Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

DSC a nedotáčivost

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#1 Příspěvek od mi00wa »

Zdravím.
Když napadl sníh, chtěl jsem otestovat DSC (můj první systém ani ESP jsem neměl) našel jsem dlouhou plochu, samozřejmě jsem se rozjel zatočil volantem do plného rejdu a auto jelo rovně bohužel DSC ani nezasáhla, nešlápl jsem na brzdu ale pouze uvolnil plynový pedál.
Je to normální ?
Jinak vytahuju příspěvek z street.pro > Stabilizace je schopná pomoci při náhlém smyku ubráním výkonu a přibrzděním
konkrétního kola a srovnání auta do požadovaného směru , nepomůže při nedotáčivosti ve větším rychlosti např. na sněhu do zatáčky (musíte hodně zatočit volantem, aby pochopila,co se děje).
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

DSC není všemocné. Jediné údaje, které má, je natočení volantu s určitou tolerancí a údaje o otáčkách na kolech. [Logika]Pokud ale najedeš na plochu, která nemá skoro žádnou adhezi, co bys chtěl přibrzdit, aby auto zatočilo?[/Logika]

DSC se v podstatě stará o to, aby auto adhezi neztrácelo, a to především pod plynem.
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#3 Příspěvek od mi00wa »

zkoušel jsem jestli by mi pomohl nedotáčivost na suchém místě třeba.
Ale jak čtu tak asi pomáhá abych neměl přetáčivost. O nedotáčivost se musím postarat já, jestli jsem to pochopil.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Nedotáčivost obecně vzniká ve chvíli, kdy je příliš vysoká nájezdová rychlost do zatáčky spolu s příčnou změnou směru.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6216
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#5 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Funguje to, ale pokud není např. žádné výrazné boční zrychlení, auto nemá jak poznat, že je něco zasadně špatně (je tam určitá tolerance), viz tvoje situace - auto jelo/hrnulo se rovně, asi žádnou velkou rychlostí, kola se otáčela všechna, nebrzdil si, nepřidával, žádné zrychlení, tak co bys chtěl? :-) Pokud auto rozhodíš plynem či brzdou v zatáčce, srovná ti to. V dlouhé táhlé zatáčce musíš trochu cuknout volantem, aby to vyhodnotil jako nedotáčivost, jinak nechá "hrnout" auto po větším rádiusu a skončíš ve škarpě :-/
Přílohy
DSC off.jpg
DSC off.jpg (25.39 KiB) Zobrazeno 849 x
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#6 Příspěvek od mi00wa »

no četl jsem i E60 Chassis Dynamics.pdf že DSC zasahuje i při nedotáčivost, buď skončím někdy ve škarpě nebo ne, doufám že se mi to nikdy nestane.
Dobré tričko :-D to dělám když mám 100% jistotu že si to mužu dovolit
ScanX
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00
Bydliště: Jaroměř

#7 Příspěvek od ScanX »

Také jsem to teď zkoušel a DSC on - nuda, přibrzdí a nedovolí jet smykem, DTC off - dobré bezpečné blbnutí, všechna kola hrabou a potřebný směr se dá dobře udržet, DSC i DTC off - to už není sranda to udržet pod plným plynem a pod kontrolou... :)
PS: mám xDrive
Odpovědět