Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

M54B30 snímače vačky, kliky - koupit jen OEM ?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Cert
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 22.01.2009 01:00
Bydliště: Žďár n/Sáz
Klubové ID: 2238

#1 Příspěvek od Cert »

Ahoj,
všude se dočítám, že čidla vaček a kliky je potřeba koupit jen originál. Druhovýroba zpravidla nefunguje, nebo ne moc dlouho. Má někdo opravdu zkušenost, že i po koupi aftermaketové HELLA byly s čidly problémy?
Meyle a spol je mi jasné, že nemůžou fungovat, ale zajímá mě konkrétně ta Hella.

Ptám se, protože zrovna řeším problém na 530i e39, kdy na volnoběh za tepla chcípe. Základní čítač chyb píše čidlo sací vačky, ale často to prý dělá to na klice.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#2 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Já myslím, že SIEMENS / VDO by mohlo fungovat i druhoška.
Uživatelský avatar
Mir3k
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: sob 10.03.2012 01:00
Bydliště: Havířov
Klubové ID: 3948

#3 Příspěvek od Mir3k »

Vdo,Hella funguje tak 2 roky,mám 39 7 let a čidla jsem měnil 2x. Před týdnem mi auto na semaforu chcíplo takže čidlo na vačce už jde zas do háje :(
Cert
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 22.01.2009 01:00
Bydliště: Žďár n/Sáz
Klubové ID: 2238

#4 Příspěvek od Cert »

taky se mi líbí to VDO, tak ho zkusím.

bez kloudné diagnostiky asi nelze určit, které je vadné, že? Budu muset koupit obě
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#5 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Na vrácení do e-shopu je 14dní, leda tak toho využít.
Cert
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 22.01.2009 01:00
Bydliště: Žďár n/Sáz
Klubové ID: 2238

#6 Příspěvek od Cert »

akorát koukám, že na vačku od VDO nikdo nemá.
Jen Hella, tak asi nic jiného nezbyde
Cert
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 22.01.2009 01:00
Bydliště: Žďár n/Sáz
Klubové ID: 2238

#7 Příspěvek od Cert »

napíši rozuzlení mého problému, třeba to někomu do budoucna, bez pořádné diagnostiky a osciloskopu, pomůže..

symptomy:
auto 530iA e39 za tepla neudrželo volnoběžné otáčky- respektive při pozvolném přidání plynu na volnoběh se motor zadusil. Při "hamsnutí" po plynu nezdechlo a šlo do otáček. Na diagnostičce V-checker začala při ohřátí cca nad 50° vyskakovat chyba "signal, inlet-camshaft sensor" čidla sací vačky. Po googlování jsem se dočetl, že špatné čidlo vačky se ve více případech projevovalo špatnými starty teplého motoru a následně omezeným výkonem- ani jedno jsem v mém případě nepozoroval, tak jsem jsem se zameřil na čidlo kliky.

řešení:
Po demontáži čidla kliky bylo v místě konektoru nemálo oleje, který se tam nemohl dostat jinudy, než čidle samotným- vše okolo, i kabeláž suché. Šel jsem tedy skoro najisto a ejhle- po výměně stále stejná závada. Tak šup ven čidlo sací vačky, byla na něm špona, tak po vyčištění montáž zpět a stejně darmo pokus. Tedy další demontáž a osazení nového čidla a tady už je úspěch v podobě nechcípacího motoru a 0 chyb v jednotce motoru :)

A ještě poznatky k aftermarketovým čidlům:
na kliku- koupeno Continental VDO (dříve siemens)- vybroušené BMW znaky, shodnost s původním čidlem takřka 100%

na vačku- VDO jsem nesehnal, tak jsem koupil Hella- taky vybroušená místa, ale oproti původnímu pár odlišností v hlavě snímače, tak snad to nebyl přebalenej maxgear :twisted:
Odpovědět