Sání z M50 pomůže ve vyšších otáčkách, zejména nad 5000, kolem 2000 nepatrně ubere.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Ondra23: Tak mě napadlo, pokud M52B28 "netahá" pod 3000 rpm bude někde něco špatně: svíčky, lambdy, váha vzduchu, VANOS, ... Chtělo by to někam na diagnostiku vyčíst chyby.
Nikdy nepojde jako M60/M62, ale rozdíl oproti M50B20(TU) a M52B20 je značný.
Nikdy nepojde jako M60/M62, ale rozdíl oproti M50B20(TU) a M52B20 je značný.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1513
- Registrován: sob 08.12.2007 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1386
- Kontaktovat uživatele:
Tatíkovi to funguje ...M50B25+ 6tiklapka

Ale ten ojeb než se Jíra z Vrchlabí (za což respekt) vymyslel a odladil jednotku na brzdě... ...nicméně důkaz místo slibů....

Jsou tam ještě Dbilas vačky a svody plus mrak věcí kvůli sání ...ale 212koní na kolech z M50 není špatný
ovšem , za tu cenu by už v touru mohla být klidně S50 nebo něco takovýho....ale to by nebyla výzva 
do otáček se tomu ale chce celkem pěkně :
https://www.facebook.com/photo.php?v=16 ... =2&theater

Ale ten ojeb než se Jíra z Vrchlabí (za což respekt) vymyslel a odladil jednotku na brzdě... ...nicméně důkaz místo slibů....

Jsou tam ještě Dbilas vačky a svody plus mrak věcí kvůli sání ...ale 212koní na kolech z M50 není špatný


do otáček se tomu ale chce celkem pěkně :
https://www.facebook.com/photo.php?v=16 ... =2&theater
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 416
- Registrován: pon 15.09.2008 00:00
- Bydliště: "Třebeach"
- Klubové ID: 1850
No jako točí se to pěkně ,hlavně asi díky vačkám.
Ale výkon se zas tak nezvýšil spíš posunul do větších otáček a krouťák se nějak vytrácí.
i když to může dělat i rozdílná teplota při měření.
reakce na plyn musí být super a ty točky trochu závidím ale zachovalá M52b28 má taky 200koní a krouťák o dost větší .
Jinak já mám klapku M50 profrézovanou na větší průměr a taky to pěkně jde za plynem .
Ale výkon se zas tak nezvýšil spíš posunul do větších otáček a krouťák se nějak vytrácí.
i když to může dělat i rozdílná teplota při měření.
reakce na plyn musí být super a ty točky trochu závidím ale zachovalá M52b28 má taky 200koní a krouťák o dost větší .
Jinak já mám klapku M50 profrézovanou na větší průměr a taky to pěkně jde za plynem .
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
- Klubové ID: 3742
Přesně tak, nechápu jak někomu nedostačuje 328i? V tom případě shánějte M3..Francis píše:.. lambdy, váha vzduchu, VANOS, ... Chtělo by to někam na diagnostiku vyčíst chyby.
Bohužel výše zmiňované ani kolikrát na diag. nenačte a repas je potřeba. Váha může je na 70% atd. Repas vanosu by měl motor oživit tahem do 3500ot. atd.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
M52B28 rozhodně nemá 200ps na kolechRade520 píše:No jako točí se to pěkně ,hlavně asi díky vačkám.
Ale výkon se zas tak nezvýšil spíš posunul do větších otáček a krouťák se nějak vytrácí.
i když to může dělat i rozdílná teplota při měření.
reakce na plyn musí být super a ty točky trochu závidím ale zachovalá M52b28 má taky 200koní a krouťák o dost větší .
Jinak já mám klapku M50 profrézovanou na větší průměr a taky to pěkně jde za plynem .


6klapka je prostě racing věc, krouťák a výkon nabereš i z velké jednoklapky, třebas z M60

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance