Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Filtry BMW 530D F10
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 39
- Registrován: pon 10.08.2015 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 39
- Registrován: pon 10.08.2015 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 309
- Registrován: stř 21.12.2005 01:00
- Bydliště: München
- Kontaktovat uživatele:
310 tisic na F10... co jsi do techto kilometru menil?abaton12 píše:Hlavne menit casteji olej. Prave jsem vymenil motor. 310tis. a konečná. přidřenej na klice na pátým válci. I když, kdo ví. Prý je to standard.
Olej si menil po 15tkm?
Ja mam ted najeto 130tkm, zatim bez problemu.
Jinak davam origo filtry, olej po 15tkm
Jestli by tento nájezd měl být pravidlem, tak to BMW dost slušní osíráabaton12 píše:Jj olej po 15tkm max.17-18tkm jak to vyslo.
Pri cca 300tkm rupla remenice, tak jsem udelal rovnou remen, napínák a kladky a potom cca pri 305tkm alternátor. Jinak vůbec nic, až ted motor
Jinak N57D30A

Motorový měním po 10tis km, vzduchový cca po 20-30tis km, mrknu jak vypadá a když to k tomu je, vyměním. To jak kabinový, tak vzduchový na sání. Palivovej jsem měnil tak, že jsem pořídil auto a nalil do nádrže vysokou dávku aditiv VIF, takhle jsem vyjel asi 2 nádrže a potom novej palivovej filtr. Naftu tankuju na jedné mnohokrát prověřené benzínce (COIkou) a aditivuju sám. Potom už palivovej filtr měním po cca 40-50tis km.Diabllo007 píše:Zdravím,
jakou doporučíte značku vzduchového a palivového filtru na 530D F10 (MANN, MAHLE, nebo jine?) Jinak jak často měníte palivový filtr? Vzduchový s každou výměnou oleje?
Co se týká značek filtrů, asi neuděláš chybu s žádnou známou zavedenou značkou. Někdo haní Filtron, někdo zase Mann, někdo haní Champion atd. Nejradši mám Manny.
Sice dnes jsou intervaly výměn motorového oleje 20-30-i víc tis km, ale jebat jim na to. Každej zkušenej motorář řekne že to je nesmysl a měnit častějc. Dost lidí mění v polovině intervalu. Na autech kde jezdím málo a krátké pojezdy měním buď kolem 1/3 intervalu, nebo jednou ročně, dle toho co nastane dřív. To samé diferenciály, tam kde není náplň "doživotní", ale i tam kde doživotní je to stejně vyměním.
Jak řekl jeden profík všech profíků: "Nemaže to, klepeto to"

Když dáš olej správně specifikace bez ohledu na značku, vyměníš ho dřív a filtry taktéž, asi chybu neuděláš. Lepší špatný olej než žádný a to samé jde říct i o filtru. Jelikož některé filtry mají "bypass", tady když se ucpou tak to jde obtokem, tak bych "údajnou" kvalitu filtru až tak zcela vážně nebral.
Vše nakupuji po netu s tím, že oleje co největší balení, pokud mám s autem velké nájezdy, nebo mám stejný olej do více aut, u filtrů to samé. Jde se dostat na 1/2 až 1/3 ceny než v autoservisu. Sice mi teď servisáci budou nadávat, ale přijde mi zbytečný platit za olej 350-500Kč/l když si jej sám koupím za 180Kč i méně. Filtry to samé. Takový sud oleje, pokud se složí více lidí...
Žádný motor jsem nezadřel, nájezdy na autech mám docela velké. Jestli to dělám špatně, potom i taktéž radím, jistě budu poučen

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 39
- Registrován: pon 10.08.2015 00:00
Já osobně dávám buďto Mann anebo teď převážně spíše Bosch. U Bosche, resp. u všech olejových filtrů co jsem se díval mě štve jedna věc - v balení dodávají mimo podložky pod výpustný šroub pouze ten veliký těsnící o-kroužek nad závit víka filtru, ale bohužel ne již další dva menší o-kroužky do "trnu" víka filtru. Bavím se o filtru na starou m57. U ještě starší m51 jsem totiž byl zvyklý na to, že byly v balení spolu s filtrem dodávány i tyto dva menší o-kroužky. Škoda no...
Vzducháč taky měním cca každou 3. až 4. výměnu (výměny dělám po 10t km) a kabinové filtry dělám jednou ročně s tím, že v polovině intervalu je aspoň vytáhnu a vyfoukám. U e39 je k nim hodně pohodlný přístup, takže to není takový problém.
Co se paliváku týče, tak ten jsem měnil taktéž minimálně jednou ročně (vždy před zimou spolu se žhavičema, ať mi v mrazech nedělá bordel parafín usazený ve filtru), avšak u common railu jsem si tento interval zkrátil na polovinu už jen z důvodu většího klidu na duši. Takže palivák měním cca co 30-40 000 km.
Jinak pokud jde o filtron, tak ten jsem nějakou dobu taky kupoval (bývá zpravidla nejlevnější), nicméně pak se ke mě doneslo pár historek o nasátých vzduchových filtrech a poměrně hodně zborcených olejových filtrech při jejich výměně, tak jsem od této značky preventivně ustoupil.
Kdoví jestli to jsou jenom fámy nebo se tyhle informace zakládají na nějakých opravdových zkušenostech, ale přecejenom jsem poněkud klidnější když používám Bosch nebo Mann. Ve skutečnosti to možná stejně můžou vyrábět ti samí číňani, kdoví
Vzducháč taky měním cca každou 3. až 4. výměnu (výměny dělám po 10t km) a kabinové filtry dělám jednou ročně s tím, že v polovině intervalu je aspoň vytáhnu a vyfoukám. U e39 je k nim hodně pohodlný přístup, takže to není takový problém.
Co se paliváku týče, tak ten jsem měnil taktéž minimálně jednou ročně (vždy před zimou spolu se žhavičema, ať mi v mrazech nedělá bordel parafín usazený ve filtru), avšak u common railu jsem si tento interval zkrátil na polovinu už jen z důvodu většího klidu na duši. Takže palivák měním cca co 30-40 000 km.
Jinak pokud jde o filtron, tak ten jsem nějakou dobu taky kupoval (bývá zpravidla nejlevnější), nicméně pak se ke mě doneslo pár historek o nasátých vzduchových filtrech a poměrně hodně zborcených olejových filtrech při jejich výměně, tak jsem od této značky preventivně ustoupil.
Kdoví jestli to jsou jenom fámy nebo se tyhle informace zakládají na nějakých opravdových zkušenostech, ale přecejenom jsem poněkud klidnější když používám Bosch nebo Mann. Ve skutečnosti to možná stejně můžou vyrábět ti samí číňani, kdoví

300tis nájezd je teda výhra.. To je většinou ta chvíle, kdy se dostanou k druhému majiteli.Laetry píše:310 tis. na f10 v podstatě bez velkých investic?A ještě k tomu NAFTA??!!! To by si měl přečíst Jarax, ten tvrdí, že ty auta nenajedou ani 150k bez výměny motoru a půl auta k tomu.
Asi štěstí na kus.
Jen abych to ujasnil, vůči Jaraxovi to není mířený s nějakou záští, spíš jen takové rýpnutí. Stačí si pár jeho příspěvků přečíst a když to člověk nebere s nadhledem, tak by čekal, že ty dnešní auta najednou sotva 200k. Neříkám, že 300k je nějaká darda a motor na výměnu je opravdu velký problém ne že ne. Ono to téma kvality/výdrže nových aut je tady na fóru dost žhavé. Osobně si myslím, že neustále snižování kvality, za účelem zvýšení zisků a snížení životnosti, není dlouhodobě udržitelný stav. Prostě auto za 1,5 mega musí těch 300-400k km najet bez zásadních investic. Jasně, je to málo, ale v dnešní době kupující od toho auta víc neočekává. Že s tím pak budoucí majitel bude mít starosti... No to už je jeho problém. Krutá realita. Taky hodně záleží na tom, kdo a jak s tím autem jezdil. Například můj tchán vlastní Octavii II s ještě spolehlivým 1.9 TDI, krásná výbava, krásný auto (bylo), ale po 250k to auto vypadá hrozně, interiér na sračky, spadlo z heveru, takže práh na sračky, motor měněný... On to neřeší, auto má sloužit jemu, takže to za nějakou dobu prodá a půjde si pro nový. Kdybychom zašli na Octavia klub, tak tam určitě najdeme podobná auta, s nájezdem třeba o 100k větším, ale v o 100% lepším stavu. Neříkám, že dnešní auta jsou kvalitní jako dřív, ale zas tak strašný to taky nebude. Ovšem teď jsem zabředl naprosto mimo téma, tak snad jsem moc lidí nerozlítil.
Ani Jarax nepsal, že každému umře motor po 150tis, ale že se to stává. Pokud umře motor v těchto km třeba 1 z 20 aut, stejně je to pořád hodně na to, aby majitelé neměli klidné spaní, obzvlášť když se bavíme o autech co nestojí zrovna kilo.. Jezdit a doufat, že to zrovna mě nepotká, nic moc teda. U starších naft stačilo vyřešit "pár" věcí jako klapky, vstriky, řemenici, egr chladič a když člověk nebyl línej to do toho auta preventivně dát, mohl najezdit milion km. Dneska to nestačí, když pak stejně zaklepe na klice nebo praskne blok.