Ahoj,
všude se dočítám, že čidla vaček a kliky je potřeba koupit jen originál. Druhovýroba zpravidla nefunguje, nebo ne moc dlouho. Má někdo opravdu zkušenost, že i po koupi aftermaketové HELLA byly s čidly problémy?
Meyle a spol je mi jasné, že nemůžou fungovat, ale zajímá mě konkrétně ta Hella.
Ptám se, protože zrovna řeším problém na 530i e39, kdy na volnoběh za tepla chcípe. Základní čítač chyb píše čidlo sací vačky, ale často to prý dělá to na klice.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
M54B30 snímače vačky, kliky - koupit jen OEM ?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 312
- Registrován: čtv 22.01.2009 01:00
- Bydliště: Žďár n/Sáz
- Klubové ID: 2238
napíši rozuzlení mého problému, třeba to někomu do budoucna, bez pořádné diagnostiky a osciloskopu, pomůže..
symptomy:
auto 530iA e39 za tepla neudrželo volnoběžné otáčky- respektive při pozvolném přidání plynu na volnoběh se motor zadusil. Při "hamsnutí" po plynu nezdechlo a šlo do otáček. Na diagnostičce V-checker začala při ohřátí cca nad 50° vyskakovat chyba "signal, inlet-camshaft sensor" čidla sací vačky. Po googlování jsem se dočetl, že špatné čidlo vačky se ve více případech projevovalo špatnými starty teplého motoru a následně omezeným výkonem- ani jedno jsem v mém případě nepozoroval, tak jsem jsem se zameřil na čidlo kliky.
řešení:
Po demontáži čidla kliky bylo v místě konektoru nemálo oleje, který se tam nemohl dostat jinudy, než čidle samotným- vše okolo, i kabeláž suché. Šel jsem tedy skoro najisto a ejhle- po výměně stále stejná závada. Tak šup ven čidlo sací vačky, byla na něm špona, tak po vyčištění montáž zpět a stejně darmo pokus. Tedy další demontáž a osazení nového čidla a tady už je úspěch v podobě nechcípacího motoru a 0 chyb v jednotce motoru
A ještě poznatky k aftermarketovým čidlům:
na kliku- koupeno Continental VDO (dříve siemens)- vybroušené BMW znaky, shodnost s původním čidlem takřka 100%
na vačku- VDO jsem nesehnal, tak jsem koupil Hella- taky vybroušená místa, ale oproti původnímu pár odlišností v hlavě snímače, tak snad to nebyl přebalenej maxgear
symptomy:
auto 530iA e39 za tepla neudrželo volnoběžné otáčky- respektive při pozvolném přidání plynu na volnoběh se motor zadusil. Při "hamsnutí" po plynu nezdechlo a šlo do otáček. Na diagnostičce V-checker začala při ohřátí cca nad 50° vyskakovat chyba "signal, inlet-camshaft sensor" čidla sací vačky. Po googlování jsem se dočetl, že špatné čidlo vačky se ve více případech projevovalo špatnými starty teplého motoru a následně omezeným výkonem- ani jedno jsem v mém případě nepozoroval, tak jsem jsem se zameřil na čidlo kliky.
řešení:
Po demontáži čidla kliky bylo v místě konektoru nemálo oleje, který se tam nemohl dostat jinudy, než čidle samotným- vše okolo, i kabeláž suché. Šel jsem tedy skoro najisto a ejhle- po výměně stále stejná závada. Tak šup ven čidlo sací vačky, byla na něm špona, tak po vyčištění montáž zpět a stejně darmo pokus. Tedy další demontáž a osazení nového čidla a tady už je úspěch v podobě nechcípacího motoru a 0 chyb v jednotce motoru

A ještě poznatky k aftermarketovým čidlům:
na kliku- koupeno Continental VDO (dříve siemens)- vybroušené BMW znaky, shodnost s původním čidlem takřka 100%
na vačku- VDO jsem nesehnal, tak jsem koupil Hella- taky vybroušená místa, ale oproti původnímu pár odlišností v hlavě snímače, tak snad to nebyl přebalenej maxgear
