Stránka 1 z 1
Napsal: ned 27.03.2016 09:34
od ACDC
Repase rozvodů, najeto cca300kkm, motor jinak OK, preventivní práce, v sacím koši už byli kousky plastu. Vyměněn řetěz, lišty vč. napínací, separátor. S Vanosem neděláno nic, normálně rachtá. Vyskakuje závada vačky sání obě strany, ale s tím si mechanik musí ještě poradit (mně to v podstatě nevadí).Auto jede jak brus, shodli jsme se, že líp než předtím. A nemá spotřebu nijak odlišnou. Ale!!!!!!!!!! Zjistil jsem teď později, že při zahřátem motoru při asi 1800 ot/min se ozve hnusný, ba hrozný zvuk. Uvnitř není slyšet a motor jsme proháněli ne až do úplného ohřátí. Kovové rachocení, jakoby řetězu, na straně napínáku. Jenom v těchto otáčkách, jakoby něco škrtalo či co. Jinak zvuk normální. Tlak oleje OK, cca 3 atm, 5W-40. Co to sakra může být? Jdu to rozhodit, ale na co se zaměřit? Díky
Napsal: ned 27.03.2016 13:55
od zzeli
Udelej video jestli to jde. Napinak je novej? Pokud ne, tak bych ho dal novej, kdyz je novej zbytek. Velka investice to neni a vymenit jde snadno. Treba uz je unaveny. A novy a zahraty olej, tudiz ridky, uz nezvladne tak tlakovat. I pruzina uz bude unavena po letech. Co jsem koukal na YT, tak to casto meni a rozdil mezi starym a novym napinakem je na pohled markantni.
Olejove cerpadlo je zkontrolovany, dotazeny, retez primerene napnuty?
Napsal: ned 27.03.2016 14:05
od ACDC
Jo, čerpadlo OK, dává 3 atm. Napínák bych vyměnil, ale proč jen při jedněch otáčkách??
Napsal: ned 27.03.2016 14:28
od zzeli
Asi to pri tech otackach zrovna zarezonuje a retez se rozkmita a mlati. Pokud je to teda volny retez kvuli napinaku. Mozna hluci samotny napinak.
To mas jako nevyvazene pneu, taky se projevi jen pri urcitych otackach kola.
Napsal: ned 27.03.2016 14:33
od zzeli
Ale nejsem zadnej expert, je to jen muj napad

Napsal: ned 27.03.2016 16:24
od ACDC
Tak jsem sebral z 3,5litru, co se doma válí a dobrý. Nevěřil bych tomu.
Zzeli dostává bludišťáka. Ono se to tam musí nějak porovnávat, aby při vysokém tlaku oleje to netlačilo víc. Jsou tam přepouštěcí kanálky či co.
Napsal: sob 16.04.2016 12:01
od ACDC
Tak se objevilo znova. Mohlo by to být neorigo řetězem? Je tam Ruvile..
Napsal: ned 17.04.2016 09:42
od M4we
Zdar. Stalo by za to nahodit video. Koukal jsi treba na ventil odvetrani klikovky? Zkusil kdyz to dela lehce povolit vicko oleje jestli se to nezmeni. Ale nejsem mechanik.
Napsal: ned 17.04.2016 16:26
od ACDC
Odvětrání nové. Teď to zas neudělá. Budu to honit a ono si to sedne:-)))
Divný je, že nejde nastavit Vanos. Vše jak má být, 3x kontrolováno, třikrát vyhodí závadu, obě řady. Před výměnou rozvodů normálně fungoval. Z toho jsme trochu divný, já i mechanik, který to dělá, ne každý den, ale zná to.
Napsal: ned 17.04.2016 16:38
od Fx
Vanos nefunguje, protože si jednotka myslí, že je časování mimo. Odpovídá to i tomu napínáku. Jak byl napnutý řetěz, když se nastavovaly a dotahovaly vačkový kola?
Napsal: ned 17.04.2016 16:48
od ACDC
No, orig. přípravkem ne. Stahovací svorkou. Ale ten kluk už to párkrát dělal, úspěšně. Když už píšeš, co může být vadný na napínácích, které fungovali na dvou motorech? Jsou neopotřebené, komplet vyčištěné, pokud je v obalu olej, jde píst vytáhnout těžko, olej ho drží.
Napsal: ned 17.04.2016 19:20
od zzeli
Porovnaval jsi delku noveho a stareho retezu? Jestli jste fixovali motor podle stareho (delsiho) retezu a na to nasadili novy retez, tak to je treba rozhozeny.
Napsal: ned 17.04.2016 19:38
od ACDC
Starý byl vytaženější, jasně. Ale vše děláno až potom. Tohle by nás snad ani nenapadlo:-))