Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
teplota vody skoro 100 stupnu, je to OK?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 68
- Registrován: čtv 29.01.2009 01:00
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Klubové ID: 3678
Ahoj, dnes jsem přes aplikačku do mobilu s názvem Torque a BT adapter do OBD zásvuky zjišťoval jaká je teplota vody, kdy se ohřeje na 90 atd. Teplota mi ale vystoupala cca na 98 - 99 stupnu! Je to normalni, je taková teplota OK? Coural jsem jen po meste, kontrolka čevená na přehrátí nesvítila. Měl jsem za to, že teplota vody má byt těch 90 stupnu.
523i, r.v 2006 v manualu
523i, r.v 2006 v manualu
- Sweden
- Registrovaný
- Příspěvky: 3752
- Registrován: úte 02.02.2010 01:00
- Bydliště: Vysočina
- Klubové ID: 2669
U n62 by mela byt teplota pri plnem otevreni termostau 105 - 107 st.,to vse zavisi a zvolenem termostatu,je myslim vice druhu u kterych je odlisna prave oteviraci doba dle teploty.Oznaceni by melo byt rozdilne v podobe puntiku na domecku termostatu a to v poctu 1-3.Alespon toto jsem se docetl na.zahranicnich forech a mozna to tady zminoval uz i Jarax.Vybral jsem s dvema puntiky a oteviram prave pri 105st coz oznacil guru Jarax jako idealni teplotu pro n62.Samozrejme se nesmi.zapominat na vhodne zvoleny olej kvuli vyssim pracovnim podminkam motoru.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 451
- Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1870
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, hele je to normální. N52 všeobecně pracuje ve vyšších teplotách.
V E39 mám M54b25 a tam je běžná teplota cca 92-96 C málokdy je to jinak.
V E61 mám N52B30, nedávno jsem řešil, že je teplota pohybuje kolem spíše cca mezi 96 - 105 C. Bylo mi vysvětleno, že je to zcela normální.
U N62 je normální asi do 113 C
V E39 mám M54b25 a tam je běžná teplota cca 92-96 C málokdy je to jinak.
V E61 mám N52B30, nedávno jsem řešil, že je teplota pohybuje kolem spíše cca mezi 96 - 105 C. Bylo mi vysvětleno, že je to zcela normální.
U N62 je normální asi do 113 C

Nyní: BMW E61 530i 05"/BMW E46 325Ci 03"/VW Transporter 2,5Tdi-Long 06"/Yamaha FZS 1000 04"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
máš pravdu, že je běžná vytržená hadice nebo prasklá expanzka, ale při snížení teploty motoru ti klesne účinnost. Takže byť při stejné spotřebě auto nemá stejný výkon. Samozřejmě je to asi zanedbatelné a pouhou jízdou se to nepozná ale ... Je to logický snížíš teplotu okolo válců, tak při vznícení ti teplota nedosáhne cca 1700°C, ale 1600°C.
Na vyssi vykon je vhodna nizsi teplota vody, resp. hlavne hlavy, proto se jednak preslo na parametricke rizeni teploty (M54 a novejsi) a i prutoku motorem (N52 a novejsi)... vliv na ucinnost je zrejmy, narust tlaku v systemu neni tak veliky, jak si lidi mysli, rozhodne nejde o pretlak 2bary a pod, co obcas slysim... a zalezi na pomeru "nemrzky" v okruhu, cim vetsi obsah, tim bude nizsi tlak, protoze pri cistem glykolu se pohybuje bod varu nekde na 150-160 st, jinymi slovy se pri beznem provozu nema sanci vodni okruh zahrat natolik, aby dochazelo k varu, vzniku pary a tim narustu tlaku (coz je ostatne i pointou pretlakoveho systemu).
Zaver: pokud nekdo jezdi uplne bez "fridexu", namaha vic chladici system, pokud mu nefunguje spravne uzaver expanzky nebo ma nekde diru, vari uz pri +/- 100 st (realne v nasich mnm 90+).
tady je treba amaterske mereni na e39 540i
Cooling System Temp vs Pressure
With 2.0 Bar Cap (29.0 PSI)
KTMP Reading Pressure
Test 7, Deg C in PSI
40 C 1.5 PSI (cca 0,1 atm-bar)
45 C 2 PSI
50 C 2.25 PSI
55 C 2.5 PSI
60 C 3.0 PSI
65 C 3.25 PSI
70 C 3.5 PSI
75 C 4.0 PSI
80 C 5 PSI
85 C 6 PSI
90 C 6.5 PSI
95 C 7.5 PSI
100 C 9.0 PSI
105 C 16.5 PSI (cca 1,14 atm-bar)
Notes:
Electric fan was off to assist in heat up
Aux fan would switch on/off around 103 C
1.4 Bar cap (20.3 PSI) was not tested
Let car idle in driveway until KTMP reached 103 C
At 103 C went for 5 mile ride, KTMP max was 105 C
Zaver: pokud nekdo jezdi uplne bez "fridexu", namaha vic chladici system, pokud mu nefunguje spravne uzaver expanzky nebo ma nekde diru, vari uz pri +/- 100 st (realne v nasich mnm 90+).
tady je treba amaterske mereni na e39 540i
Cooling System Temp vs Pressure
With 2.0 Bar Cap (29.0 PSI)
KTMP Reading Pressure
Test 7, Deg C in PSI
40 C 1.5 PSI (cca 0,1 atm-bar)
45 C 2 PSI
50 C 2.25 PSI
55 C 2.5 PSI
60 C 3.0 PSI
65 C 3.25 PSI
70 C 3.5 PSI
75 C 4.0 PSI
80 C 5 PSI
85 C 6 PSI
90 C 6.5 PSI
95 C 7.5 PSI
100 C 9.0 PSI
105 C 16.5 PSI (cca 1,14 atm-bar)
Notes:
Electric fan was off to assist in heat up
Aux fan would switch on/off around 103 C
1.4 Bar cap (20.3 PSI) was not tested
Let car idle in driveway until KTMP reached 103 C
At 103 C went for 5 mile ride, KTMP max was 105 C
“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Při částečném zatížení, tj. cca 90% provozu, motor pracuje na vyšší teplotě 103-110 stupňů Celsia, protože má účinnější spalování, nižší měrnou spotřebu a sníží se emise výfukových plynů = dnes moderní. Při plném zatížení si umí snížit teplotu chladicí kapaliny na 80 stupňů, čím se sníží tendence ke klepání ve vysokém zatížení. Tedy řízený termostat umožní udržovat teplotu chladící kapaliny v rozmezí ca 80 - 110 stupňů Celsia podle zatížení motoru na rozdíl od parafínových nebo bimetalových termostatů, které udržují 85 oC +/- něco. Více najdeš zde http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 14_KFK.htm .
Není to jen u BMW, používají to další světové automobilky. Pracovali na tom a ověřili to desítky inženýrů v minulosti, jen ty data k tomu jsem línej hledat. Důvěřuj, abys rozuměl.
Není to jen u BMW, používají to další světové automobilky. Pracovali na tom a ověřili to desítky inženýrů v minulosti, jen ty data k tomu jsem línej hledat. Důvěřuj, abys rozuměl.

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Patentnímu úřadu by se snad už dalo věřit:
Elektronisch gesteuerter oder geregelter Thermostat, Patent DE 10055987 A1:
"Dies begünstigt eine vollständigere Verbrennung, weniger Emission und einen besseren Kraftstoffverbrauch. Schätzungsweise könnten Kraftstoffein sparungen zwischen 1 und 2% oder sogar noch mehr erzielt werden, je nach Leistungsdaten des Motors." Více http://www.google.com.ar/patents/DE10055987A1?cl=de
Jiný zdroj:
"Im Teillastbereich werden hier Temperaturen von ca. 100°C bis 110°C angestrebt wodurch sich eine Kraftstoffersparnis von 1% bis 2% erzielen lässt. Im Gegensatz dazu wird die Temperatur im Volllastbereich auf ca. 80°C herabgesenkt, wodurch sich das Drehmoment um 2% bis 3% steigern lässt."
Není to žádný zázrak, ale věnuj někomu 1-2% paliva, který za rok projedeš. To jen tak popichuješ, nebo to potřebuješ do diplomky?
Elektronisch gesteuerter oder geregelter Thermostat, Patent DE 10055987 A1:
"Dies begünstigt eine vollständigere Verbrennung, weniger Emission und einen besseren Kraftstoffverbrauch. Schätzungsweise könnten Kraftstoffein sparungen zwischen 1 und 2% oder sogar noch mehr erzielt werden, je nach Leistungsdaten des Motors." Více http://www.google.com.ar/patents/DE10055987A1?cl=de
Jiný zdroj:
"Im Teillastbereich werden hier Temperaturen von ca. 100°C bis 110°C angestrebt wodurch sich eine Kraftstoffersparnis von 1% bis 2% erzielen lässt. Im Gegensatz dazu wird die Temperatur im Volllastbereich auf ca. 80°C herabgesenkt, wodurch sich das Drehmoment um 2% bis 3% steigern lässt."
Není to žádný zázrak, ale věnuj někomu 1-2% paliva, který za rok projedeš. To jen tak popichuješ, nebo to potřebuješ do diplomky?
