Stránka 1 z 1

Napsal: ned 05.06.2016 15:27
od Cert
Ahoj,
všude se dočítám, že čidla vaček a kliky je potřeba koupit jen originál. Druhovýroba zpravidla nefunguje, nebo ne moc dlouho. Má někdo opravdu zkušenost, že i po koupi aftermaketové HELLA byly s čidly problémy?
Meyle a spol je mi jasné, že nemůžou fungovat, ale zajímá mě konkrétně ta Hella.

Ptám se, protože zrovna řeším problém na 530i e39, kdy na volnoběh za tepla chcípe. Základní čítač chyb píše čidlo sací vačky, ale často to prý dělá to na klice.

Napsal: ned 05.06.2016 23:11
od Totic
Já myslím, že SIEMENS / VDO by mohlo fungovat i druhoška.

Napsal: pon 06.06.2016 06:43
od Mir3k
Vdo,Hella funguje tak 2 roky,mám 39 7 let a čidla jsem měnil 2x. Před týdnem mi auto na semaforu chcíplo takže čidlo na vačce už jde zas do háje :(

Napsal: pon 06.06.2016 11:52
od Cert
taky se mi líbí to VDO, tak ho zkusím.

bez kloudné diagnostiky asi nelze určit, které je vadné, že? Budu muset koupit obě

Napsal: pon 06.06.2016 12:17
od Totic
Na vrácení do e-shopu je 14dní, leda tak toho využít.

Napsal: pon 06.06.2016 12:59
od Cert
akorát koukám, že na vačku od VDO nikdo nemá.
Jen Hella, tak asi nic jiného nezbyde

Napsal: sob 11.06.2016 19:43
od Cert
napíši rozuzlení mého problému, třeba to někomu do budoucna, bez pořádné diagnostiky a osciloskopu, pomůže..

symptomy:
auto 530iA e39 za tepla neudrželo volnoběžné otáčky- respektive při pozvolném přidání plynu na volnoběh se motor zadusil. Při "hamsnutí" po plynu nezdechlo a šlo do otáček. Na diagnostičce V-checker začala při ohřátí cca nad 50° vyskakovat chyba "signal, inlet-camshaft sensor" čidla sací vačky. Po googlování jsem se dočetl, že špatné čidlo vačky se ve více případech projevovalo špatnými starty teplého motoru a následně omezeným výkonem- ani jedno jsem v mém případě nepozoroval, tak jsem jsem se zameřil na čidlo kliky.

řešení:
Po demontáži čidla kliky bylo v místě konektoru nemálo oleje, který se tam nemohl dostat jinudy, než čidle samotným- vše okolo, i kabeláž suché. Šel jsem tedy skoro najisto a ejhle- po výměně stále stejná závada. Tak šup ven čidlo sací vačky, byla na něm špona, tak po vyčištění montáž zpět a stejně darmo pokus. Tedy další demontáž a osazení nového čidla a tady už je úspěch v podobě nechcípacího motoru a 0 chyb v jednotce motoru :)

A ještě poznatky k aftermarketovým čidlům:
na kliku- koupeno Continental VDO (dříve siemens)- vybroušené BMW znaky, shodnost s původním čidlem takřka 100%

na vačku- VDO jsem nesehnal, tak jsem koupil Hella- taky vybroušená místa, ale oproti původnímu pár odlišností v hlavě snímače, tak snad to nebyl přebalenej maxgear :twisted: