Stránka 1 z 4
Napsal: sob 19.12.2015 18:26
od ScanX
Ahoj kluci, pořídil jsem E61 530XD z 2009 a najeto 230tis km. Chtěl bych to dát co nejvíce dokupy a preventivně vyřešit to co se dá.
Zatím mě zlobí:
- 2 pravé přední senzory - nechám rozdělat, jestli tam není třeba voda v kontaktech
- chyba na zvýšené emise, dočasně to nejede při zastavení v hodně prudkém kopci - snad olejový separátor
- DPF chyba, ačkoliv má být úplně nový - možná to bude od toho separátoru, kdy jde olej do sání a DPF se rychle zanesl. Snad půjde ještě vyčistit bez demontáže z auta.
- vysouvání přední části komfortní sedačky - motorek jde, asi plastové kolečko
- čerpadlo nezávislého topení - snad opraveno
Můžete mi prosím poradit co zkontrolovat, vyčistit, vyměnit, abych předešel případným problémům? Díky moc
PS: nevíte, kde je komunikační jednotka Webasta?
Napsal: ned 20.12.2015 19:12
od cipis
rekl bych, ze webasto nema zadnou komunikacni jednotku nikde bokem. Jenom se pripoji na CAN pres 2 draty. Dalkove funguje na stejne frekvenci jako klice a pouziva stejnou jednotku.
Zkousel jsi pojistky?
Napsal: ned 20.12.2015 19:57
od JaraX
jednotka webasta je přímo součástí webasta, to komunikuje s autem.
jinak E61 sou poměrně poruchové auta, takže to chce se zaměřit na konkrétní věcí
- udělat diag motoru, zaměřit se na chyby DPF, žhavičů atd
- kontrola kabelů do kufru, většinou zlámané,
- kontrola zatopených jednotek vespodu kufru
- kontrola zatopené jednotky ve spoileru kufru
- kontrola termostatů, resp jeslti se motor dost zahřeje přes skryté menu
- výměna oleje automatu (pokud nebylo v poslední době provedeno)
- výměna oleje VTG(pokud nebylo v poslední době provedeno)
- další dva diffy vyměnit do budoucna, VTG je nejduležitější jelikož obsahuje lamely
- preventivně bych vyměnil řemenici kliky (pokud nebylo v poslední době provedeno)
- kontrola vstřiků
- kontrola, výměna nebo zaslepení swirl klapek
- kontrola (měření) protitlaku DPF
- vyčíštění sání, připadně EGRu
Napsal: pon 21.12.2015 12:18
od tommy_romeo
Asi hloupa otazka omlouvam se ale co to je VTG? Diky
Napsal: pon 21.12.2015 12:24
od JaraX
Verteilgetriebe neboli rozvodovka xdrive, prostřední diferák
Napsal: pon 21.12.2015 21:16
od The_big_deal
hlavně si nech zkontrolovat rozvody

to je asi tak základní věc

Napsal: pon 21.12.2015 21:18
od JaraX
spíš vyměnit
Napsal: pon 21.12.2015 23:41
od ScanX
Díky za tipy
Měl by tam být rozvodový řetěz a myslel jsem, že ten se nemění.
Napsal: úte 22.12.2015 00:22
od Jirke
Nema predepsany interval vymeny, ale neni dozivotni.
Technik v BMW mi nedavno prozradil ze se uz stalo i ze na dalnici na tempomat 140kmh se najednou potkal motor 3.0d v BMW X3. A nenadelas nic.
Ja mam r.v. 2008, najeto 369.000km a rozvod puvodni a nejaky preventivni meneni retezu me zatim nenapadlo.
Blby je, ze se prej odchazejici retez nepozna poslechem, ale jen zmerenim vule.
Napsal: úte 22.12.2015 01:05
od sonyk02
Napsal: úte 22.12.2015 06:59
od JaraX
ScanX píše:Díky za tipy
Měl by tam být rozvodový řetěz a myslel jsem, že ten se nemění.
u starých BMW tomu tak bylo, prostě se čekalo až se rětěz ozve, většinou se rozpadl napínak nebo vodící lišta a pak se to řešilo.
u hliníkových naftových motorů 170kw, 173kW atd, došlo ke ztenčení řetězu a ten se rád trhá, nebo se poškodí pastorek atd, prostě od 200tkm u 3.0d a cca od 50tkm u motoru N47 (2.0d) dochází k problémů s řetezy a je lepší to řešit preventivně nebo si koupit benzína

samozřejmě je spousta motoru co najedou třeba 350k bez výměny, ale je to prostě loterie, těch utržených znám víc než těch neutržených
Napsal: pát 15.01.2016 23:00
od ScanX
Tak vyměněny komplet všechny náplně a čekám ještě až dorazí termostat. Pak mě ještě někdy budou čekat rozvody. Dělali jste to někdo a jak moc je to složité/nákladné. Koukal jsem, že řetěz stojí pár korun.
Napsal: pát 15.01.2016 23:28
od mi00wa
rozvody bych asi bral original z BMW nebo ověřenou kvalitní značku.
Napsal: sob 16.01.2016 09:10
od JaraX
Tydle nafty na rozvody hodně trpí, takže rozvody pouze brát origo a komplet.
Napsal: sob 16.01.2016 10:41
od ScanX
A na kolik to řadově vyjde? Co všechno se musí sundat?
Napsal: sob 16.01.2016 10:43
od JaraX
motor ven idealně, dělat to auto je zbytečně složity, vyjde to 30-60k podle toho kde a co vše děláš, samozřejmě se to muže vyšplat i více, abys sundal ventilvíko u nafty, tak musíš vyndat vstřiky, no a to se nemusí vždy podařit.
Napsal: sob 16.01.2016 13:10
od ScanX
Tak to je masakr! U Laguny nebo Golfa jsem to dělal za 5-6 tis

No asi ještě chvilku počkám, zatím se nic špatného neozývá...
Napsal: sob 16.01.2016 13:40
od MadButcher
Nezapomen vymenit ventilacni jednotku turbodmychadla - pokud ji mas zasranou tak ten rozdil fyzicky ucitis

Napsal: sob 16.01.2016 14:34
od Snejk
jo jo zatím se nic neozyva... a ani neozve... vlastně ozve... takova tupa rana a sbohem motore, byl jsi dobrej

Napsal: sob 16.01.2016 14:57
od Jirke
MadButcher píše:Nezapomen vymenit ventilacni jednotku turbodmychadla - pokud ji mas zasranou tak ten rozdil fyzicky ucitis

Co/kde to je ?