Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
M54 spojka, možnosti?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Moje spojka v M54B25 se pravděpodobně pomalu loučí. Má teprve 170t.km, ale dávám jí občas trochu pokouřit, zejména couváním s těžkým přívěsem, rozjezdy do prudkého kopce,...
Přemýšlím co tam namontuji, rád bych si vyslechl vaše zkušenosti.
Setrvačník běžně nabízí Sachs a Luk, spojkovou sadu ti stejní plus Valeo. Rozdíl v ceně není zásadní. Který z nich je kvalitnější?
Valeo nabízí sadu s jednohmotým setrvačníkem za stejnou cenu. Jednohmotý setrvačník by sice teoreticky nebylo potřeba už nikdy měnit, jenže jsem nikde neviděl nabízet samotnou spojkovou sadu s odpruženou lamelou nebo alespoň tu lamelu. To předchozí výhodu zcela eliminuje. Sportovní způsob jízdy neprovozuji, to ostatně s těžkou pětkou tourem ani moc nejde, tak by pro mě lehčí setrvačník nebyl výhodou, spíše naopak.
Co jsem koukal, M54B22 a B25 má 228mm lamelu, zatímco B30 má 240mm lamelu.
Podle ETK je dvouhmotý setrvačník identický pro M54B25 i M54B30, stejně tak vypínací ložisko a všechny ostatní díly kromě sady lamely s přítlačákem.
Příjde mi, že by tedy mělo být možné do B25 namontovat celou sadu pro B30. Máte to někdo vyzkoušené? Že by tam byl někde nečekaný háček?
Rád bych posílil odolnost spojky, zejména kvůli přívěsu.
Jaký na to všechno máte názor?
Přemýšlím co tam namontuji, rád bych si vyslechl vaše zkušenosti.
Setrvačník běžně nabízí Sachs a Luk, spojkovou sadu ti stejní plus Valeo. Rozdíl v ceně není zásadní. Který z nich je kvalitnější?
Valeo nabízí sadu s jednohmotým setrvačníkem za stejnou cenu. Jednohmotý setrvačník by sice teoreticky nebylo potřeba už nikdy měnit, jenže jsem nikde neviděl nabízet samotnou spojkovou sadu s odpruženou lamelou nebo alespoň tu lamelu. To předchozí výhodu zcela eliminuje. Sportovní způsob jízdy neprovozuji, to ostatně s těžkou pětkou tourem ani moc nejde, tak by pro mě lehčí setrvačník nebyl výhodou, spíše naopak.
Co jsem koukal, M54B22 a B25 má 228mm lamelu, zatímco B30 má 240mm lamelu.
Podle ETK je dvouhmotý setrvačník identický pro M54B25 i M54B30, stejně tak vypínací ložisko a všechny ostatní díly kromě sady lamely s přítlačákem.
Příjde mi, že by tedy mělo být možné do B25 namontovat celou sadu pro B30. Máte to někdo vyzkoušené? Že by tam byl někde nečekaný háček?
Rád bych posílil odolnost spojky, zejména kvůli přívěsu.
Jaký na to všechno máte názor?
Ověřené to nemám, ale myslím, že ta 240mm tam půjde, rozdíl bude velikej. Neodpružená lamela je o dost lehčí než odpružená, tak budou synchrony víc makat, když to vyměníš. Na Tdi byl při 1hm setrváku výrazný nárůst vibrací kolem max Nm, ale někdy se dočteš, že v tom není rozdíl
U benzín R6 to nebude znát, dal jsem 1hm na M3,0 a fungovalo to úplně stejně (kultura běhu). Valeo osobně nemusím.

“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
E30STORM> Vysvětlení včetně ukázky špatné dvouhmoty je například ve videu popisujícím výměnu spojky zde:
https://www.youtube.com/watch?v=8qZskpXW9t4 Tedy pokud rozumíte anglicky.
Pokud je setrvačník vymlácený, vaklá i klopně, což způsobuje nerovnoměrné opotřebení lamely.
Pokud se podíváte, jaký opruz je na BMW vyndat převodovku, raději ten setrvačník vyměníte, než byste to rozebíral znovu. Kdyby se alespoň nemusel sundávat výfuk, protože je nutné naklonit celý motor, protože konstruktéři jaksi nenechali místo pro přístup ke šroubům držícím převodovku.
Já mám montážní jámu venku, jestli to budu muset dělat v mrazu, tak se z toho ...
Hanz> Vliv hmotnosti lamely na synchrony mě nenapadl. Velmi dobrý postřeh. Půjdu tedy raději do dvouhmoty, protože dát neodpruženou lamelu na jednohmotu by byla velká chyba.
Všiml jsem si, že Sachs má přítlačák samoštelovací (stejně jako originál), zatímco Valeo má klasický, kde to šteluje neúplné vracení hydraulického pístku. Nenašel jsem nikde fotku přítlačáku Luk. Má to nějaký vliv? Případně je ten samoštel zdrojem problémů?
https://www.youtube.com/watch?v=8qZskpXW9t4 Tedy pokud rozumíte anglicky.
Pokud je setrvačník vymlácený, vaklá i klopně, což způsobuje nerovnoměrné opotřebení lamely.
Pokud se podíváte, jaký opruz je na BMW vyndat převodovku, raději ten setrvačník vyměníte, než byste to rozebíral znovu. Kdyby se alespoň nemusel sundávat výfuk, protože je nutné naklonit celý motor, protože konstruktéři jaksi nenechali místo pro přístup ke šroubům držícím převodovku.
Já mám montážní jámu venku, jestli to budu muset dělat v mrazu, tak se z toho ...
Hanz> Vliv hmotnosti lamely na synchrony mě nenapadl. Velmi dobrý postřeh. Půjdu tedy raději do dvouhmoty, protože dát neodpruženou lamelu na jednohmotu by byla velká chyba.
Všiml jsem si, že Sachs má přítlačák samoštelovací (stejně jako originál), zatímco Valeo má klasický, kde to šteluje neúplné vracení hydraulického pístku. Nenašel jsem nikde fotku přítlačáku Luk. Má to nějaký vliv? Případně je ten samoštel zdrojem problémů?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 190
- Registrován: pon 18.03.2013 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 190
- Registrován: pon 18.03.2013 01:00
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
- Klubové ID: 3742
Ano tady omletý FAQ k omleté dvouhmotě: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=68949Michal-E39 píše:..Pokud je setrvačník vymlácený, vaklá i klopně, což způsobuje nerovnoměrné opotřebení lamely.
..Všiml jsem si, že Sachs má přítlačák samoštelovací (stejně jako originál), zatímco Valeo má klasický, kde to šteluje neúplné vracení hydraulického pístku. Nenašel jsem nikde fotku přítlačáku Luk. Má to nějaký vliv? Případně je ten samoštel zdrojem problémů?
Plus moje oblíbená tabulka: http://www.mjauto.cz/html/zavady_spojky.html
Ta samostavící spojka tzv. X-tend čico je právě pa-tent SACHSu. Kupoval jsem ji sadu aftermarket, ale říkám jako tradičně na lamele bylo stejně LuK, njn. "Lamellen und Kupplungsbau"

Pořád ale nevím jestli se bavíme o dvouhmotě pro 5ti-kvalt (E39) nebo 6ti-kvalt (E60)??
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00