Přispěju zde svou zkušeností, třeba se bude někomu hodit. Nivo kompresor mi vydával nepěkný zvuk (vyklepaný) a sem tam se rozsvítila kontrolka, tak jsem se rozhodl pro repas v podobě nového pístního kroužku a těsnění kompresoru.
Záležitost na cca 2h i s montáží a demontáží, nic složitého ani na postup ani na nářadí. Pístní kroužek už vypadal docela použitě a v tlakové komoře už bylo i hodně jeho zbytků (vybroušené rýhy a prach z kroužku), vše jsem vyčistil, vyměnil kroužek a těsnění. Po repasi už vydává lepší zvuk a kontrolka už se nerozsvěcuje, vše funguje. Postup: odpojit baterku, rozpojit konekor niva u baterky, desítkou klíčem odšroubovat obě vzduchové hadice (auto lehne na dorazy). Udělat repas, vše namontovat zpět a po připojení baterky se auto samo dofoukne do původního stavu a vše funguje jak má, netřeba diagnostiky.
Pro některé spekulatny:
- kompresor nemá teplotní čidlo (aspoň na mé 520i touring ne) některé Wabco kompresory jej mají
- někde jsem tu četl, že max doba běhu kompresoru je 10s, nemyslím, že by to byla pravda, dofouknutí trvalo 58s a hlava kompresoru byla jen vlažná
- kompresor se spíná hned po odemčení auta (připojení baterky) a znovu po zapnutí zapalování
Jelikož mi končí bomba na lpg a chci montovat vyšší (doteď jsem měl kompresor v origináním plechovém "hříbku" připevněný na dosavadní LPG nádrži, rozhodl jsem se po vzoru nějákého týpka z polského fóra přesunout kompresor do části kufru blíže k sedačkám, kde jsou normálně hifi a nav moduly. Šlo jen o to odmontovat vzduchové hadice, které vedou od měchů ke konektoru (zde je černá spojka hadic) a prodloužit kabely ke kompresoru. Na konektoru niva u baterky jsem nechal 10cm původních drátů a přestřihl je a nastavil 1,5m nových vodičů (napájení kompresoru 2x3mm kabel a k ventilům komresoru 5x1,5mm). Z kompresoru sundal rám na kterém vše bylo upevněno (s ním by se kompresor nevešel pod kryt) vyrobil jsem dvě konzoly, jedna drží ventily u kompresoru a druhá samotný kompresor k autu (v prostoru jsou navařené šrouby pro moduly), koberec aby vše nevybrovalo. Vzduchové hadice které vedou od kompresoru akorát dosáhnou k měchům.
V případě dotazů nebo pomoci s repasí mne neváhejte kontaktovat.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e39 NIVO repase
- Přílohy
-
- IMG_0803.jpg (89.33 KiB) Zobrazeno 839 x
-
- IMG_0797.jpg (115.45 KiB) Zobrazeno 839 x
-
- IMG_0805.jpg (94.97 KiB) Zobrazeno 839 x
-
- IMG_0799.jpg (145.92 KiB) Zobrazeno 839 x
-
- IMG_0798.jpg (126.36 KiB) Zobrazeno 839 x
-
- IMG_0804.jpg (156.02 KiB) Zobrazeno 839 x
-
- IMG_0802.jpg (161.87 KiB) Zobrazeno 839 x
-
- IMG_0806.jpg (64.35 KiB) Zobrazeno 839 x
-
- IMG_0800.jpg (115.69 KiB) Zobrazeno 839 x
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Jak píšeš teplotní čidlo kompresor nemá, když jsou měchy jen na zadku tak jsou kompresory jednoduché u komplet niva jsou dost složitější. Deset vteřin je pitomost, když má teplotní čidlo vypne na 106C. Klidně jej obal do té hmoty co je v tom hrnci kvůli odhlučnění, ale Tobě sepne málo, já mám měchy i na předku asi bych se z toho bzučení zbláznil.