Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

M62TUB44 rachocení

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#1 Příspěvek od ACDC »

Repase rozvodů, najeto cca300kkm, motor jinak OK, preventivní práce, v sacím koši už byli kousky plastu. Vyměněn řetěz, lišty vč. napínací, separátor. S Vanosem neděláno nic, normálně rachtá. Vyskakuje závada vačky sání obě strany, ale s tím si mechanik musí ještě poradit (mně to v podstatě nevadí).Auto jede jak brus, shodli jsme se, že líp než předtím. A nemá spotřebu nijak odlišnou. Ale!!!!!!!!!! Zjistil jsem teď později, že při zahřátem motoru při asi 1800 ot/min se ozve hnusný, ba hrozný zvuk. Uvnitř není slyšet a motor jsme proháněli ne až do úplného ohřátí. Kovové rachocení, jakoby řetězu, na straně napínáku. Jenom v těchto otáčkách, jakoby něco škrtalo či co. Jinak zvuk normální. Tlak oleje OK, cca 3 atm, 5W-40. Co to sakra může být? Jdu to rozhodit, ale na co se zaměřit? Díky
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#2 Příspěvek od zzeli »

Udelej video jestli to jde. Napinak je novej? Pokud ne, tak bych ho dal novej, kdyz je novej zbytek. Velka investice to neni a vymenit jde snadno. Treba uz je unaveny. A novy a zahraty olej, tudiz ridky, uz nezvladne tak tlakovat. I pruzina uz bude unavena po letech. Co jsem koukal na YT, tak to casto meni a rozdil mezi starym a novym napinakem je na pohled markantni.
Olejove cerpadlo je zkontrolovany, dotazeny, retez primerene napnuty?
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#3 Příspěvek od ACDC »

Jo, čerpadlo OK, dává 3 atm. Napínák bych vyměnil, ale proč jen při jedněch otáčkách??
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#4 Příspěvek od zzeli »

Asi to pri tech otackach zrovna zarezonuje a retez se rozkmita a mlati. Pokud je to teda volny retez kvuli napinaku. Mozna hluci samotny napinak.
To mas jako nevyvazene pneu, taky se projevi jen pri urcitych otackach kola.
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#5 Příspěvek od zzeli »

Ale nejsem zadnej expert, je to jen muj napad :D
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#6 Příspěvek od ACDC »

Tak jsem sebral z 3,5litru, co se doma válí a dobrý. Nevěřil bych tomu.
Zzeli dostává bludišťáka. Ono se to tam musí nějak porovnávat, aby při vysokém tlaku oleje to netlačilo víc. Jsou tam přepouštěcí kanálky či co.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#7 Příspěvek od ACDC »

Tak se objevilo znova. Mohlo by to být neorigo řetězem? Je tam Ruvile..
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3303

#8 Příspěvek od M4we »

Zdar. Stalo by za to nahodit video. Koukal jsi treba na ventil odvetrani klikovky? Zkusil kdyz to dela lehce povolit vicko oleje jestli se to nezmeni. Ale nejsem mechanik.
E60 545i Blacksapphire
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#9 Příspěvek od ACDC »

Odvětrání nové. Teď to zas neudělá. Budu to honit a ono si to sedne:-)))
Divný je, že nejde nastavit Vanos. Vše jak má být, 3x kontrolováno, třikrát vyhodí závadu, obě řady. Před výměnou rozvodů normálně fungoval. Z toho jsme trochu divný, já i mechanik, který to dělá, ne každý den, ale zná to.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Vanos nefunguje, protože si jednotka myslí, že je časování mimo. Odpovídá to i tomu napínáku. Jak byl napnutý řetěz, když se nastavovaly a dotahovaly vačkový kola?
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#11 Příspěvek od ACDC »

No, orig. přípravkem ne. Stahovací svorkou. Ale ten kluk už to párkrát dělal, úspěšně. Když už píšeš, co může být vadný na napínácích, které fungovali na dvou motorech? Jsou neopotřebené, komplet vyčištěné, pokud je v obalu olej, jde píst vytáhnout těžko, olej ho drží.
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#12 Příspěvek od zzeli »

Porovnaval jsi delku noveho a stareho retezu? Jestli jste fixovali motor podle stareho (delsiho) retezu a na to nasadili novy retez, tak to je treba rozhozeny.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#13 Příspěvek od ACDC »

Starý byl vytaženější, jasně. Ale vše děláno až potom. Tohle by nás snad ani nenapadlo:-))
Odpovědět