Stránka 1 z 4

Napsal: sob 19.12.2015 18:26
od ScanX
Ahoj kluci, pořídil jsem E61 530XD z 2009 a najeto 230tis km. Chtěl bych to dát co nejvíce dokupy a preventivně vyřešit to co se dá.

Zatím mě zlobí:
- 2 pravé přední senzory - nechám rozdělat, jestli tam není třeba voda v kontaktech
- chyba na zvýšené emise, dočasně to nejede při zastavení v hodně prudkém kopci - snad olejový separátor
- DPF chyba, ačkoliv má být úplně nový - možná to bude od toho separátoru, kdy jde olej do sání a DPF se rychle zanesl. Snad půjde ještě vyčistit bez demontáže z auta.
- vysouvání přední části komfortní sedačky - motorek jde, asi plastové kolečko
- čerpadlo nezávislého topení - snad opraveno

Můžete mi prosím poradit co zkontrolovat, vyčistit, vyměnit, abych předešel případným problémům? Díky moc

PS: nevíte, kde je komunikační jednotka Webasta?

Napsal: ned 20.12.2015 19:12
od cipis
rekl bych, ze webasto nema zadnou komunikacni jednotku nikde bokem. Jenom se pripoji na CAN pres 2 draty. Dalkove funguje na stejne frekvenci jako klice a pouziva stejnou jednotku.
Zkousel jsi pojistky?

Napsal: ned 20.12.2015 19:57
od JaraX
jednotka webasta je přímo součástí webasta, to komunikuje s autem.

jinak E61 sou poměrně poruchové auta, takže to chce se zaměřit na konkrétní věcí

- udělat diag motoru, zaměřit se na chyby DPF, žhavičů atd
- kontrola kabelů do kufru, většinou zlámané,
- kontrola zatopených jednotek vespodu kufru
- kontrola zatopené jednotky ve spoileru kufru
- kontrola termostatů, resp jeslti se motor dost zahřeje přes skryté menu
- výměna oleje automatu (pokud nebylo v poslední době provedeno)
- výměna oleje VTG(pokud nebylo v poslední době provedeno)
- další dva diffy vyměnit do budoucna, VTG je nejduležitější jelikož obsahuje lamely
- preventivně bych vyměnil řemenici kliky (pokud nebylo v poslední době provedeno)
- kontrola vstřiků
- kontrola, výměna nebo zaslepení swirl klapek
- kontrola (měření) protitlaku DPF
- vyčíštění sání, připadně EGRu

Napsal: pon 21.12.2015 12:18
od tommy_romeo
Asi hloupa otazka omlouvam se ale co to je VTG? Diky

Napsal: pon 21.12.2015 12:24
od JaraX
Verteilgetriebe neboli rozvodovka xdrive, prostřední diferák

Napsal: pon 21.12.2015 21:16
od The_big_deal
hlavně si nech zkontrolovat rozvody :) to je asi tak základní věc :)

Napsal: pon 21.12.2015 21:18
od JaraX
spíš vyměnit

Napsal: pon 21.12.2015 23:41
od ScanX
Díky za tipy ;)

Měl by tam být rozvodový řetěz a myslel jsem, že ten se nemění.

Napsal: úte 22.12.2015 00:22
od Jirke
Nema predepsany interval vymeny, ale neni dozivotni.

Technik v BMW mi nedavno prozradil ze se uz stalo i ze na dalnici na tempomat 140kmh se najednou potkal motor 3.0d v BMW X3. A nenadelas nic.

Ja mam r.v. 2008, najeto 369.000km a rozvod puvodni a nejaky preventivni meneni retezu me zatim nenapadlo.
Blby je, ze se prej odchazejici retez nepozna poslechem, ale jen zmerenim vule.

Napsal: úte 22.12.2015 01:05
od sonyk02
O řetězu si můžeš počíst zde :D http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=147676

Napsal: úte 22.12.2015 06:59
od JaraX
ScanX píše:Díky za tipy ;)

Měl by tam být rozvodový řetěz a myslel jsem, že ten se nemění.
u starých BMW tomu tak bylo, prostě se čekalo až se rětěz ozve, většinou se rozpadl napínak nebo vodící lišta a pak se to řešilo.
u hliníkových naftových motorů 170kw, 173kW atd, došlo ke ztenčení řetězu a ten se rád trhá, nebo se poškodí pastorek atd, prostě od 200tkm u 3.0d a cca od 50tkm u motoru N47 (2.0d) dochází k problémů s řetezy a je lepší to řešit preventivně nebo si koupit benzína :)
samozřejmě je spousta motoru co najedou třeba 350k bez výměny, ale je to prostě loterie, těch utržených znám víc než těch neutržených

Napsal: pát 15.01.2016 23:00
od ScanX
Tak vyměněny komplet všechny náplně a čekám ještě až dorazí termostat. Pak mě ještě někdy budou čekat rozvody. Dělali jste to někdo a jak moc je to složité/nákladné. Koukal jsem, že řetěz stojí pár korun.

Napsal: pát 15.01.2016 23:28
od mi00wa
rozvody bych asi bral original z BMW nebo ověřenou kvalitní značku.

Napsal: sob 16.01.2016 09:10
od JaraX
Tydle nafty na rozvody hodně trpí, takže rozvody pouze brát origo a komplet.

Napsal: sob 16.01.2016 10:41
od ScanX
A na kolik to řadově vyjde? Co všechno se musí sundat?

Napsal: sob 16.01.2016 10:43
od JaraX
motor ven idealně, dělat to auto je zbytečně složity, vyjde to 30-60k podle toho kde a co vše děláš, samozřejmě se to muže vyšplat i více, abys sundal ventilvíko u nafty, tak musíš vyndat vstřiky, no a to se nemusí vždy podařit.

Napsal: sob 16.01.2016 13:10
od ScanX
Tak to je masakr! U Laguny nebo Golfa jsem to dělal za 5-6 tis :) No asi ještě chvilku počkám, zatím se nic špatného neozývá...

Napsal: sob 16.01.2016 13:40
od MadButcher
Nezapomen vymenit ventilacni jednotku turbodmychadla - pokud ji mas zasranou tak ten rozdil fyzicky ucitis :D

Napsal: sob 16.01.2016 14:34
od Snejk
jo jo zatím se nic neozyva... a ani neozve... vlastně ozve... takova tupa rana a sbohem motore, byl jsi dobrej :lol:

Napsal: sob 16.01.2016 14:57
od Jirke
MadButcher píše:Nezapomen vymenit ventilacni jednotku turbodmychadla - pokud ji mas zasranou tak ten rozdil fyzicky ucitis :D
Co/kde to je ?