Stránka 1 z 1

Napsal: úte 19.01.2016 22:54
od Michal-E39
Moje spojka v M54B25 se pravděpodobně pomalu loučí. Má teprve 170t.km, ale dávám jí občas trochu pokouřit, zejména couváním s těžkým přívěsem, rozjezdy do prudkého kopce,...

Přemýšlím co tam namontuji, rád bych si vyslechl vaše zkušenosti.

Setrvačník běžně nabízí Sachs a Luk, spojkovou sadu ti stejní plus Valeo. Rozdíl v ceně není zásadní. Který z nich je kvalitnější?

Valeo nabízí sadu s jednohmotým setrvačníkem za stejnou cenu. Jednohmotý setrvačník by sice teoreticky nebylo potřeba už nikdy měnit, jenže jsem nikde neviděl nabízet samotnou spojkovou sadu s odpruženou lamelou nebo alespoň tu lamelu. To předchozí výhodu zcela eliminuje. Sportovní způsob jízdy neprovozuji, to ostatně s těžkou pětkou tourem ani moc nejde, tak by pro mě lehčí setrvačník nebyl výhodou, spíše naopak.

Co jsem koukal, M54B22 a B25 má 228mm lamelu, zatímco B30 má 240mm lamelu.
Podle ETK je dvouhmotý setrvačník identický pro M54B25 i M54B30, stejně tak vypínací ložisko a všechny ostatní díly kromě sady lamely s přítlačákem.
Příjde mi, že by tedy mělo být možné do B25 namontovat celou sadu pro B30. Máte to někdo vyzkoušené? Že by tam byl někde nečekaný háček?

Rád bych posílil odolnost spojky, zejména kvůli přívěsu.

Jaký na to všechno máte názor?

Napsal: stř 20.01.2016 08:01
od Hanz
Ověřené to nemám, ale myslím, že ta 240mm tam půjde, rozdíl bude velikej. Neodpružená lamela je o dost lehčí než odpružená, tak budou synchrony víc makat, když to vyměníš. Na Tdi byl při 1hm setrváku výrazný nárůst vibrací kolem max Nm, ale někdy se dočteš, že v tom není rozdíl :-) U benzín R6 to nebude znát, dal jsem 1hm na M3,0 a fungovalo to úplně stejně (kultura běhu). Valeo osobně nemusím.

Napsal: stř 20.01.2016 10:10
od Totic
Ty firmy si jednotlivý kompenty vyrábí stejně mezi sebou. Takže to neřeš a kup co ti přijde přijatelný. A co máš za 5er E39 nebo E60..tj. 5ti nebo 6tikvalt? Kolik to má najeto, hrká dvouhmota?

Napsal: stř 20.01.2016 13:39
od E30STORM
A mohl bych poprosit - uplně mimo téma , jak se pozná že ta dvouhmota je špatná?

Dále , co když se na už ,,jetou,, dvouhmotu dá jen nová lamela , bude to fungovat ?

Myslím tím spojka OK, nebude klouzat atd , děkuji.

Napsal: stř 20.01.2016 21:49
od Michal-E39
E30STORM> Vysvětlení včetně ukázky špatné dvouhmoty je například ve videu popisujícím výměnu spojky zde:
https://www.youtube.com/watch?v=8qZskpXW9t4 Tedy pokud rozumíte anglicky.

Pokud je setrvačník vymlácený, vaklá i klopně, což způsobuje nerovnoměrné opotřebení lamely.
Pokud se podíváte, jaký opruz je na BMW vyndat převodovku, raději ten setrvačník vyměníte, než byste to rozebíral znovu. Kdyby se alespoň nemusel sundávat výfuk, protože je nutné naklonit celý motor, protože konstruktéři jaksi nenechali místo pro přístup ke šroubům držícím převodovku.
Já mám montážní jámu venku, jestli to budu muset dělat v mrazu, tak se z toho ...

Hanz> Vliv hmotnosti lamely na synchrony mě nenapadl. Velmi dobrý postřeh. Půjdu tedy raději do dvouhmoty, protože dát neodpruženou lamelu na jednohmotu by byla velká chyba.

Všiml jsem si, že Sachs má přítlačák samoštelovací (stejně jako originál), zatímco Valeo má klasický, kde to šteluje neúplné vracení hydraulického pístku. Nenašel jsem nikde fotku přítlačáku Luk. Má to nějaký vliv? Případně je ten samoštel zdrojem problémů?

Napsal: stř 20.01.2016 22:36
od Foldas
zlatý bavor na výměnu spojky. Bezproblému udělaš i na kozách

Napsal: stř 20.01.2016 23:57
od assassin_89
Ja souhlasim s foldasem. Ja to delal s autem na kozach:D. Prevodovka za hodku dole a uz jsem delal spojku. Jen je pak oser tu mrchu zvedout a jeste kdyz zjistis ze to je to blbe vystredeny :D

Napsal: čtv 21.01.2016 00:06
od Misanek
O vystředění bych se ani nebavil. Já na e28 td dával převodovku nahoru asi tak pětkrát :lol:

Napsal: čtv 21.01.2016 01:25
od Michal-E39
Vystředění by neměl být problém, vysoustružím si na to ten kolík tak aby držel v ložisku bez vůle.


Jen poznámka k tomu přestavbovému kitu na jednohmotou spojku od Valeo - samotná spojková sada pro tento setrvačník se koupit dá, jen ji nemají v nabídce běžné české e-shopy.

Napsal: čtv 21.01.2016 14:49
od assassin_89
V tom pripade je tam jedina zrada, tak abys s tim nezapasil jeste sundat starter pres jeden sroub to tam drzi k prevodovce pokud dobre pamatuju.

Napsal: čtv 21.01.2016 17:45
od Foldas
starter drží na dvou šroubech

Napsal: sob 23.01.2016 11:44
od Totic
Michal-E39 píše:..Pokud je setrvačník vymlácený, vaklá i klopně, což způsobuje nerovnoměrné opotřebení lamely.

..Všiml jsem si, že Sachs má přítlačák samoštelovací (stejně jako originál), zatímco Valeo má klasický, kde to šteluje neúplné vracení hydraulického pístku. Nenašel jsem nikde fotku přítlačáku Luk. Má to nějaký vliv? Případně je ten samoštel zdrojem problémů?
Ano tady omletý FAQ k omleté dvouhmotě: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=68949
Plus moje oblíbená tabulka: http://www.mjauto.cz/html/zavady_spojky.html

Ta samostavící spojka tzv. X-tend čico je právě pa-tent SACHSu. Kupoval jsem ji sadu aftermarket, ale říkám jako tradičně na lamele bylo stejně LuK, njn. "Lamellen und Kupplungsbau" :wink:

Pořád ale nevím jestli se bavíme o dvouhmotě pro 5ti-kvalt (E39) nebo 6ti-kvalt (E60)??

Napsal: sob 23.01.2016 17:10
od Michal-E39
V mém případě jde o 5-kvalt E39, M54