Stránka 1 z 2

Napsal: pon 29.02.2016 14:54
od BMWALPINE
Po nastartování ručička je v modrem po ujetei asi 4km auto topí a ručička je od modreho polička u te druhe čarky skoro v pulce. ručička pořad drží když na to šlapnu a drtím to tak ručička stoupne. v červenem poli ne spis je to v pulce mezi temi dvema čarkama.

Je to OK nebo špatný termostat.
2.5 tds r.v.96

Napsal: pon 29.02.2016 16:34
od Misanek
ok to rozhodně neni. Správná provozní teplota je teplota, při které je ručička v půlce ciferníku.

Napsal: pon 29.02.2016 16:51
od BMWALPINE
a co je vše potřeba koupit krom termostatu? A jaký termostat?

Napsal: pon 29.02.2016 20:01
od patrikE39
termostat a je k nemu i gumička do víka termostatu.. já jsem kupoval wahler stál nejak kolem 500 a dobrý. díky i funkčním žaluzijím za chladičema je motor zahřátý docela rychle a dží

Napsal: pon 29.02.2016 21:22
od BMWALPINE
A ty mas tds? Jak to je s vymenou? Asi blby pristup tam bude?

Napsal: pon 29.02.2016 23:31
od wehrwolf
BMWALPINE píše:A ty mas tds? Jak to je s vymenou? Asi blby pristup tam bude?
U tds je to v pohodě,sundáš plastovej kryt vstřikovačů,povolíš vrtuli chladiče-je to opačný závit,připohledu ze předu se povoluje směrem doprava,dlouhým šroubovákem vzpříčíš řemenici vodní pumpy o šroubek držící řemenici vodního čerpadla,...jo před tím demontuješ trubku přeplňování kvůli přístupu. Tuším k uvolnění řemenice je otevřený klíč 32,po něm lehce klepneš,vyšroubuješ vrtuli,po L a P straně opatrně vypáčíš plastové čepy držící plášt chladiče.

Napsal: pon 29.02.2016 23:38
od patrikE39
ano mám tds.. jen jsem vypustil vodu, sundal hadici z víka termostatu, prodlouženým ořechem 10mm na malou golu jsem odšruboval 3 šrouby které drží to víko termostatu a přehodil jsem ho za nový... vubec neni potřeba sundávat vrtuli a X dalších věcí ;)

Napsal: pon 29.02.2016 23:49
od wehrwolf
No jde to i bez sundávání vrtule,ale je tam málo místa,tak nevím,podle mě je lepší shodit vrtuli a plášť chladiče,alezáleží na každým,jak se mu to líp dělá.
A potom jak říká kolega,a pořádně odvzdušnit s naplno puštěným topením.
Chtěljsem zde dát odkaz na rychlé stažení Jak na to e 39,ale momentálně se mi link nedaří najít.
Jak bude čas,založím volnej meil na ruských nebo čínských stránkách,kam vložím Jak na to E39 plus vložím přístupové heslo.
Tam "naši" cenzoři nemůžou,tak by to mohlo fungovat dlouhou dobu,prověřuji i PDF dílenské příručky E60-61.

Napsal: úte 01.03.2016 00:31
od cabatomas
A jak je to když nemám TDS , ale 530d 142kw? Po delší jízdě se mi to normálně ohřeje, tak že je ručička přesně na půlce, ale neudrží se tam, po chvilce klidný jízdy klesne a to nemluvím o krátkých trasách, to se na půlku nedostanu. Je tam jen 1 termostat? Někde jsem četl, že jsou 2?

Napsal: úte 01.03.2016 07:11
od Foldas
142 kw má dva termostaty jeden normálně na pumpě a druhý na vedení k egr ventilu

Napsal: úte 01.03.2016 08:04
od BMWALPINE
Díky chlapi. jo a ještě jakou značku která by byla OK. treba ten vahler?

Napsal: úte 01.03.2016 11:02
od Misanek
Foldas píše:142 kw má dva termostaty jeden normálně na pumpě a druhý na vedení k egr ventilu
není to pravidlem. Některé mají dva termostaty a některé ne. Stačí pohled k řemenicím a uvidíš.

Wahler je fajn bych řekl, ale výměnu doporučuji co nejdříve, jelikož funkce motoru za těchto podmínek není zrovna ideální

Napsal: úte 01.03.2016 11:06
od BMWALPINE
s autem jezdím minimalne ted vubec. co by se mohlo stat?

Napsal: úte 01.03.2016 11:11
od Misanek
Jako nic zásadního, nicméně motor zbytečně moc trpí, když není provozován v provozní teplotě. A když je výměna termostatu tak jednoduchá, tak si myslím že je zbytečné s tím takhle jezdit

Napsal: úte 01.03.2016 11:14
od BMWALPINE
objednám ten co jsem si dal do příspěvku a bude.

Napsal: sob 26.03.2016 12:12
od cabatomas
Misanek píše:
Foldas píše:142 kw má dva termostaty jeden normálně na pumpě a druhý na vedení k egr ventilu
není to pravidlem. Některé mají dva termostaty a některé ne. Stačí pohled k řemenicím a uvidíš.

Wahler je fajn bych řekl, ale výměnu doporučuji co nejdříve, jelikož funkce motoru za těchto podmínek není zrovna ideální
Tak opravdu mám podle VINka jen jeden;-) Už ho musím vyměnit, nechci už ho trápit, sice to není nějak moc hrozný, vypnu topení a teplota normálně drží přesně na půlce, ale zase trpím já zimou :-)

Napsal: sob 26.03.2016 13:01
od horan
Ze je na pulce neznamena, ze je auto ohraty.

Napsal: sob 26.03.2016 14:27
od Misanek
horan píše:Ze je na pulce neznamena, ze je auto ohraty.
tak tak, teploměr má celkem velkou toleranci. Teplotu nejpřesněj zjistíš přes skryté menu v budících

Napsal: sob 26.03.2016 15:28
od patrikE39
když mám budík na půlce tak ve skrytém menu mám teplotu teprv 70°C ... tak tolik k té toleranci budíku

Napsal: sob 26.03.2016 21:18
od cabatomas
patrikE39 píše:když mám budík na půlce tak ve skrytém menu mám teplotu teprv 70°C ... tak tolik k té toleranci budíku
A jaká je optimální (provozní) teplota?