Stránka 1 z 1
Napsal: sob 09.01.2016 15:07
od azni
Ahoj, mohl by mi nekdo, prosim, strucne poradit postup vymeny klinoveho remene ? Da se to udelat na ceste ? Mnohokrat dekuji za pomoc !
( Snazil jsem se tu sice ruzne hledat ale na "klinovy remen" mi to nenaslo zadne vlakno... )
Napsal: sob 09.01.2016 15:47
od Angelos
Pokud máš nějaký nářadí, tak na cestě by to šlo

Akorát u tohodle motoru je trochu hloupě vymyšlená expanzka a kryt Visco vrtule.
Já to dělám tak, že vypustim vodu, odpojim hadice dole na krytu vrtule u pomocnýho čerpadla, prostě abych měl kryt volnej a mohl ho vytáhnout ven. Pak povolit Visco spojku a sundat vrtuli a potom už je tam klasickej napínák řemene.
Vymyslel jsem způsob, jak to udělat bez vypuštění vody, ale zatim jsem to nezkoušel, že by se odmontovala expanzka od krytu a dole se povolila ta pomocná vodní pumpa, všechny hadice by zůstaly zapojený na místě. Pak už jenom povolit visku a vytáhnout ven.
Napsal: sob 09.01.2016 16:05
od Michal-E39
Expanzka zcela vyndat nejde, z vrchu vede tenká hadice skrz otvor v krytu chladiče. Nicméně ty řemeny sundat jdou i tak. Visko s vrtulí odšroubovat a odložit opřenou o chladič. Pak už se k těm kladkám a řemenům dostanete s 16 ořechem na gole. Je to trochu nešikovné, ale dá se to.
Kdykoliv se tam hrabu, přemáhám se abych vršek toho plastového krytu neuřízl a neudělal ho přidělávací na šrouby.
Napsal: sob 09.01.2016 16:12
od mika_hakkinen
Kolik by to usetrilo prace, nervu poskrabanych rukou a odrenych kotniku, kdyby to ve vyrobe v Mnichove udelaly tu saharu rozdelavatelnou v pulce, jen vytahnout horni dil nahoru.
Jasne kdyz je auto nove, tak to jejich servisaci nedelaji a nemaji takovou potrebu, ale po 10 a vice letech, kdyz se to zacina kazit. Tak to uz neopravuji v Mnichove v origo panenskem servisu, ale normalni lidi v dilne na vesnici. Ale stejne pokrok na e39 uz je aspon visco spojka na dva klice, jednim si podrzis cerpadlo a druhym povolejes visco.
Napsal: sob 09.01.2016 16:20
od azni
Moc diky ! On je s tim kolega na ceste, nejaky ochotny clovek ho pustil do garaze, naradi a remeny ma s sebou. Jen neni uplne autar a za boha pry nemuzou prijit na to, jak vyndat prave ten plastovy kryt kolem vrtule...
Vodu uz rozpojili, expanzka je venku.
Odspodu se pry neda s napinakem poradne hnout...
Napsal: sob 09.01.2016 16:32
od Michal-E39
Nahoře zezadu sahary jsou plastové nýty. Stejné na jakých drží plastové kryty prahů, podběhy a půlka auta. Vytáhnete z nich plastový hřebík, pak jde vytáhnout plastový nýt. Po té už celou saharu jen vytáhnete nahoru. Nejde to úplně, protože na ní drží hromada hadic, z nichž většinu jen vycvaknete. Nejprve ale musíte sundat viskovrtuli. Na to to chce 32 stranovej klíč a z dlouhýho plocháče si udělat přípravek co podrží řemenici pumpy proti otáčení.
Napsal: sob 09.01.2016 17:02
od azni
a odspodu by se to nejak nedalo bez sundavani te sahary a vrtule ?
A nemate jeste, prosim, po ruce nakres jak tam remen prijde ? Diky !
Napsal: ned 10.01.2016 12:46
od Angelos
No jako asi šlo, ale dělat bych to nechtěl

Nicméně sám píšeš, že odspoda se nedá s tim napínákem hnout. Kde se zasekli? Na visco vrtuli?
Tohle by mělo bejt to správný schéma, mam zato že motor M54B22 nemá "Idler pulley" -
http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... /pic01.jpg
Napsal: úte 12.01.2016 14:29
od azni
Tak jsem tam jel osobne i s dilama, bo byla jeste i praskla expanzka a sekly napinak. U tohohle modelu je teda vymena remenu prace na par minut /pokud se teda clovek nacpe pod auto

/. Nemusi se sundavat vrtule ani sahara.
Jeste musime doobjednat ten reminek na klimu, ted jsme jeli bez nej a je mi divne - auto bez klimy skoro vubec netopi ?
Odvzdusnene se to zda, ujeli jsme cca 200km a rucicka teplomeru drzela pekne uprostred. Nebo je na to jeste nejaky figl ?
Napsal: čtv 14.01.2016 13:27
od azni
tak pro zpestreni jeste sakne vodni pumpa

Nebylo to hned videt, stacilo se to vysouset.
Dostat ji ven bude asi boj...
A byl to boj !

Dobri lide, muzete mi popsat jak (a cim) bezne povolujete na aute vrtuli abych byl priste chytrejsi ? My to zkouseli drzet za ty 4 sroubky klicema, udelali jsme si dve takovy "udelatka" z plochace, pomahali si remenem...a nic. Tak jsem nakonec vpredu vsechno rozebral a pracne pumpu vyndal jako komplet s vrtuli. A ani ve sveraku to pak nechtelo zaboha povolit... delal jsem neco blbe ?

Napsal: čtv 14.01.2016 22:20
od Angelos
O tom, že je tam opačnej závit víš?

Napsal: pát 15.01.2016 00:25
od Michal-E39
Jen tak mimo téma, kde bere ty auta, na kterých je špatné úplně všechno? To co se tady občas dočtu, to je auto hrůzy jak z Áček.
Napsal: pát 15.01.2016 10:44
od azni
Angelos píše:O tom, že je tam opačnej závit víš?

Tak to az zas tak hloupej nejsem...

Napsal: pát 15.01.2016 10:46
od azni
Michal-E39 píše:Jen tak mimo téma, kde bere ty auta, na kterých je špatné úplně všechno? To co se tady občas dočtu, to je auto hrůzy jak z Áček.
Tohle je ale muj prvni prispevek tady... a auto moje neni...

Napsal: ned 17.01.2016 18:31
od soukupadam
když to uděláš zespodu nemusíš sundavat vůbec nic, jenom klimařemen.
Napsal: úte 19.01.2016 01:14
od Michal-E39
Zkusil jsem si to.
Při výměně zhora je nutné sundat jen vrtuli a odložit ji do sahary. Nicméně je to díky úzkému prostoru mezi saharou a hadicí chladiče trochu rukolomné gynekolické cvičení.
Při výměně zespoda je nutno sundat kryt pod motorem (pokud ho tam máte) a opět vrtuli. Je tam výrazně lepší přistup pro ruce. Možná by se to zespoda dalo nějak udělat i bez sundání vrtule, ale příjde mi méně pracné tu vrtuli sundat.
Pokud chcete například namazat ložiska napínacích kladek, ta vrchní jde sundat snadno (torx pod plastovou pokličkou), ta od klimařemenu sundat snadno nejde, protože s torxem se tam díky sahaře nedostanete. Jde to namazat i bez demontáže, ale je to opět gynekologické cvičení, protože je potřeba bez poškození vydloubnout guferko ložiska, namazat a zas ho tam opatrně vrátit. S kladkou na stole se to dělá značně lépe.