Stránka 1 z 2
Napsal: čtv 10.03.2016 09:33
od carlos0111
Zdravím, ze dne na den bez nějakých předchozích příznaků mi začala neskutečně padat nafta.Po vypnutí motoru je během 2-3 sekund průhledná hadička od filtru k CR čerpadlu prázdná, po opětovném zapnutí klíčku jde nafta se vzduchem cca 15-20 sekund než je bez vzduchových bublin, v nádrží 50 litrů, čerpadlo pod řidičem nové (bosch), čerpadlo v nádrži zkontrolované funkční. Spoje,svorky,hadičky suché zkontrolované.
Už se někdo s něčím takovým setkal?
Děkuji za každou radu na co se zaměřit
Napsal: čtv 10.03.2016 10:28
od DaweTDS
Mrkni jestli Ti nepřibývá olej.. Prý se občas stávalo, že se nafta dostává do oleje přes vadné gufero na ose čerpadla.
Napsal: čtv 10.03.2016 16:52
od carlos0111
Ano to vím, nafta může jít do motoru prasklým guferem, zapomněl jsem napsat, že hladinu oleje jsem kontroloval,
děkuji za reakci
setkal se už někdo s tím, že by byl špatně zafalcovaný naftový filtr a vzduch by se dostával do systému tudy? když vypnu zapalování a nafta začne padat tak ve filtru je slyšet takové cvrlikání
Napsal: čtv 10.03.2016 21:00
od Misanek
Pokud by byl blbě zafalcovaný, tak podle mě bude určitě v místě vady pochcaný od nafty, vzhledem k tomu, že středotlaká pumpa tlačí tuším 2 bary nebo kolik.
Napsal: čtv 10.03.2016 22:25
od DaweTDS
Tak to zkus zapojit mimo filtr a uvidíš. Je ale divný, že to po vypnutí motoru bublá... jak už psal kolega přede mnou.. je tam 4 bary přetlak a tak by to někudyma muselo chcát.
Napsal: čtv 10.03.2016 22:55
od starML
Podle mne bude ucpaný přívod vzduchu do nádrže z okolí. Čerpáním paliva z nádrže vzniká podtlak a po vypnutí motoru (=čerpadel) si podtlak z nádrže tahá naftu od motoru zpět. Jestli je tato diagnóza pravdivá, tak před vypnutím motoru zkus otevřít víčko od nádrže - mohl by jsi pocítit, jak si to přicucne vzduch. Současně by už to naftu od CR čerpadla nemělo odsávat - vyzkoušej.
Napsal: čtv 10.03.2016 23:46
od Misanek
čistě teoreticky by v tom nemohl mít prsty i díl č.8?
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... fuel_pipe/
Napsal: pát 11.03.2016 00:30
od starML
My budeme postupovat od nejjednoduššího a nejlacinějšího ke složitějším a dražším věcem, takže napřed kolega "carlos0111" zkusí to víčko u nádrže - prosím.
Díl č. 5 nad tím "téčkem
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=10 funguje to jako přepouštěcí ventil, aby přebytek tlaku ze středotlakého čerpadla pustil do přepadu (zpátečky). A taky aby se palivový systém dal bez demontáže nějaké trubky odvzdušnit. Je v tom kulička a pružina, která má otevřít při vyšším tlaku, aby středotlaké čerpadlo netlačilo proti velkému odporu. Pokud by tento ventil protékal, budeš mít malý Vorfördedruck. Buď prasklá pružinka nebo nečistota pod kuličkou. Je to nerozebiratelné, ale schválně co udělá Vorfördedruck, když tomuto ventilu zaškrtíš hadičku do přepadu. Podrobnějí popsáno již zde
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=60 , ale to už jsi "Misanek" četl.
Obrázky:
http://www.bmwklub.cz/files/imag0454_162.jpg
http://www.bmwklub.cz/files/imag0451_124.jpg
Tento ventil je použit skoro u všech dieselových motorů různých výrobců a typů a není nutno kupovat u BMW, stačí u Škoda nebo VW. Důležité je, aby otevíral při cca 4 Barech - vyberte si ten správný zde
http://www.heureka.cz/?h[fraze]=PIERBURG+7.20469.51.0
Napsal: pát 11.03.2016 08:59
od carlos0111
Děkuji všem za reakce,
pro starML:
vyzkouším víčko nádrže,
zaškrcený přívod svorkou před pal. filtrem po vypnutí klíčku nafta padá,( z toho usuzuji, že odvzdušnění nádrže to nebude)
zaškrcený přepad svorkou s CR čerpadla(hadička do které jsou napojené přepady vstřikovačů a jde do dílu č.

,po vypnutí klíčku nafta drží a nepadá
pro daveTDS:
když obejdu filtr a napojím přívod přes nějaký průtokový filtřík přímo do CR čerpadla tak mě elektronika pustí normálně nastartovat, co čidlo tlaku na pal.filtru?
pro misanek:
na ten díl č.8 jsem taky myslel, ale jak píše starML kupovat nové drahé věci je až poslední možnost
inpa vstřikovače
Napsal: pát 11.03.2016 10:20
od Misanek
Korekce mají dle mého velice pěkné hodnoty. Nicméně tedy teď už víme, že je problém v přepadové části. takže buďto některý ze vstřikovačů brutálně prochcává do přepadu (což je teda asi blbost, poněvadž pokud by to tak bylo, tak auto ani nenastartuje, poněvadž by se nevytvořil potřebný tlak v railu a taky nevím kde by se tam bral vzduch jsou-li mé dedukce správné) nebo bude nějaká velká netěsnost buďto v přepadovém vedení nebo přímo v cr čerpadle. Každopádně i když by to bylo jedno z toho, tak si myslím, že v případě chodu motoru by někde určitě logicky blila nafta. Je to zvláštní a určitě ne bude zajímat, co vlastně ve skutečnosti za tuhle závadu může
Napsal: pát 11.03.2016 12:26
od DaweTDS
carlos0111 píše:Děkuji všem za reakce,
pro starML:
vyzkouším víčko nádrže,
zaškrcený přívod svorkou před pal. filtrem po vypnutí klíčku nafta padá,( z toho usuzuji, že odvzdušnění nádrže to nebude)
zaškrcený přepad svorkou s CR čerpadla(hadička do které jsou napojené přepady vstřikovačů a jde do dílu č.

,po vypnutí klíčku nafta drží a nepadá
pro daveTDS:
když obejdu filtr a napojím přívod přes nějaký průtokový filtřík přímo do CR čerpadla tak mě elektronika pustí normálně nastartovat, co čidlo tlaku na pal.filtru?
pro misanek:
na ten díl č.8 jsem taky myslel, ale jak píše starML kupovat nové drahé věci je až poslední možnost
inpa vstřikovače
No to je vlastně blbost... na filtru je to čidlo.. mi tím takhle zjistili ucpaný pal. filtr na TDS.. tam čidlo nebylo.. to mě ušlo.
Napsal: sob 12.03.2016 15:03
od carlos0111
včera jsem dotankoval plnou a nafta nepadá, až něco vyjedu a znovu začne nafta padat,tak to vypadá na to odvzdušnění nádrže,vyzkouším ten uzávěr nádrže jak píše starML
ještě sken Inpa plná nádrž
Napsal: pát 18.03.2016 08:21
od carlos0111
starML opět správně diagnostikoval, děkuji
V nádrži 55 litrů nafty a opět padá, zdá se ,že důvodem je opravdu odvzdušnění nádrže, které je někde ucpané.
Když jsem znovu nastartoval a nechal dotlačit naftu, aby šla bez vzduchu, sundal jsem víčko nádrže a potom vypnul motor tak nafta zdá se drží.
Teď jen hledat a najít kde, sobota bude asi pracovní
Napsal: pát 18.03.2016 08:27
od Misanek
Já osobně bych na to šel asi tak, že bych demontoval dekly plováků aby bylo vidět a slyšet líp do nádrže, pak odpojil v motoru přepadovou hadici a zkoušel do ní tlačit kompresorem vzduch. Podle mě to buď proleze anebo se to někde projeví
Napsal: pát 18.03.2016 23:54
od starML
Problém bude v ucpaném filtru aktivního uhlí "vapor canister" (díl č.10) a příslušné hadičky viz
http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 6/16_0195/ , přes který se nádrž nemůže "nedechnout". Náhradním řešením bylo otevření toho víčka, ale s tím se jezdit nedá.
Budeš muset sundat levé zadní kolo, sundat podblatník a hledat tohle zařízení
http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1322592066 => něco tam bude blbě. Návody v angličtině jsou v následujících odkazech:
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... ?p=9059168
http://www.e38.org/SI.New.Evaporative.% ... e.Line.pdf
Přeji hezkou zábavu o víkendu

Napsal: sob 19.03.2016 07:49
od Misanek
Myslel jsem, že aktivní uhlí mají jenom benzínové motorizace

Napsal: sob 19.03.2016 15:53
od carlos0111
Včera jsem jezdil, opět vzduch v naftě, (už to poznám i podle zvuku podávacího čerpadla) start byl podstatně delší, dnes ráno kontrola před odjezdem ( v nádrži 50 litrů) a v naftě ani bublinka, start na ťuknutí, dílnu jsem odložil a začínám mít podezření, že odvzdušněním nádrže to nebude, asi mi nezbývá než čekat až jednou nenastartuji a potom snad závadu najdu.
Děkuji všem, kteří se mým problémem zabývali.
Napsal: sob 19.03.2016 16:11
od horan
A jezdis bez vicka?
Zajed na benzinku/kaufland.... A kup si to univerzalni vicko nadrze jestli nechces jezdit uplne bez nej.
Pokud to bude ok, tak musis hledat jak psal Milan. Pokud to bude delat stale, tak musis hledat taky, ale muzes vyloucit to odvetrani.

Napsal: sob 19.03.2016 16:34
od Misanek
Každopádně pak tady aspoň prosím napiš co to bylo jestli to vyřešíš

samotného by mě zajímalo co to je
Napsal: ned 20.03.2016 10:01
od carlos0111