Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
BMW520i (r.2001, 125kW) vymena klinoveho remenu
Pokud máš nějaký nářadí, tak na cestě by to šlo
Akorát u tohodle motoru je trochu hloupě vymyšlená expanzka a kryt Visco vrtule.
Já to dělám tak, že vypustim vodu, odpojim hadice dole na krytu vrtule u pomocnýho čerpadla, prostě abych měl kryt volnej a mohl ho vytáhnout ven. Pak povolit Visco spojku a sundat vrtuli a potom už je tam klasickej napínák řemene.
Vymyslel jsem způsob, jak to udělat bez vypuštění vody, ale zatim jsem to nezkoušel, že by se odmontovala expanzka od krytu a dole se povolila ta pomocná vodní pumpa, všechny hadice by zůstaly zapojený na místě. Pak už jenom povolit visku a vytáhnout ven.

Já to dělám tak, že vypustim vodu, odpojim hadice dole na krytu vrtule u pomocnýho čerpadla, prostě abych měl kryt volnej a mohl ho vytáhnout ven. Pak povolit Visco spojku a sundat vrtuli a potom už je tam klasickej napínák řemene.
Vymyslel jsem způsob, jak to udělat bez vypuštění vody, ale zatim jsem to nezkoušel, že by se odmontovala expanzka od krytu a dole se povolila ta pomocná vodní pumpa, všechny hadice by zůstaly zapojený na místě. Pak už jenom povolit visku a vytáhnout ven.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Expanzka zcela vyndat nejde, z vrchu vede tenká hadice skrz otvor v krytu chladiče. Nicméně ty řemeny sundat jdou i tak. Visko s vrtulí odšroubovat a odložit opřenou o chladič. Pak už se k těm kladkám a řemenům dostanete s 16 ořechem na gole. Je to trochu nešikovné, ale dá se to.
Kdykoliv se tam hrabu, přemáhám se abych vršek toho plastového krytu neuřízl a neudělal ho přidělávací na šrouby.
Kdykoliv se tam hrabu, přemáhám se abych vršek toho plastového krytu neuřízl a neudělal ho přidělávací na šrouby.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Klubové ID: 1487
- Kontaktovat uživatele:
Kolik by to usetrilo prace, nervu poskrabanych rukou a odrenych kotniku, kdyby to ve vyrobe v Mnichove udelaly tu saharu rozdelavatelnou v pulce, jen vytahnout horni dil nahoru.
Jasne kdyz je auto nove, tak to jejich servisaci nedelaji a nemaji takovou potrebu, ale po 10 a vice letech, kdyz se to zacina kazit. Tak to uz neopravuji v Mnichove v origo panenskem servisu, ale normalni lidi v dilne na vesnici. Ale stejne pokrok na e39 uz je aspon visco spojka na dva klice, jednim si podrzis cerpadlo a druhym povolejes visco.
Jasne kdyz je auto nove, tak to jejich servisaci nedelaji a nemaji takovou potrebu, ale po 10 a vice letech, kdyz se to zacina kazit. Tak to uz neopravuji v Mnichove v origo panenskem servisu, ale normalni lidi v dilne na vesnici. Ale stejne pokrok na e39 uz je aspon visco spojka na dva klice, jednim si podrzis cerpadlo a druhym povolejes visco.
Moc diky ! On je s tim kolega na ceste, nejaky ochotny clovek ho pustil do garaze, naradi a remeny ma s sebou. Jen neni uplne autar a za boha pry nemuzou prijit na to, jak vyndat prave ten plastovy kryt kolem vrtule...
Vodu uz rozpojili, expanzka je venku.
Odspodu se pry neda s napinakem poradne hnout...
Vodu uz rozpojili, expanzka je venku.
Odspodu se pry neda s napinakem poradne hnout...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Nahoře zezadu sahary jsou plastové nýty. Stejné na jakých drží plastové kryty prahů, podběhy a půlka auta. Vytáhnete z nich plastový hřebík, pak jde vytáhnout plastový nýt. Po té už celou saharu jen vytáhnete nahoru. Nejde to úplně, protože na ní drží hromada hadic, z nichž většinu jen vycvaknete. Nejprve ale musíte sundat viskovrtuli. Na to to chce 32 stranovej klíč a z dlouhýho plocháče si udělat přípravek co podrží řemenici pumpy proti otáčení.
No jako asi šlo, ale dělat bych to nechtěl
Nicméně sám píšeš, že odspoda se nedá s tim napínákem hnout. Kde se zasekli? Na visco vrtuli?
Tohle by mělo bejt to správný schéma, mam zato že motor M54B22 nemá "Idler pulley" - http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... /pic01.jpg

Tohle by mělo bejt to správný schéma, mam zato že motor M54B22 nemá "Idler pulley" - http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... /pic01.jpg
Tak jsem tam jel osobne i s dilama, bo byla jeste i praskla expanzka a sekly napinak. U tohohle modelu je teda vymena remenu prace na par minut /pokud se teda clovek nacpe pod auto
/. Nemusi se sundavat vrtule ani sahara.
Jeste musime doobjednat ten reminek na klimu, ted jsme jeli bez nej a je mi divne - auto bez klimy skoro vubec netopi ?
Odvzdusnene se to zda, ujeli jsme cca 200km a rucicka teplomeru drzela pekne uprostred. Nebo je na to jeste nejaky figl ?

Jeste musime doobjednat ten reminek na klimu, ted jsme jeli bez nej a je mi divne - auto bez klimy skoro vubec netopi ?

Odvzdusnene se to zda, ujeli jsme cca 200km a rucicka teplomeru drzela pekne uprostred. Nebo je na to jeste nejaky figl ?
tak pro zpestreni jeste sakne vodni pumpa
Nebylo to hned videt, stacilo se to vysouset.
Dostat ji ven bude asi boj...
A byl to boj !
Dobri lide, muzete mi popsat jak (a cim) bezne povolujete na aute vrtuli abych byl priste chytrejsi ? My to zkouseli drzet za ty 4 sroubky klicema, udelali jsme si dve takovy "udelatka" z plochace, pomahali si remenem...a nic. Tak jsem nakonec vpredu vsechno rozebral a pracne pumpu vyndal jako komplet s vrtuli. A ani ve sveraku to pak nechtelo zaboha povolit... delal jsem neco blbe ? 

Dostat ji ven bude asi boj...
A byl to boj !


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2213
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Zkusil jsem si to.
Při výměně zhora je nutné sundat jen vrtuli a odložit ji do sahary. Nicméně je to díky úzkému prostoru mezi saharou a hadicí chladiče trochu rukolomné gynekolické cvičení.
Při výměně zespoda je nutno sundat kryt pod motorem (pokud ho tam máte) a opět vrtuli. Je tam výrazně lepší přistup pro ruce. Možná by se to zespoda dalo nějak udělat i bez sundání vrtule, ale příjde mi méně pracné tu vrtuli sundat.
Pokud chcete například namazat ložiska napínacích kladek, ta vrchní jde sundat snadno (torx pod plastovou pokličkou), ta od klimařemenu sundat snadno nejde, protože s torxem se tam díky sahaře nedostanete. Jde to namazat i bez demontáže, ale je to opět gynekologické cvičení, protože je potřeba bez poškození vydloubnout guferko ložiska, namazat a zas ho tam opatrně vrátit. S kladkou na stole se to dělá značně lépe.
Při výměně zhora je nutné sundat jen vrtuli a odložit ji do sahary. Nicméně je to díky úzkému prostoru mezi saharou a hadicí chladiče trochu rukolomné gynekolické cvičení.
Při výměně zespoda je nutno sundat kryt pod motorem (pokud ho tam máte) a opět vrtuli. Je tam výrazně lepší přistup pro ruce. Možná by se to zespoda dalo nějak udělat i bez sundání vrtule, ale příjde mi méně pracné tu vrtuli sundat.
Pokud chcete například namazat ložiska napínacích kladek, ta vrchní jde sundat snadno (torx pod plastovou pokličkou), ta od klimařemenu sundat snadno nejde, protože s torxem se tam díky sahaře nedostanete. Jde to namazat i bez demontáže, ale je to opět gynekologické cvičení, protože je potřeba bez poškození vydloubnout guferko ložiska, namazat a zas ho tam opatrně vrátit. S kladkou na stole se to dělá značně lépe.