Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Filtry BMW 530D F10

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Diabllo007
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: pon 10.08.2015 00:00

#1 Příspěvek od Diabllo007 »

Zdravím,

jakou doporučíte značku vzduchového a palivového filtru na 530D F10 (MANN, MAHLE, nebo jine?) Jinak jak často měníte palivový filtr? Vzduchový s každou výměnou oleje?
Laetry
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: ned 02.08.2015 00:00

#2 Příspěvek od Laetry »

Já vždycky dávám filtry Mann, je to podle mne top kvalita, ale chybu neuděláš asi ani s jiným, zavedeným výrobcem. Palivový filtry bych dělal po dvou intervalech oleje. Cca 25k, ale taky záleží co tankuješ. :)
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#3 Příspěvek od mi00wa »

i MAHLE doporučuju.
Diabllo007
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: pon 10.08.2015 00:00

#4 Příspěvek od Diabllo007 »

Dobře díky vyberu a koupim...Jinak tankuju pouze diesel Verva...
Polish
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: ned 01.06.2014 00:00
Bydliště: Pardubicko

#5 Příspěvek od Polish »

Verva chválím :) jinak taky dávám Mann, vzduchovej vždy v olejem. většinou je zasranej a to co je na něm bych nechtěl mít v motoru :)
abaton12
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: pon 23.08.2010 00:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od abaton12 »

Hlavne menit casteji olej. Prave jsem vymenil motor. 310tis. a konečná. přidřenej na klice na pátým válci. I když, kdo ví. Prý je to standard.
Polish
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: ned 01.06.2014 00:00
Bydliště: Pardubicko

#7 Příspěvek od Polish »

Měním co 10-15 tis, nebo vždy min. ročně.
cejsi
Registrovaný
Příspěvky: 309
Registrován: stř 21.12.2005 01:00
Bydliště: München
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od cejsi »

abaton12 píše:Hlavne menit casteji olej. Prave jsem vymenil motor. 310tis. a konečná. přidřenej na klice na pátým válci. I když, kdo ví. Prý je to standard.
310 tisic na F10... co jsi do techto kilometru menil?
Olej si menil po 15tkm?

Ja mam ted najeto 130tkm, zatim bez problemu.
Jinak davam origo filtry, olej po 15tkm
abaton12
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: pon 23.08.2010 00:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od abaton12 »

Jj olej po 15tkm max.17-18tkm jak to vyslo.

Pri cca 300tkm rupla remenice, tak jsem udelal rovnou remen, napínák a kladky a potom cca pri 305tkm alternátor. Jinak vůbec nic, až ted motor :D
Jinak N57D30A
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#10 Příspěvek od madmarty »

abaton12 píše:Jj olej po 15tkm max.17-18tkm jak to vyslo.

Pri cca 300tkm rupla remenice, tak jsem udelal rovnou remen, napínák a kladky a potom cca pri 305tkm alternátor. Jinak vůbec nic, až ted motor :D
Jinak N57D30A
Jestli by tento nájezd měl být pravidlem, tak to BMW dost slušní osírá :( S takovým nájezdem to má někdo na 3 roky. Dát cca 500tis ročně za auto, pokud se nepočítá servis, tak to je fakt snad jen pro ty Němce a ještě ne všechny.
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#11 Příspěvek od madmarty »

Diabllo007 píše:Zdravím,

jakou doporučíte značku vzduchového a palivového filtru na 530D F10 (MANN, MAHLE, nebo jine?) Jinak jak často měníte palivový filtr? Vzduchový s každou výměnou oleje?
Motorový měním po 10tis km, vzduchový cca po 20-30tis km, mrknu jak vypadá a když to k tomu je, vyměním. To jak kabinový, tak vzduchový na sání. Palivovej jsem měnil tak, že jsem pořídil auto a nalil do nádrže vysokou dávku aditiv VIF, takhle jsem vyjel asi 2 nádrže a potom novej palivovej filtr. Naftu tankuju na jedné mnohokrát prověřené benzínce (COIkou) a aditivuju sám. Potom už palivovej filtr měním po cca 40-50tis km.

Co se týká značek filtrů, asi neuděláš chybu s žádnou známou zavedenou značkou. Někdo haní Filtron, někdo zase Mann, někdo haní Champion atd. Nejradši mám Manny.

Sice dnes jsou intervaly výměn motorového oleje 20-30-i víc tis km, ale jebat jim na to. Každej zkušenej motorář řekne že to je nesmysl a měnit častějc. Dost lidí mění v polovině intervalu. Na autech kde jezdím málo a krátké pojezdy měním buď kolem 1/3 intervalu, nebo jednou ročně, dle toho co nastane dřív. To samé diferenciály, tam kde není náplň "doživotní", ale i tam kde doživotní je to stejně vyměním.

Jak řekl jeden profík všech profíků: "Nemaže to, klepeto to" :)

Když dáš olej správně specifikace bez ohledu na značku, vyměníš ho dřív a filtry taktéž, asi chybu neuděláš. Lepší špatný olej než žádný a to samé jde říct i o filtru. Jelikož některé filtry mají "bypass", tady když se ucpou tak to jde obtokem, tak bych "údajnou" kvalitu filtru až tak zcela vážně nebral.

Vše nakupuji po netu s tím, že oleje co největší balení, pokud mám s autem velké nájezdy, nebo mám stejný olej do více aut, u filtrů to samé. Jde se dostat na 1/2 až 1/3 ceny než v autoservisu. Sice mi teď servisáci budou nadávat, ale přijde mi zbytečný platit za olej 350-500Kč/l když si jej sám koupím za 180Kč i méně. Filtry to samé. Takový sud oleje, pokud se složí více lidí...

Žádný motor jsem nezadřel, nájezdy na autech mám docela velké. Jestli to dělám špatně, potom i taktéž radím, jistě budu poučen :) Pokud ne, snad ti to pomůže, nebo někomu dalšímu.
Laetry
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: ned 02.08.2015 00:00

#12 Příspěvek od Laetry »

310 tis. na f10 v podstatě bez velkých investic? :) A ještě k tomu NAFTA??!!! To by si měl přečíst Jarax, ten tvrdí, že ty auta nenajedou ani 150k bez výměny motoru a půl auta k tomu. :D Asi štěstí na kus. :)
mr_nitroz
Registrovaný
Příspěvky: 540
Registrován: pon 26.04.2010 00:00

#13 Příspěvek od mr_nitroz »

Jarax psal, ze vazne problemy mohou nastat i ve 150000 km. Nerekl bych, ale ze to bude pravidlem. Stejne jak tady kolega ma motor v prdeli ve 310000 km. Ta pravdepodobnost ale bude urcite vyssi nez u m57 motoru.

Abaton: Historii vozu vis celou, od 0 km? Nebo si ho koupil jety v polovine najezdu?
Diabllo007
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: pon 10.08.2015 00:00

#14 Příspěvek od Diabllo007 »

Díky VSEM za vysvětlení ;-) ... hodne doporucujete znacku MANN objednal jsem tedy od teto znacky...;-)...a jak rika MadMarty ty ceny jsou opravdu někde jinde nez origo ze servisu tam stoji vzduchovej filtr 2600,- :-O a palivovej 1900,-...
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#15 Příspěvek od Misanek »

Já osobně dávám buďto Mann anebo teď převážně spíše Bosch. U Bosche, resp. u všech olejových filtrů co jsem se díval mě štve jedna věc - v balení dodávají mimo podložky pod výpustný šroub pouze ten veliký těsnící o-kroužek nad závit víka filtru, ale bohužel ne již další dva menší o-kroužky do "trnu" víka filtru. Bavím se o filtru na starou m57. U ještě starší m51 jsem totiž byl zvyklý na to, že byly v balení spolu s filtrem dodávány i tyto dva menší o-kroužky. Škoda no...

Vzducháč taky měním cca každou 3. až 4. výměnu (výměny dělám po 10t km) a kabinové filtry dělám jednou ročně s tím, že v polovině intervalu je aspoň vytáhnu a vyfoukám. U e39 je k nim hodně pohodlný přístup, takže to není takový problém.

Co se paliváku týče, tak ten jsem měnil taktéž minimálně jednou ročně (vždy před zimou spolu se žhavičema, ať mi v mrazech nedělá bordel parafín usazený ve filtru), avšak u common railu jsem si tento interval zkrátil na polovinu už jen z důvodu většího klidu na duši. Takže palivák měním cca co 30-40 000 km.

Jinak pokud jde o filtron, tak ten jsem nějakou dobu taky kupoval (bývá zpravidla nejlevnější), nicméně pak se ke mě doneslo pár historek o nasátých vzduchových filtrech a poměrně hodně zborcených olejových filtrech při jejich výměně, tak jsem od této značky preventivně ustoupil.
Kdoví jestli to jsou jenom fámy nebo se tyhle informace zakládají na nějakých opravdových zkušenostech, ale přecejenom jsem poněkud klidnější když používám Bosch nebo Mann. Ve skutečnosti to možná stejně můžou vyrábět ti samí číňani, kdoví :)
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#16 Příspěvek od TANN3R »

Laetry píše:310 tis. na f10 v podstatě bez velkých investic? :) A ještě k tomu NAFTA??!!! To by si měl přečíst Jarax, ten tvrdí, že ty auta nenajedou ani 150k bez výměny motoru a půl auta k tomu. :D Asi štěstí na kus. :)
300tis nájezd je teda výhra.. To je většinou ta chvíle, kdy se dostanou k druhému majiteli.
Laetry
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: ned 02.08.2015 00:00

#17 Příspěvek od Laetry »

Jen abych to ujasnil, vůči Jaraxovi to není mířený s nějakou záští, spíš jen takové rýpnutí. Stačí si pár jeho příspěvků přečíst a když to člověk nebere s nadhledem, tak by čekal, že ty dnešní auta najednou sotva 200k. Neříkám, že 300k je nějaká darda a motor na výměnu je opravdu velký problém ne že ne. Ono to téma kvality/výdrže nových aut je tady na fóru dost žhavé. Osobně si myslím, že neustále snižování kvality, za účelem zvýšení zisků a snížení životnosti, není dlouhodobě udržitelný stav. Prostě auto za 1,5 mega musí těch 300-400k km najet bez zásadních investic. Jasně, je to málo, ale v dnešní době kupující od toho auta víc neočekává. Že s tím pak budoucí majitel bude mít starosti... No to už je jeho problém. Krutá realita. Taky hodně záleží na tom, kdo a jak s tím autem jezdil. Například můj tchán vlastní Octavii II s ještě spolehlivým 1.9 TDI, krásná výbava, krásný auto (bylo), ale po 250k to auto vypadá hrozně, interiér na sračky, spadlo z heveru, takže práh na sračky, motor měněný... On to neřeší, auto má sloužit jemu, takže to za nějakou dobu prodá a půjde si pro nový. Kdybychom zašli na Octavia klub, tak tam určitě najdeme podobná auta, s nájezdem třeba o 100k větším, ale v o 100% lepším stavu. Neříkám, že dnešní auta jsou kvalitní jako dřív, ale zas tak strašný to taky nebude. Ovšem teď jsem zabředl naprosto mimo téma, tak snad jsem moc lidí nerozlítil.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#18 Příspěvek od TANN3R »

Ani Jarax nepsal, že každému umře motor po 150tis, ale že se to stává. Pokud umře motor v těchto km třeba 1 z 20 aut, stejně je to pořád hodně na to, aby majitelé neměli klidné spaní, obzvlášť když se bavíme o autech co nestojí zrovna kilo.. Jezdit a doufat, že to zrovna mě nepotká, nic moc teda. U starších naft stačilo vyřešit "pár" věcí jako klapky, vstriky, řemenici, egr chladič a když člověk nebyl línej to do toho auta preventivně dát, mohl najezdit milion km. Dneska to nestačí, když pak stejně zaklepe na klice nebo praskne blok.
Odpovědět