Stránka 1 z 1

Napsal: ned 13.12.2015 20:15
od mrazlo
Přispěju zde svou zkušeností, třeba se bude někomu hodit. Nivo kompresor mi vydával nepěkný zvuk (vyklepaný) a sem tam se rozsvítila kontrolka, tak jsem se rozhodl pro repas v podobě nového pístního kroužku a těsnění kompresoru.

Záležitost na cca 2h i s montáží a demontáží, nic složitého ani na postup ani na nářadí. Pístní kroužek už vypadal docela použitě a v tlakové komoře už bylo i hodně jeho zbytků (vybroušené rýhy a prach z kroužku), vše jsem vyčistil, vyměnil kroužek a těsnění. Po repasi už vydává lepší zvuk a kontrolka už se nerozsvěcuje, vše funguje. Postup: odpojit baterku, rozpojit konekor niva u baterky, desítkou klíčem odšroubovat obě vzduchové hadice (auto lehne na dorazy). Udělat repas, vše namontovat zpět a po připojení baterky se auto samo dofoukne do původního stavu a vše funguje jak má, netřeba diagnostiky.

Pro některé spekulatny:
- kompresor nemá teplotní čidlo (aspoň na mé 520i touring ne) některé Wabco kompresory jej mají
- někde jsem tu četl, že max doba běhu kompresoru je 10s, nemyslím, že by to byla pravda, dofouknutí trvalo 58s a hlava kompresoru byla jen vlažná
- kompresor se spíná hned po odemčení auta (připojení baterky) a znovu po zapnutí zapalování

Jelikož mi končí bomba na lpg a chci montovat vyšší (doteď jsem měl kompresor v origináním plechovém "hříbku" připevněný na dosavadní LPG nádrži, rozhodl jsem se po vzoru nějákého týpka z polského fóra přesunout kompresor do části kufru blíže k sedačkám, kde jsou normálně hifi a nav moduly. Šlo jen o to odmontovat vzduchové hadice, které vedou od měchů ke konektoru (zde je černá spojka hadic) a prodloužit kabely ke kompresoru. Na konektoru niva u baterky jsem nechal 10cm původních drátů a přestřihl je a nastavil 1,5m nových vodičů (napájení kompresoru 2x3mm kabel a k ventilům komresoru 5x1,5mm). Z kompresoru sundal rám na kterém vše bylo upevněno (s ním by se kompresor nevešel pod kryt) vyrobil jsem dvě konzoly, jedna drží ventily u kompresoru a druhá samotný kompresor k autu (v prostoru jsou navařené šrouby pro moduly), koberec aby vše nevybrovalo. Vzduchové hadice které vedou od kompresoru akorát dosáhnou k měchům.

V případě dotazů nebo pomoci s repasí mne neváhejte kontaktovat.

Napsal: ned 13.12.2015 21:39
od Angelos
Parádní návod, díky asi se do toho taky jednou vrhnu. Jak se zvýšila hlučnost po vyndání z toho hrnce? :)

Napsal: ned 13.12.2015 22:07
od mrazlo
Moc ne je tam taky tapec, slyset to jde. Vzhledem k tomu ze moccasto nic tezkyho nevozim tak to neresim.

Napsal: pon 14.12.2015 20:54
od vlastnemec
Jak píšeš teplotní čidlo kompresor nemá, když jsou měchy jen na zadku tak jsou kompresory jednoduché u komplet niva jsou dost složitější. Deset vteřin je pitomost, když má teplotní čidlo vypne na 106C. Klidně jej obal do té hmoty co je v tom hrnci kvůli odhlučnění, ale Tobě sepne málo, já mám měchy i na předku asi bych se z toho bzučení zbláznil.