Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E61 EGR ...bacha na něj...

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Giovany1971 »

Ahoj..ropáci...je to něj čas kdy kolegovi mizela voda..z expanzky...doleval tak půl litru až litr za půl roku...pak se stalo že jednoho rána natočil..dým z výfuku jak z komínu jaderné elektrárný....Po všelijákém pátrání a potvrzení info na netu...to byl chladič EGR..totálně k.o.

Po roce ted ..řeším problem u své 535...po koupi se malinko neznatelně ztracela voda..dolíval jsem za rok..tak půl litru...Ted auto 5 dní stálo... vlezl jsem do něj..a chci natočit..jen jsem zmáčkl knoflík...hded se motor zablokoval!!!

Myslel jsem že baterka..aniž bych kdy s ní měl problém...zkusím podruhé...auto okamžitě chytlo..a ihned na mne blikla kontrolka vody.!!...říkám si vždyt jsem dolíval fridex???.
Kontrola zjistlila asi necelý litr v prdeli..doliju..se zlým tušením startuji..po minutě kouř..že nebylo auto vidět..tedy spíše pára... vecer jsem rozhodil EGR výměník..a plné vody..dokonce už to teklo přes ovl hřídel klapek na turbu...

No další eko hnus..který dokáže zlikvidovat motor...Jak jsem psal...DPF je off...ne mojí zásluhou...to už soudruzi v Itálii...ale po zkušenostech s Chladičem EGR jsem se rozhodl ho dát do prdele..a to totálně...

Dotaz na stějně smíšlejicí... musí se to odstranit i soft z jednotky??

Pro ty nestejně smíšlejicí tedy jen dobrá rada... jakmile bude chybet voda... první co udělejte ..kontrola EGR...
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Snejk »

bezne, resil jsem asi 10x jak 530 tak 535d. a u Fek je tenhle problém mnohem castejsi..
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Giovany1971 »

Snejk píše:bezne, resil jsem asi 10x jak 530 tak 535d. a u Fek je tenhle problém mnohem castejsi..
Tak to mi řekni...že neumí..nebo nemají technologii ten chladič vyrobit tak aby to fungovalo třeba jako u e39....Včera jsem odřízl kraj...a zjistil jsem že ty voštiny jsou na konci letované cínem...ale při konečné fázi kdy se navařujou oba konce toho chladíče..tak asi dojde k přehřátí..a někde se ten cín utaví...Já našel 4 místa kde to protíkalo..ihned zjevně bez jakehokoli bádaní.

Dle mne mnoho tech chladičů egr musí pouštět něj množství vody od nova..postupem času to nemrzka..respektive jeji složení..vyžírá až do dojde do té fáze že to nateče natvrdo do motoru

Soudruhům z Behru neni divné že je asi někde chyba?? Spíš cílená politika jak všeho co nejvíc prodat...vždyt to stojí jenom 10300...
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Giovany1971 »

Snejk píše:bezne, resil jsem asi 10x jak 530 tak 535d. a u Fek je tenhle problém mnohem castejsi..
Tak to mi řekni...že neumí..nebo nemají technologii ten chladič vyrobit tak aby to fungovalo třeba jako u e39....Včera jsem odřízl kraj...a zjistil jsem že ty voštiny jsou na konci letované cínem...ale při konečné fázi kdy se navařujou oba konce toho chladíče..tak asi dojde k přehřátí..a někde se ten cín utaví...Já našel 4 místa kde to protíkalo..ihned zjevně bez jakehokoli bádaní.

Dle mne mnoho tech chladičů egr musí pouštět něj množství vody od nova..postupem času to nemrzka..respektive jeji složení..vyžírá až do dojde do té fáze že to nateče natvrdo do motoru

Soudruhům z Behru neni divné že je asi někde chyba?? Spíš cílená politika jak všeho co nejvíc prodat...vždyt to stojí jenom 10300...
tommy_romeo
Registrovaný
Příspěvky: 341
Registrován: pát 05.02.2010 01:00

#5 Příspěvek od tommy_romeo »

Taky se mi trochu trati voda. Dolivam tak 2dcl co cca 2mesice. Jak zjistim takhle predbezne ze bych mohl mit stejny problem o jakem zde pises prosimte? Mam DPF off ale pristi tyden montuji novy DPF vzhledem k tomu ze jezdim Rakousko a strach z tisicove pokuty v EURech me donutil jej vratit zpet.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Joshuax »

A jak teda na prevenci ? Mas nejake fotky kam na to kouknout, co hledat ? Chladic egr vim kde je, mel jsem shozenou tu trubku k egru, kdyz jswem ho cistil, vypadalo to OK, ale nevedel jsem po cem koukat ;-)
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Giovany1971 »

[quote="Joshuax"]A jak teda na prevenci ? Mas nejake fotky kam na to kouknout, co hledat ? Chladic egr vim kde je, mel jsem shozenou tu trubku k egru, kdyz jswem ho cistil, vypadalo to OK, ale nevedel jsem po cem koukat ;-)[/quote

Pokud se ti tratí voda..a víš určitě že to nikde neteče..tak sundej chladic egr za studena..nejlíp hned rano...vždy bys tu vodu tam měl najít pokud teče malo...pokud je hotový jako u mne...tak teklo i za tepla..byly plne svody vody.

EGR jsem vyhodil..čekal jsem že ohlásí řízení motoru...a ono nic..auto jede jak z praku...nic se neděje..

Takže asi Italové když odstranili dpf tak i egr..ušetřili mi..

Jinak po A2 jezdím X let pravidelně..Rakousko Italie ..tam mám za ty léta naj nej km se všemi auty.. x krát jsem byl kontrolován na dálnicích...před Klagenfurtem...jsem na odstavce byl mnohokrát...vždy po mě chtěli jen techničák..prohlídli známku..gumy..a pak Gute fahrt...!! Jooo ...Jooo..
Možná mě někdy chytnou..nevím...ale za 15 let co jezdím pro auta..jsem podstoupil mnoho kaskadérských kousků..pro smrtelníka nepřestavitelných... kdo se bojí nesmí do lesa..a navíc já se těšil až vypadnu vždy z Itálie...tam jsou poldové mnohen horší než v Rakousku

Seru na celý DPF a EGR...stačilo málo a měl jsem po motoru!!!...mi stačí že se musím třepat strachy jestli mi nepraskne řetěz rozvodů...díky celé jejich posrané obchodní politice.

Ale tím nikoho nenabádám at kuchne DPF...je to jistě blbost..ale já ho ve svém autě nevyndal..bylo to už vyndané...já to ale věděl..tot celé asi k tomuto tématu
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Joshuax »

No ted jsem zadny unik nesledoval, ale zamerim se na to a uvidime. Spis me zajimalo a mozna ne jen me, kde to prave hledat. Videl jsem do toho chladice jenom nahore, kontroloval jsem jenom pohledem, jestli to neni treba ucpane atd, ale vodu jsem tam nehledal :)
tommy_romeo
Registrovaný
Příspěvky: 341
Registrován: pát 05.02.2010 01:00

#9 Příspěvek od tommy_romeo »

Ja ho taky koupil bez DPF ale kdyz tomu slapnu a vidim ten kour za sebou tak mam strach :-/. S rozvody jsem na tom uplne stejne jako ty ale prozatim se mi nic neozyva takze spoleham na to ze neprasknou z niceho nic mam totiz 170kW u ktere pisou ze jsou uz ty slabsi.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#10 Příspěvek od Teddy »

jestli za sebou po sešlápnutí plynu vidíš kouř, tak DPF ani nedávej. Hned ho zničíš.
Když je auto v pořádku, tak nekouří.
tommy_romeo
Registrovaný
Příspěvky: 341
Registrován: pát 05.02.2010 01:00

#11 Příspěvek od tommy_romeo »

Jakto???? Zhavice mam vymenene i s jednotkou klapky sani zaslepene a diagnostika nic nehlasi spatne. Olej mi to taky nezere. Ale kdyz slapnu plny tak je to za mnou cerne a mel jsem za to ze kdyz vratim DPF tak bude klid.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Joshuax »

Jedno vadne cidlo a diagnostika ti nerekne nic... (v mem pripade praskla hadicka k takovemu cidlu) A vysledek ucpane DPF. Samozrejme jina chyba, ale spis bych nebral absenci chyb v diagnostice za jediny smerodatny ukazatel.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#13 Příspěvek od Teddy »

U mě taky byla diagnostika naprosto čistá. A dělal mi jí snejk!
Nakonec to po zaslepení EGR úplně zmizelo. Každopádně díky tomu kouření jsem přišel o DPF.

Kdy jsi naposledy dával odlučovač oleje? Jakou značku? To taky umí potrápit.
Co vstřikovače?

Dokud to bude kouřit, tak tam filtr nedávej. Zanese se a nebude se stíhat regenerovat.
tommy_romeo
Registrovaný
Příspěvky: 341
Registrován: pát 05.02.2010 01:00

#14 Příspěvek od tommy_romeo »

Vstriky dobry. A odlucovac jsem kupoval origo pred cca 30tis km je menen. EGR zjistim jak jestli je spatny? Necoudi mi to porad jen kdyz dam fakt plny ani naraznik nemam ocouzeny tak jako skodarny.
tommy_romeo
Registrovaný
Příspěvky: 341
Registrován: pát 05.02.2010 01:00

#15 Příspěvek od tommy_romeo »

Tobe to ted taky cmoudi Giovany?
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Giovany1971 »

tommy_romeo píše:Tobe to ted taky cmoudi Giovany?
No právě že vůbec..mlady co za mnou ted jel tak mi říkal že jen při podřazení...pri predjíždění z výfuku šel opravdu téměž neznatelně kouř...prý ale prakticky vůbec..\byli jsme čipovat obě auta....mlady má e46 330 150kw...a jemu už to pokuřuje..pred čipem také..nic se nezměnilo..jede to podstatně líp..a kouří stějně..
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Giovany1971 »

[quote="Joshuax"]A jak teda na prevenci ? Mas nejake fotky kam na to kouknout, co hledat ? Chladic egr vim kde je, mel jsem shozenou tu trubku k egru, kdyz jswem ho cistil, vypadalo to OK, ale nevedel jsem po cem koukat ;-)[/quote

Prakticky prevence jen jedna..pokud se začně ztracet voda...a je jasné že to nikde neteče...a dolíváš třeba litr litr a půl do roka..tak je jasné...že to začíná brát vodu do výfuku...a měl by se vyměnit.

Za studena když jej sundaš..tak na výstupu ze svodů budou nějaké známky po chladící kapalině pokud už propouští...

Fakt to neni sranda..protože mi do týdne přes ten chladič vyteklo skoro litr vody...vím to přesně ..protože jsem doplnoval vodu do obou baworáků.

Mě to nateklo do válce!!!! Ještě štestí že byl v horní úrovní a neměl prostor k nárazu do nestlačitelné kapaliny..seklo se to okamžitě a nestačil se ani otočit.

Je to bez egr chladiče elegantní..je tam víc místa..teplotu mi drží pořád na 89 st..at jedu do kopce nebo s kopce...a havně vím že mi tam nikdy nemůže už voda natéct....a hlavně dobrý pocit že už na svém autě nemám žádné známky ekoterorizmu :D
tommy_romeo
Registrovaný
Příspěvky: 341
Registrován: pát 05.02.2010 01:00

#18 Příspěvek od tommy_romeo »

Da se nejak poznat poznat jestli EGR mrtvy? Kdyby by spatny tak by mi to mohlo cmoudit ze? Jinak totiz zaden problem auto jede skvele.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Joshuax »

No pokud tam je kat a dpf, tak kourit nebude, navic netusim, proc by kourit melo, to ti posila do sani spaliny, kdyz je to tam neposle, neni duvod, proc by to melo vic kourit. Ale auto by to melo poznat a vyplaznout error. Jako test bych zkusil odpojit podtlak z egru a uvidis, jestli ti to vyhodi error, nebo ne :)
Teda pokud to rovnou nerozdelas a rovnou nevycistis.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#20 Příspěvek od Teddy »

Tak třeba u mě auto, ani diagnostika nic nehlásily. Odpojením podtlaku se nic nezjistí. Většinou je zaseklý apod. EGR je prostě potřeba zaslepit.

Spaliny neobsahují kyslík. Když to přidává moc spalin do sání, tak chybí kyslík ke shoření paliva.

Chce to podívat se na live data. Kolik tlačí turbo, korekce vstřiků atd.
Odpovědět