Ahoj kolegove, prosim o vase vzdalene posouzeni - pri stani na miste na volnobeh bez vyslaple spojky (tzn.nestojim na pedalu) ma motor M57D3/173kW zvuk jak traktor Zetor, takovy rozhazeny a drncici, dokonce jako by to i traslo nejakymi plechy nebo kryty na motoru. Kdyz seslapnu spojku krasne se to zklidni. Zadne jine problemy ktere by vypadaly ze souvisi se spojkou nepozoruju - zadne rany, zadne klouzani, zabira hezky dole.
Servis to posoudil jako odchazejici spojkove lozisko.
Myslite ze je to pravdepodobna pricina, nebo mam hledat dal?
Dekuji za nazory, a neni treba mi psat ze jsem si mel koupit benzinovou petku protoze ta se nes.re
Může to být víc věcí, od ložiska přes dvouhmotu až po hlavní hřídel převodovky atd. Ale jestli to slyšel někdo, kdo tyhle auta trochu zná, dá se to podle zvuku rozeznat.
No slysel to mechanik z BMW servisu, menil dnes olej a vezl to z parkoviste na dilnu a hned kdyz vystoupil tak rika "Mate neco se spojkou" a pak ze to bude spojkove lozisko. Ja ho ale neznam tak netusim jak dalece umi tyhle veci diagnostikovat.
Kdyz jsem to chtel trochu nastudovat tak jsem se dostal az k ulozeni kardanu - mohlo by to delat podobny chaos pri volnobehu kdyby bylo v haji?
Abych nekecal, ale spojkovy lozo se projevuje hlavne pri zaberu, tudiz pru prokluzu, ne ? Tohle celkem jasne napovida ze bude v hajzlu dvouhmota.
Kdyz chcupnes motor, neslysis otres/zarachtani ? Lepsi je to poslouchat zvenku...
To mas tezky - nemam srovnani protoze jezdim jen s timhle jednim autem, takze nepoznam jaky otres/zarachtani tam jeste patri a jaky uz ne. Navic cim vic to posloucham a soustredim se na to, tim vic slysim i to co tam vubec neni. Ale rekl bych ze dvouhmota tam nerachta, ani pri chcipani ani pri jizde - chtelo by to asi aby na to kouknul nekdo kdo to pozna - Praha, stredni Cechy...
Kardan rovnou vynech. Při stání na místě se neotáčí.
Další co jsi psal, že spojka zabírá krásně nahoře... To všechny hydraulický. Samy se seřizujou. Čekal jsem, jestli ti to tu někdo napíše. Z toho opravdu stav spojky nepoznáš.
Kdyby mi na tvuj problém servisák řekl "máte něco se spojkou", tak mu nenechám vyměnit ani ten olej. Holt autorizák no.
Nevim odkud seš. Najdi si tu na fóru servisáka, který tomu rozumí a má ty auta rád. Ten ti řekne přesně co tomu je a hlavně ti to i pořádně opraví.
Vadná dvouhmota umí oddělat převodovku, takže na nic nečekej.
Ja vim ze budu asi muset najit nekoho kdo tomu rozumi a pozna to. Tady jsem chtel jenom posbirat napady a zkusenosti. Psal jsem ze Praha a Stredni Cechy - je tady nekdo krome zasekaneho Snejka kdo by to zkouknul prosim?
Zacinate v tom videt vic nez ja, coz se takto offline dalo cekat kdyz v tom nesedite. Jeste jednou - spojka se mi nezda ze by klouzala, kovovy rachot to nikde nedela. Jedine co tomu navenek je ze pri stani na miste na volnobehu je to hlucnejsi, jako by vic byl slyset motor a ten zvuk byl takovy rozhazeny, a kdyz seslapnu spojku tak se to zklidni a ztichne. Nevim jak ten zvuk presne popsat, proste hlasitejsi motor, zadne rany, zadne mlaceni kovu o kov, zadny kovovy rachot, zadna dvouhmota pri 25% seslapnuti spojky. Proste jenom jako hlasitejsi a neklidnejsi chod motoru.
Pri vypnuti motoru jsem to dnes sledoval, pri uplnem dotoceni motoru to trochu cvaklo - ale neprislo mi to nejak neprirozene. Nevim jestli to tam bylo vzdycky, mozna ano, ted jsem si toho vsiml jenom proto ze jsem to sledoval.
Teddy, mechanik byl v pohode, on s tim jen popojel na dilnu a hned prekvapene prohlasil ze je neco se spojkou, protoze ja prijel jen na olej a ne na spojku tak se divil, a hned pak rekl ze to je podle nej spojkove lozisko. Bavili jsme se o dvouhmote a trval na tom ze to dvouhmota neni. Podle toho ze byla posunuta sedacka tak to nejspis byl jeste i projet, tak mel sanci si ten problem osahat a prislo mi ze vi o cem mluvi. Tady jsem to jenom chtel jeste zkonzultovat. A nebyl to autorizak, ale znackovy servis.
Já jsem byl ve značkovém servisu (best drive) na změření bodu zmrznutí chladící kapaliny a když už jsem měl otevřenou kapotu, tak jsem servisákovi ukázal únik oleje u tepelného výměníku olej/voda. (olej utíkal málo jen u studeného motoru, tak mě ta oprava časově netlačila). Borec mi říká: to se musí vyměnit celý tepelný výměník. Bude to tak za 15 tisíc plus práce. Když jsem nad tím kroutil hlavou, tak to ještě dorazi: Noo pane, to je BMW na to je všechno drahý.
Tak mi pupíci za 1500 vyměnili těsnění a je klid.
Takže bych radši zajel k někomu, kdo BMW fakt dělá.
Takze podle Pupiku je spojka v poradku, rozdilu ve zvuku bez spojky a se spojkou si nemam vsimat, pry je to normalni. Akorat je slyset turbo, takze bude v dohledne dobe chtit vycistit, a silentbloky na prednich ramenech to maji za sebou... Tak je to snad celkem dobra zprava.