Stránka 1 z 1

Napsal: pon 12.10.2015 22:35
od MUF_IV
Ahoj chlapi,

potřeboval bych poradit. Mám v GT tenhle motor a trochu se mi nezdá jeho chod. Na diagnostice nic, zcela OK, nicméně při studeném startu ráno jede cca 10 vteřin na hranici zdechnutí, než najede do otáček cca 1100ot/s.

Také za studena ten motor poměrně dost řehtá, cca první minutu, jakoby napínák nenapínal jak má a je slyšet cinkavý zvuk. po chvíli je vše OK, dělá pouze za studena.. Fakt je ten, že olej v motoru byl měněn cca co 60 tis. tedy to co jsem z něj vylil bylo tragické, včetně filtru. Je mi jasné že karbon se na něm podepsal, tedy teď dělám proplachy olejem... Je to lepší postupně....

Nicméně po čem jít na ty studené starty... mám obavy že pokud půjde teplota pod nulu tak to nenatočím...popř. má někdo s tímhle benzínem zkušenosti ? co jsou bolesti atd....

Díky.

Napsal: úte 13.10.2015 00:02
od Francis
Na dekarbonizaci pomáhá přidat 1-2 dcl terpentýnu do oleje asi 100 km před výměnou.

Napsal: úte 13.10.2015 12:43
od matrose
Ja uz bych proplach nedelal, stalo me to motor kdysi na E46. Se ucpal mazaci kanalek a spodek motoru kaput

Napsal: úte 13.10.2015 20:25
od Jirke
To je taky napad koupit si to, kdyz vim ze vymeny oleje nelrobihaly jak mely..

Napsal: stř 14.10.2015 15:45
od Teddy
S proplachem nevim, ale bál bych se toho. Spíš bych dával kvalitní olej třeba co 5 tis. km párkrát za sebou.
Jestli jsou hlučný jen hydroštely, tak se nic zásadního nestane. Buď se to časem uvolní, nebo se s tim naučíš žít. Změř si hlavně tlak oleje.

Ty nízký otáčky po nastartování budou mít určitě jinou příčinu. To řeš samostatně.

Napsal: čtv 15.10.2015 10:44
od VRsix
ranni starty tipuju na vstriky nebo hpfp

Napsal: sob 07.11.2015 22:21
od MUF_IV
To Jirke: nápad je to asi takový, že pokud se podíváš do servisní knihy od výrobce je psáno výměna oleje 60tkm. to že je to nesmysl víme všichni, nicméně tohle není na pořadu dne, prostě takhle to soudruzi v NDR dělali přímo v BMW Mnichov, s tím jsem se naučil žít.

Co se týká proplachu, také se mi do látek které do motoru nepatří nechce, tedy pokud jsou to jen hydroštely a mělo by to postupem ( proplachem oleje), který ted delám co 4 tkm pomoci a bude se dekarbonizovat přirozeně, bude to asi fajn.

A co se týká ranního volnoběhu, připadá mi to že s přibývajícími kilometry se to zlepšuje, asi již funguje " proplachování"..... jinak HPFP - myslíš vysokotlaká pumpa ? Ale to by dělalo pořád ne ? auto jde do výkonu skvěle, až moc na to kolik má práce s váhou vozu a není to zrovna nejsilnější motor... Ještě mě napadlo diagnostikovat čidla motoru, co píšou za studena, jestli není nějaké vadné a motor si nemyslí že je " třeba ohřátý" a dává za studena chudší směs ?

Napsal: sob 07.11.2015 22:29
od pavproch
Sic nemám N55, jen "obyčejnou" N53 (díkybohu bez foukátek :twisted: )... byl sem úplně v šoku, jakou změnu kultury chodu a potlačení zvukových efektů mělo, když sem do toho přestal lít ty předepsané řídké sračky castrol 5w-30 a nalil tam pentosin 5W-40 (a potem Milers EE, taky 5w-40).

S 5w-30 zněl motor na volnoběh (studený) jako velký plechový kýbl plný rezavých hřebíků, se kterým někdo zuřivě třásl.... fčíl už zní jen jako malá plechovka, ve které zbylo jen pár posleddních hřebíků...

Napsal: pon 09.11.2015 10:21
od MUF_IV
no máš pravdu, to turbo mi tam taky nesedí, změnilo to celý charakter toho 6 válce...ale co už nadělám V8 v 550 se sere a nic mezitím kromě nafty není.... :( doufám že až se to trochu více odkarbonizuje tak to bude klidnější...

ale nakopla me ještě jedna věc... neudělal jsem banzinovy filtr, to by mohl byt taky problém..... za studena..

Napsal: pon 09.11.2015 12:53
od inspi1981
Tech 60t km v servisce je asi trochu blbost. Max interval, který BMW ma je 33t km. 60 muze byt maximalne pro kontrolu vozu