Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 02.06.2016 18:52
od dafson
Ahoj prosim nikde jsem nenasel je normalni ze kdyz vymdam merku oleje v motoru nastartuju ze se vali hladina oleje merkou ven?

Napsal: čtv 02.06.2016 22:09
od Misanek
Tak tohle určitě normální není. První příčína, co mě hned napadla je olejový separátor, který je ve ventilovém víku. Doporučuji jej hned zkontrolovat a popřípadě vyměnit či vyčistit (v případě cyklonového odlučovače) ať ti ten tlak oleje náhodou nevyrazí gufera

Napsal: pát 03.06.2016 05:14
od dafson
Jeste jsem slysel zda by to nemohlo byt odvetrani klikove skrine?

Napsal: pát 03.06.2016 05:49
od Giovany1971
dafson píše:Jeste jsem slysel zda by to nemohlo byt odvetrani klikove skrine?
A co myslíš že ti kolega Misanek asi napsal..separátor..defacto odvěrání skříně..je to na ventil deklu

https://www.google.cz/search?q=separato ... WXakTJM%3A

Napsal: pát 03.06.2016 08:01
od dafson
Pardon nejsem automechanik ani nic podobného..

Napsal: pát 03.06.2016 09:07
od Misanek
:D Jj, je to jedno a to samé :) jak jsem řekl, doporučuji řešit co nejdříve, jinak se z motoru může stát solidní olejnička

Napsal: pát 03.06.2016 13:27
od dafson
No už je odstavené a čekám na mechanika až se vrátí z dovolené.

Napsal: úte 07.06.2016 19:19
od dafson
Tak jsem se do toho pustil sam dnes jsem vyndal ten odlucovac oleje a ten filtrik na nem je totalne tvrdej a zatemovanej olejem tak se modlim ze to bude ono zitra bude novy a budu vracet zpet.

Napsal: úte 07.06.2016 21:54
od Misanek
tak dej vědět pak :wink: Akorát teda čumím, že už tam nemáš právě ten cyklonový separátor. Myslel jsem, že ten už je u E60/61 standartně

Napsal: úte 07.06.2016 22:30
od Blackie
To bude určitě ono. Pán to měl na Range Roveru 3.0d od BMW to samé a aby mu to nevystřelilo měrku,tak jí zašmodrchal zdrhovačkou :lol:

Napsal: stř 08.06.2016 08:47
od Joshuax
ad odlucovac oleje - nema se nahodou menit pri kazde vymene oleje ?

ad tlak v prostoru klikovky - to me zajima. Odkud se tam vezme tolik tlaku, ze to vystreli merku oleje ?

Napsal: stř 08.06.2016 23:08
od Misanek
Pístní kroužky při každé kompresi spalovacím cyklu nikdy netěsní na 100% a nějaká minimální část tlaku jima "profoukne" dolů k ojnicím a klice. Samozřejmě při nasčítání několika tisíc těchto cyklů pak ve výsledku vzniká celkem velký přetlak, který pokud není odvětráván z hemreticky uzavřeného prostoru, tak nejen že vyráží měrky ale může vyrážet i gufera :wink:

Co se výměny odlučovače týče, tak si myslím, že jeho výměna u každé výměny oleje je zbytečně přehnaná

Napsal: stř 08.06.2016 23:18
od m.deejay
Předepsaná výměna odlučovače je každou třetí výměnu oleje.

Napsal: stř 08.06.2016 23:25
od Misanek
A to platí i u cyklonové varianty odlučovače?

Napsal: stř 08.06.2016 23:32
od m.deejay
Tak to netuším. Já mám 160kW a rok 6/2005. Tak to mám předepsané já...

Napsal: čtv 09.06.2016 07:23
od mobilman
Zdravím: Také mi bylo sděleno v autorizáku - výměna odlučovače každou třetí výměnu oleje (také jsem to nevěděl - mám tam 2kusy). Vyměnil jsem je minulý měsíc a byly neporušené a funkční i když podle data výroby by už 5let staré.

Napsal: čtv 09.06.2016 09:17
od Joshuax
Jasny, diky za info. Myslel jsem si, ze to bude prave unikanim tlaku pres pistni krouzky. Pres ty zamky chte nechte musi neco malo prolezt, i kdyby byly valce i krouzky v top stavu.

Take diky za upresneni intervalu vymeny odlucovace. Vim, ze jsem ho menil ted, mimo vymenu oleje, protoze kdyz jsem auto kupoval a nechal olej udelat, odlucovac vymenen nebyl. Do sani se mi dostaval olej, takze to byl jediny logicky tah. Ted jsem na to nejakou dobu nekoukal, ale kdyz se bude do toho sani porad dostavat olej, pak uz to jde jedine z turba ze ?

Napsal: čtv 09.06.2016 17:30
od Misanek
Ony turba (aspoň ty na kluzných ložiskách) vždycky taky něco malinko pouštějí do sání, takže olejový film tam bude stejně asi vždycky

Napsal: pát 10.06.2016 22:58
od dafson
Ahoj vsem jakožto zakladatel tohoto témata pisu i výsledek v utery objednáno u autokelly(už nikdy) prisel presne ten dil jaký jsem potřeboval ve středu ale bohužel presne to co jsem mel v haj....lu tak tam nebylo cili ten filtr který byl zapekly olejem a ze ho nikde nemůžou najit-( volám ihned do bmw liberec tam hned objednano za necelých 1900 kc s tim ze na tom díle probehla inovace -už tam není filtr ale plastovy labirint, dnes namontováno nastartovani ohrani motoru vytáhnu měrku a nic žádný olej se ven nevali.Omyl jsem spodek vanu a vse oblíte kolem a po chvíli brblani na volnoběh vidim jak se z vypustaku na vane line olej říkám si vytlacilo mi to tesneni po sroubem, ze zvědavosti vemu klic s zkusím dotahnout- a ejhle šroub povoleny-( - jen me ted zajímá jestli je to souhra náhod odlucovac tlačil olej do měrky nebo mohl motor od spodu nasavat false.vzduch a foukat to do pryč pres měrku?ale každopádně je vse zrejme vyřešené.Jen by me me zajímalo zda je to náhoda nebo i zda třeba tlak muze povolit šroub?

Napsal: sob 11.06.2016 04:21
od Giovany1971
[quote="dafson"]Ahoj vsem jakožto zakladatel tohoto témata pisu i výsledek v utery objednáno u autokelly(už nikdy) prisel presne ten dil jaký jsem potřeboval ve středu ale bohužel presne to co jsem mel v haj....lu tak tam nebylo cili ten filtr který byl zapekly olejem a ze ho nikde nemůžou najit-( volám ihned do bmw liberec tam hned objednano za necelých 1900 kc s tim ze na tom díle probehla inovace -už tam není filtr ale plastovy labirint, dnes namontováno nastartovani ohrani motoru vytáhnu měrku a nic žádný olej se ven nevali.Omyl jsem spodek vanu a vse oblíte kolem a po chvíli brblani na volnoběh vidim jak se z vypustaku na vane line olej říkám si vytlacilo mi to tesneni po sroubem, ze zvědavosti vemu klic s zkusím dotahnout- a ejhle šroub povoleny-( - jen me ted zajímá jestli je to souhra náhod odlucovac tlačil olej do měrky nebo mohl motor od spodu nasavat false.vzduch a foukat to do pryč pres měrku?ale každopádně je vse zrejme vyřešené.Jen by me me zajímalo zda je to náhoda nebo i zda třeba tlak muze povolit šroub?[/quot

Nemuže ti povolit výpušták ani omylem...předpokládám že byl řádně dotažen..pokud byl volný je to souhra náhod