Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Termostat e39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
BMWALPINE
Registrovaný
Příspěvky: 805
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#1 Příspěvek od BMWALPINE »

Po nastartování ručička je v modrem po ujetei asi 4km auto topí a ručička je od modreho polička u te druhe čarky skoro v pulce. ručička pořad drží když na to šlapnu a drtím to tak ručička stoupne. v červenem poli ne spis je to v pulce mezi temi dvema čarkama.

Je to OK nebo špatný termostat.
2.5 tds r.v.96
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#2 Příspěvek od Misanek »

ok to rozhodně neni. Správná provozní teplota je teplota, při které je ručička v půlce ciferníku.
BMWALPINE
Registrovaný
Příspěvky: 805
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#3 Příspěvek od BMWALPINE »

a co je vše potřeba koupit krom termostatu? A jaký termostat?
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

#4 Příspěvek od patrikE39 »

termostat a je k nemu i gumička do víka termostatu.. já jsem kupoval wahler stál nejak kolem 500 a dobrý. díky i funkčním žaluzijím za chladičema je motor zahřátý docela rychle a dží
BMWALPINE
Registrovaný
Příspěvky: 805
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#5 Příspěvek od BMWALPINE »

A ty mas tds? Jak to je s vymenou? Asi blby pristup tam bude?
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#6 Příspěvek od wehrwolf »

BMWALPINE píše:A ty mas tds? Jak to je s vymenou? Asi blby pristup tam bude?
U tds je to v pohodě,sundáš plastovej kryt vstřikovačů,povolíš vrtuli chladiče-je to opačný závit,připohledu ze předu se povoluje směrem doprava,dlouhým šroubovákem vzpříčíš řemenici vodní pumpy o šroubek držící řemenici vodního čerpadla,...jo před tím demontuješ trubku přeplňování kvůli přístupu. Tuším k uvolnění řemenice je otevřený klíč 32,po něm lehce klepneš,vyšroubuješ vrtuli,po L a P straně opatrně vypáčíš plastové čepy držící plášt chladiče.
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

#7 Příspěvek od patrikE39 »

ano mám tds.. jen jsem vypustil vodu, sundal hadici z víka termostatu, prodlouženým ořechem 10mm na malou golu jsem odšruboval 3 šrouby které drží to víko termostatu a přehodil jsem ho za nový... vubec neni potřeba sundávat vrtuli a X dalších věcí ;)
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#8 Příspěvek od wehrwolf »

No jde to i bez sundávání vrtule,ale je tam málo místa,tak nevím,podle mě je lepší shodit vrtuli a plášť chladiče,alezáleží na každým,jak se mu to líp dělá.
A potom jak říká kolega,a pořádně odvzdušnit s naplno puštěným topením.
Chtěljsem zde dát odkaz na rychlé stažení Jak na to e 39,ale momentálně se mi link nedaří najít.
Jak bude čas,založím volnej meil na ruských nebo čínských stránkách,kam vložím Jak na to E39 plus vložím přístupové heslo.
Tam "naši" cenzoři nemůžou,tak by to mohlo fungovat dlouhou dobu,prověřuji i PDF dílenské příručky E60-61.
cabatomas
Registrovaný
Příspěvky: 536
Registrován: pon 01.02.2010 01:00
Bydliště: Plzen

#9 Příspěvek od cabatomas »

A jak je to když nemám TDS , ale 530d 142kw? Po delší jízdě se mi to normálně ohřeje, tak že je ručička přesně na půlce, ale neudrží se tam, po chvilce klidný jízdy klesne a to nemluvím o krátkých trasách, to se na půlku nedostanu. Je tam jen 1 termostat? Někde jsem četl, že jsou 2?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#10 Příspěvek od Foldas »

142 kw má dva termostaty jeden normálně na pumpě a druhý na vedení k egr ventilu
BMWALPINE
Registrovaný
Příspěvky: 805
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#11 Příspěvek od BMWALPINE »

Díky chlapi. jo a ještě jakou značku která by byla OK. treba ten vahler?
Přílohy
termostat.jpg
termostat.jpg (150.3 KiB) Zobrazeno 659 x
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#12 Příspěvek od Misanek »

Foldas píše:142 kw má dva termostaty jeden normálně na pumpě a druhý na vedení k egr ventilu
není to pravidlem. Některé mají dva termostaty a některé ne. Stačí pohled k řemenicím a uvidíš.

Wahler je fajn bych řekl, ale výměnu doporučuji co nejdříve, jelikož funkce motoru za těchto podmínek není zrovna ideální
BMWALPINE
Registrovaný
Příspěvky: 805
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#13 Příspěvek od BMWALPINE »

s autem jezdím minimalne ted vubec. co by se mohlo stat?
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#14 Příspěvek od Misanek »

Jako nic zásadního, nicméně motor zbytečně moc trpí, když není provozován v provozní teplotě. A když je výměna termostatu tak jednoduchá, tak si myslím že je zbytečné s tím takhle jezdit
BMWALPINE
Registrovaný
Příspěvky: 805
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#15 Příspěvek od BMWALPINE »

objednám ten co jsem si dal do příspěvku a bude.
cabatomas
Registrovaný
Příspěvky: 536
Registrován: pon 01.02.2010 01:00
Bydliště: Plzen

#16 Příspěvek od cabatomas »

Misanek píše:
Foldas píše:142 kw má dva termostaty jeden normálně na pumpě a druhý na vedení k egr ventilu
není to pravidlem. Některé mají dva termostaty a některé ne. Stačí pohled k řemenicím a uvidíš.

Wahler je fajn bych řekl, ale výměnu doporučuji co nejdříve, jelikož funkce motoru za těchto podmínek není zrovna ideální
Tak opravdu mám podle VINka jen jeden;-) Už ho musím vyměnit, nechci už ho trápit, sice to není nějak moc hrozný, vypnu topení a teplota normálně drží přesně na půlce, ale zase trpím já zimou :-)
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#17 Příspěvek od horan »

Ze je na pulce neznamena, ze je auto ohraty.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#18 Příspěvek od Misanek »

horan píše:Ze je na pulce neznamena, ze je auto ohraty.
tak tak, teploměr má celkem velkou toleranci. Teplotu nejpřesněj zjistíš přes skryté menu v budících
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

#19 Příspěvek od patrikE39 »

když mám budík na půlce tak ve skrytém menu mám teplotu teprv 70°C ... tak tolik k té toleranci budíku
cabatomas
Registrovaný
Příspěvky: 536
Registrován: pon 01.02.2010 01:00
Bydliště: Plzen

#20 Příspěvek od cabatomas »

patrikE39 píše:když mám budík na půlce tak ve skrytém menu mám teplotu teprv 70°C ... tak tolik k té toleranci budíku
A jaká je optimální (provozní) teplota?
Odpovědět