Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

bmw e61 530d rv.04 je to normalni? merka oleje

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#1 Příspěvek od dafson »

Ahoj prosim nikde jsem nenasel je normalni ze kdyz vymdam merku oleje v motoru nastartuju ze se vali hladina oleje merkou ven?
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#2 Příspěvek od Misanek »

Tak tohle určitě normální není. První příčína, co mě hned napadla je olejový separátor, který je ve ventilovém víku. Doporučuji jej hned zkontrolovat a popřípadě vyměnit či vyčistit (v případě cyklonového odlučovače) ať ti ten tlak oleje náhodou nevyrazí gufera
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#3 Příspěvek od dafson »

Jeste jsem slysel zda by to nemohlo byt odvetrani klikove skrine?
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Klubové ID: 3968
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Giovany1971 »

dafson píše:Jeste jsem slysel zda by to nemohlo byt odvetrani klikove skrine?
A co myslíš že ti kolega Misanek asi napsal..separátor..defacto odvěrání skříně..je to na ventil deklu

https://www.google.cz/search?q=separato ... WXakTJM%3A
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#5 Příspěvek od dafson »

Pardon nejsem automechanik ani nic podobného..
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#6 Příspěvek od Misanek »

:D Jj, je to jedno a to samé :) jak jsem řekl, doporučuji řešit co nejdříve, jinak se z motoru může stát solidní olejnička
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#7 Příspěvek od dafson »

No už je odstavené a čekám na mechanika až se vrátí z dovolené.
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#8 Příspěvek od dafson »

Tak jsem se do toho pustil sam dnes jsem vyndal ten odlucovac oleje a ten filtrik na nem je totalne tvrdej a zatemovanej olejem tak se modlim ze to bude ono zitra bude novy a budu vracet zpet.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#9 Příspěvek od Misanek »

tak dej vědět pak :wink: Akorát teda čumím, že už tam nemáš právě ten cyklonový separátor. Myslel jsem, že ten už je u E60/61 standartně
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2689
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec
Klubové ID: 1458

#10 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

To bude určitě ono. Pán to měl na Range Roveru 3.0d od BMW to samé a aby mu to nevystřelilo měrku,tak jí zašmodrchal zdrhovačkou :lol:
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2833
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Joshuax »

ad odlucovac oleje - nema se nahodou menit pri kazde vymene oleje ?

ad tlak v prostoru klikovky - to me zajima. Odkud se tam vezme tolik tlaku, ze to vystreli merku oleje ?
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#12 Příspěvek od Misanek »

Pístní kroužky při každé kompresi spalovacím cyklu nikdy netěsní na 100% a nějaká minimální část tlaku jima "profoukne" dolů k ojnicím a klice. Samozřejmě při nasčítání několika tisíc těchto cyklů pak ve výsledku vzniká celkem velký přetlak, který pokud není odvětráván z hemreticky uzavřeného prostoru, tak nejen že vyráží měrky ale může vyrážet i gufera :wink:

Co se výměny odlučovače týče, tak si myslím, že jeho výměna u každé výměny oleje je zbytečně přehnaná
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Klubové ID: 1429

#13 Příspěvek od m.deejay »

Předepsaná výměna odlučovače je každou třetí výměnu oleje.
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#14 Příspěvek od Misanek »

A to platí i u cyklonové varianty odlučovače?
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Klubové ID: 1429

#15 Příspěvek od m.deejay »

Tak to netuším. Já mám 160kW a rok 6/2005. Tak to mám předepsané já...
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
mobilman Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 220
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Ostrava / E60 545i
Klubové ID: 900

#16 Příspěvek od mobilman Člen Klubu »

Zdravím: Také mi bylo sděleno v autorizáku - výměna odlučovače každou třetí výměnu oleje (také jsem to nevěděl - mám tam 2kusy). Vyměnil jsem je minulý měsíc a byly neporušené a funkční i když podle data výroby by už 5let staré.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2833
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Joshuax »

Jasny, diky za info. Myslel jsem si, ze to bude prave unikanim tlaku pres pistni krouzky. Pres ty zamky chte nechte musi neco malo prolezt, i kdyby byly valce i krouzky v top stavu.

Take diky za upresneni intervalu vymeny odlucovace. Vim, ze jsem ho menil ted, mimo vymenu oleje, protoze kdyz jsem auto kupoval a nechal olej udelat, odlucovac vymenen nebyl. Do sani se mi dostaval olej, takze to byl jediny logicky tah. Ted jsem na to nejakou dobu nekoukal, ale kdyz se bude do toho sani porad dostavat olej, pak uz to jde jedine z turba ze ?
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#18 Příspěvek od Misanek »

Ony turba (aspoň ty na kluzných ložiskách) vždycky taky něco malinko pouštějí do sání, takže olejový film tam bude stejně asi vždycky
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#19 Příspěvek od dafson »

Ahoj vsem jakožto zakladatel tohoto témata pisu i výsledek v utery objednáno u autokelly(už nikdy) prisel presne ten dil jaký jsem potřeboval ve středu ale bohužel presne to co jsem mel v haj....lu tak tam nebylo cili ten filtr který byl zapekly olejem a ze ho nikde nemůžou najit-( volám ihned do bmw liberec tam hned objednano za necelých 1900 kc s tim ze na tom díle probehla inovace -už tam není filtr ale plastovy labirint, dnes namontováno nastartovani ohrani motoru vytáhnu měrku a nic žádný olej se ven nevali.Omyl jsem spodek vanu a vse oblíte kolem a po chvíli brblani na volnoběh vidim jak se z vypustaku na vane line olej říkám si vytlacilo mi to tesneni po sroubem, ze zvědavosti vemu klic s zkusím dotahnout- a ejhle šroub povoleny-( - jen me ted zajímá jestli je to souhra náhod odlucovac tlačil olej do měrky nebo mohl motor od spodu nasavat false.vzduch a foukat to do pryč pres měrku?ale každopádně je vse zrejme vyřešené.Jen by me me zajímalo zda je to náhoda nebo i zda třeba tlak muze povolit šroub?
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Klubové ID: 3968
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Giovany1971 »

[quote="dafson"]Ahoj vsem jakožto zakladatel tohoto témata pisu i výsledek v utery objednáno u autokelly(už nikdy) prisel presne ten dil jaký jsem potřeboval ve středu ale bohužel presne to co jsem mel v haj....lu tak tam nebylo cili ten filtr který byl zapekly olejem a ze ho nikde nemůžou najit-( volám ihned do bmw liberec tam hned objednano za necelých 1900 kc s tim ze na tom díle probehla inovace -už tam není filtr ale plastovy labirint, dnes namontováno nastartovani ohrani motoru vytáhnu měrku a nic žádný olej se ven nevali.Omyl jsem spodek vanu a vse oblíte kolem a po chvíli brblani na volnoběh vidim jak se z vypustaku na vane line olej říkám si vytlacilo mi to tesneni po sroubem, ze zvědavosti vemu klic s zkusím dotahnout- a ejhle šroub povoleny-( - jen me ted zajímá jestli je to souhra náhod odlucovac tlačil olej do měrky nebo mohl motor od spodu nasavat false.vzduch a foukat to do pryč pres měrku?ale každopádně je vse zrejme vyřešené.Jen by me me zajímalo zda je to náhoda nebo i zda třeba tlak muze povolit šroub?[/quot

Nemuže ti povolit výpušták ani omylem...předpokládám že byl řádně dotažen..pokud byl volný je to souhra náhod
Odpovědět