Stránka 1 z 1
Napsal: úte 26.01.2016 12:05
od mi00wa
Zdravím.
Když napadl sníh, chtěl jsem otestovat DSC (můj první systém ani ESP jsem neměl) našel jsem dlouhou plochu, samozřejmě jsem se rozjel zatočil volantem do plného rejdu a auto jelo rovně bohužel DSC ani nezasáhla, nešlápl jsem na brzdu ale pouze uvolnil plynový pedál.
Je to normální ?
Jinak vytahuju příspěvek z street.pro > Stabilizace je schopná pomoci při náhlém smyku ubráním výkonu a přibrzděním
konkrétního kola a srovnání auta do požadovaného směru , nepomůže při nedotáčivosti ve větším rychlosti např. na sněhu do zatáčky (musíte hodně zatočit volantem, aby pochopila,co se děje).
Napsal: úte 26.01.2016 12:25
od Fx
DSC není všemocné. Jediné údaje, které má, je natočení volantu s určitou tolerancí a údaje o otáčkách na kolech. [Logika]Pokud ale najedeš na plochu, která nemá skoro žádnou adhezi, co bys chtěl přibrzdit, aby auto zatočilo?[/Logika]
DSC se v podstatě stará o to, aby auto adhezi neztrácelo, a to především pod plynem.
Napsal: úte 26.01.2016 12:50
od mi00wa
zkoušel jsem jestli by mi pomohl nedotáčivost na suchém místě třeba.
Ale jak čtu tak asi pomáhá abych neměl přetáčivost. O nedotáčivost se musím postarat já, jestli jsem to pochopil.
Napsal: úte 26.01.2016 12:59
od Fx
Nedotáčivost obecně vzniká ve chvíli, kdy je příliš vysoká nájezdová rychlost do zatáčky spolu s příčnou změnou směru.
Napsal: úte 26.01.2016 14:48
od Hanz
Funguje to, ale pokud není např. žádné výrazné boční zrychlení, auto nemá jak poznat, že je něco zasadně špatně (je tam určitá tolerance), viz tvoje situace - auto jelo/hrnulo se rovně, asi žádnou velkou rychlostí, kola se otáčela všechna, nebrzdil si, nepřidával, žádné zrychlení, tak co bys chtěl?

Pokud auto rozhodíš plynem či brzdou v zatáčce, srovná ti to. V dlouhé táhlé zatáčce musíš trochu cuknout volantem, aby to vyhodnotil jako nedotáčivost, jinak nechá "hrnout" auto po větším rádiusu a skončíš ve škarpě :-/
Napsal: stř 27.01.2016 00:38
od mi00wa
no četl jsem i E60 Chassis Dynamics.pdf že DSC zasahuje i při nedotáčivost, buď skončím někdy ve škarpě nebo ne, doufám že se mi to nikdy nestane.
Dobré tričko

to dělám když mám 100% jistotu že si to mužu dovolit
Napsal: ned 31.01.2016 00:50
od ScanX
Také jsem to teď zkoušel a DSC on - nuda, přibrzdí a nedovolí jet smykem, DTC off - dobré bezpečné blbnutí, všechna kola hrabou a potřebný směr se dá dobře udržet, DSC i DTC off - to už není sranda to udržet pod plným plynem a pod kontrolou...

PS: mám xDrive