Po nastartování ručička je v modrem po ujetei asi 4km auto topí a ručička je od modreho polička u te druhe čarky skoro v pulce. ručička pořad drží když na to šlapnu a drtím to tak ručička stoupne. v červenem poli ne spis je to v pulce mezi temi dvema čarkama.
termostat a je k nemu i gumička do víka termostatu.. já jsem kupoval wahler stál nejak kolem 500 a dobrý. díky i funkčním žaluzijím za chladičema je motor zahřátý docela rychle a dží
BMWALPINE píše:A ty mas tds? Jak to je s vymenou? Asi blby pristup tam bude?
U tds je to v pohodě,sundáš plastovej kryt vstřikovačů,povolíš vrtuli chladiče-je to opačný závit,připohledu ze předu se povoluje směrem doprava,dlouhým šroubovákem vzpříčíš řemenici vodní pumpy o šroubek držící řemenici vodního čerpadla,...jo před tím demontuješ trubku přeplňování kvůli přístupu. Tuším k uvolnění řemenice je otevřený klíč 32,po něm lehce klepneš,vyšroubuješ vrtuli,po L a P straně opatrně vypáčíš plastové čepy držící plášt chladiče.
ano mám tds.. jen jsem vypustil vodu, sundal hadici z víka termostatu, prodlouženým ořechem 10mm na malou golu jsem odšruboval 3 šrouby které drží to víko termostatu a přehodil jsem ho za nový... vubec neni potřeba sundávat vrtuli a X dalších věcí
No jde to i bez sundávání vrtule,ale je tam málo místa,tak nevím,podle mě je lepší shodit vrtuli a plášť chladiče,alezáleží na každým,jak se mu to líp dělá.
A potom jak říká kolega,a pořádně odvzdušnit s naplno puštěným topením.
Chtěljsem zde dát odkaz na rychlé stažení Jak na to e 39,ale momentálně se mi link nedaří najít.
Jak bude čas,založím volnej meil na ruských nebo čínských stránkách,kam vložím Jak na to E39 plus vložím přístupové heslo.
Tam "naši" cenzoři nemůžou,tak by to mohlo fungovat dlouhou dobu,prověřuji i PDF dílenské příručky E60-61.
A jak je to když nemám TDS , ale 530d 142kw? Po delší jízdě se mi to normálně ohřeje, tak že je ručička přesně na půlce, ale neudrží se tam, po chvilce klidný jízdy klesne a to nemluvím o krátkých trasách, to se na půlku nedostanu. Je tam jen 1 termostat? Někde jsem četl, že jsou 2?
Jako nic zásadního, nicméně motor zbytečně moc trpí, když není provozován v provozní teplotě. A když je výměna termostatu tak jednoduchá, tak si myslím že je zbytečné s tím takhle jezdit
Foldas píše:142 kw má dva termostaty jeden normálně na pumpě a druhý na vedení k egr ventilu
není to pravidlem. Některé mají dva termostaty a některé ne. Stačí pohled k řemenicím a uvidíš.
Wahler je fajn bych řekl, ale výměnu doporučuji co nejdříve, jelikož funkce motoru za těchto podmínek není zrovna ideální
Tak opravdu mám podle VINka jen jeden;-) Už ho musím vyměnit, nechci už ho trápit, sice to není nějak moc hrozný, vypnu topení a teplota normálně drží přesně na půlce, ale zase trpím já zimou