Stránka 1 z 1

Napsal: pát 06.11.2015 15:47
od chmel
Ahoj, mám f10 (2010) s ambientním osvětlením interiéru. Svítí ale velmi slabě (i při max mastavení). Je někde nastavení mimo kolečka na jas palubky? Díky za pomoc.

Napsal: pát 06.11.2015 15:59
od tomasmedek
Zajímavá otázka. Mně by se také líbilo, kdyby třeba lišty ve dveřích svítily více. Skoro to není vidět ani při 100%...

Napsal: pát 06.11.2015 16:35
od kurevtor
mám E65 a taky "řeším" stejný problém...

Už půl roku se dokopávám k tomu zavolat Falconovi a pořešit to s ním, ale nemám na to vůbec čas...

Ono to dává smysl, že to úplně nezáří, z auta by pak bylo v noci blbě vidět... ale silněji by to tedy svítit mohlo no...

Napsal: sob 07.11.2015 00:04
od JaraX
tak tak, falcon vám vaše lišty zesíli

Napsal: sob 07.11.2015 20:30
od Jaris330D
Nestačilo by do té lišty prdnout výkonnější ledky? Škoda, že nesvítí i ovládání ovladačů klimatizace nebo stropních světýlek, jako u Mercedesu W211 nebo A6.

Napsal: pon 09.11.2015 12:08
od Falcon
kurevtor píše:Ono to dává smysl, že to úplně nezáří, z auta by pak bylo v noci blbě vidět... ale silněji by to tedy svítit mohlo no...
Určitě není z auta v noci blbě vidět, i když po úpravě svítí dveře třeba až takhle (zde experimentálně nasvícená i kapsa):

Obrázek

Napsal: pon 09.11.2015 15:21
od chmel
Na kolik ta úprava vyjde?

Napsal: pon 09.11.2015 17:37
od Falcon
Jelikož je to Individual Falcon Ambient LED Paket, tak to hlavně záleží na zájemci a celkovém rozsahu úpravy - mám přibližnou cenu za elementy (dveře/lišty, lampičky u nohou či ve spodcích dveří, stropní světla), takže cenu tvoří součet a nějaké zvýhodňovací zaokrouhlování.

Obvykle je to spojeno se změnou hlavního osvětlení ze slabých žároviček na lépe svítící LED (množství světla na míru podle požadavků) s velmi věrným podáním barev CRI 92, které mám ve všech hlavních odstínech bílé - teplou halogenovou 3000, neutrální měkkou 4000 a pak čistou denní bílou 6500. Stejně jako ambient, i tohle je fyzická přestavba lampiček a díky chlazení na míru je taková úprava nafurt - narozdíl od čínských sufitek, co většinou svítí namodralou hnusně vyblitou barvou a brzo chcípají. Ti, co experimentovali, sami vědí.

Napsal: úte 10.11.2015 09:18
od chmel
Já bych chtěl jen silnější svícení ve dveřích...

Napsal: úte 10.11.2015 10:58
od Falcon
Pokud ti to stačí :) Na úpravu mi stačí dodat samotné lišty s ucvaklými černými moduly, co do nich svítí, pak je to za hubičku. Doporučuju zároveň s tím posílit oranžové násvity ze stropních lampiček, protože v základu taky žádná sláva. Takže vycvaknout a poslat taky. Jediné, co v E65 svítí rozumně i bez úpravy, je loketka - oranžový násvit telefonního šuplíku.

Jaký máš interiér - stačí mi info světlý/černý - to kvůli nastavení přiměřené svítivosti, protože to má zásadní vliv na výsledný efekt.

Napsal: stř 11.11.2015 23:06
od tomasmedek
Takže chápu dobře, že to nejde řešit jen softwarovým zásahem? Když dám tím kolečkem maximum, tak to jede skutečně na 100% v těch lištách? Jiná cesta než fyzická výměna není? Rozumím tomu dobře?

Napsal: stř 11.11.2015 23:51
od Falcon
Přesně tak, to není herní PC, který lze přetaktovat :) Ambienty a podsvícení ovladačů se při 100% nastavení jasu napájí plným palubním napětím - pro zlepšení tedy jedině fyzická přestavba těch světelných elementů.

Napsal: čtv 12.11.2015 07:28
od JaraX
přetaktovat to určitě lze, ale do týdne bude po osvětlení.
ted jsem koupil super pracovní lampu z číny, 9x9 CREE diod, cena asi 600kč což je směšný, po měsící a pul používání svítí jedna dioda :D :D :D

Napsal: čtv 12.11.2015 11:32
od Falcon
Nene, on myslel zvýšit jas nad 100% pouze diagnostickým zásahem.

Samozřejmě, že lze předělat ("přetaktovat") původní svítivý element prostým zvýšením proudu přes jednotlivé LED, ale to už je právě fyzická úprava - mimochodem nevhodná, protože:

1. pro tovární ambietny používá BMW poměrně neúčinné (málo svítivé) LED. Konkrétní příklad, E65 lišty dveří - moje oranžové náhradní moduly by, při stejném proudu jako teče původními, už prakticky rušily.

2. pokud původní diody jedou na svém nominálním proudu, tak jeho dalším zvýšením to výrazně rychleji odejde. Chlazení, které svítivé polovodiče nevyhnutelně potřebují, je v těchto automotive aplikacích blízké nule... Pokud by se proud zvýšil jen do provozního maxima daného typu LED, tak svítivost bude jen o něco vyšší, protože oko vnímá jas logaritmicky. To znamená, že např. pro subjektivně vnímanou 2-násobnou úroveň světla je potřeba zvýšit jas 10x. A to znamená zvýšit proud dokonce více než 10x, protože u LED s rostoucím proudem klesá měrná svítivost.

Prostě se ty původní světelné elementy musí nejlépe nahradit, aby to mělo potřebný efekt a vydrželo to.