Dobry den vsem,
rad bych se vas zeptal, jestli se montoval seriove PDF do vsech 520d( mam na mysli motor M47 120kw) od roku 2005/2007. Hledal jsme kde jsme mohl a nejak se mi nedostalo odpovedi. Mam i casopis Autoojetiny s BMW5 od Vaculika a tam se o filtrech pro tento motor nic nepise. Myslim, ze byl urcite jako priplatkova vybava. I na nemeckych autoserverech se vetsinou uvadi DPF a dle popisu je to 50:50 Na servrech o PDF tento filtr nabizeji: http://www.evyfuk.cz/doplnky/filtry-pev ... 5201071-1/
Pokud by se nasel nekdo i se zkusenosti, jak je tento motor pro auto dynamicky dostatecny a jaka je opravdova spotreba s manualem, dekuji.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
filtr pevny castic proBMW 520d E60/61 (120kw)
Já bych zase takové obavy z DPF neměl. Mám najeto 350tis 525D, filtr tam samozřejmě stále je
Leju tam naftu s aditivy (VIF) a krom dálek jezdím hodně centrum města Phy. Filtr je průchozí, nic nezlobí, dle měření tlaků (DPF) je v perfektním stavu. Ale je nutno říct, že pokud se projeví prodlevy i lenost motoru v oblasti výkonu, nebo mezery tak jedu na diagnostiku a pokud třeba neměří přesně váha vzduchu hned dám jinou. Nečekám abych brečel po 12h. Stejná zkušenost na více autech. Kvalitní naftu, aditiva neuškodí, u nás spíš samozřejmost. U manuálů motor nepodtáčet a občas vyhnat pavouky.
I jeho případná výměna je řešitelná. Do mého auta cca 17tis Kč za značkovou druhovýrobu, ne ˇčajnu". Chceme všichni výkonné a úsporné nafty, tak to spalování tomu odpovídá. Vyřezání DPF je akorát dobrý pro rakoviny a na to všichni kašleme dokud to nevezme někoho z našeho okolí...
Jelikož vždy někdo tvrdí opak.... díky efektivnímu spalování v moderních naftách produkuje motor tak malé částečky sazí, že ty projdou i buněčnou stěnou naších buněk a mohou způsobit rakovinu kdekoliv v těle. Ty větší saze dříve končily v nose, nebo v plicích, teď je to už horší.
U nově kupovaného auta bych ověřil zda tam DPF je a pokud není a měl být obloukem se autu vyhnu. U nás také bude na STK kontrola DPF jako v Německu. Auto s vyřezaným DPF už bude problém. Taky to bude značit že bývalý majitel na servisu šetřil. Pokud bude na "novém" autě sleva az ucpaný DPF bude to značit nejspíš jiný problém s motorem, který byl příčinou ucpání filtru.
Toť můj názor, snad pomůže. Až se zde názorů sejde víc, můžeš si pak udělat "průměr"...

I jeho případná výměna je řešitelná. Do mého auta cca 17tis Kč za značkovou druhovýrobu, ne ˇčajnu". Chceme všichni výkonné a úsporné nafty, tak to spalování tomu odpovídá. Vyřezání DPF je akorát dobrý pro rakoviny a na to všichni kašleme dokud to nevezme někoho z našeho okolí...
Jelikož vždy někdo tvrdí opak.... díky efektivnímu spalování v moderních naftách produkuje motor tak malé částečky sazí, že ty projdou i buněčnou stěnou naších buněk a mohou způsobit rakovinu kdekoliv v těle. Ty větší saze dříve končily v nose, nebo v plicích, teď je to už horší.
U nově kupovaného auta bych ověřil zda tam DPF je a pokud není a měl být obloukem se autu vyhnu. U nás také bude na STK kontrola DPF jako v Německu. Auto s vyřezaným DPF už bude problém. Taky to bude značit že bývalý majitel na servisu šetřil. Pokud bude na "novém" autě sleva az ucpaný DPF bude to značit nejspíš jiný problém s motorem, který byl příčinou ucpání filtru.
Toť můj názor, snad pomůže. Až se zde názorů sejde víc, můžeš si pak udělat "průměr"...
kamilos03 píše:Dobry den vsem,
rad bych se vas zeptal, jestli se montoval seriove PDF do vsech 520d( mam na mysli motor M47 120kw) od roku 2005/2007. Hledal jsme kde jsme mohl a nejak se mi nedostalo odpovedi. Mam i casopis Autoojetiny s BMW5 od Vaculika a tam se o filtrech pro tento motor nic nepise. Myslim, ze byl urcite jako priplatkova vybava. I na nemeckych autoserverech se vetsinou uvadi DPF a dle popisu je to 50:50 Na servrech o PDF tento filtr nabizeji: http://www.evyfuk.cz/doplnky/filtry-pev ... 5201071-1/
Pokud by se nasel nekdo i se zkusenosti, jak je tento motor pro auto dynamicky dostatecny a jaka je opravdova spotreba s manualem, dekuji.
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 2833
- Kontaktovat uživatele:
Ja ho zrovna nechavam cistit, vyjde to na 8000, coz neni zrovna malo, ale mel by pak vydrzet dalsich 100 000km, pokud mu samozrejme neco neublizi driv.
Jinak nekoukej na to, jakou ma to auto spotrebu, koukej na to, jaky mas najezd. Ta nizsi spotreba jde ruku v ruce s vyssimi provoznimi naklady, takze pokud najezdis do 30 000, nedej boze hlavne mesto, tak ti tabulkove hodnoty stejne budou k prdu. Je to preci jenom vetsi auto, nehledel bych na spotrebu jako hlavni urcovaci faktor.
Me prisel na tu vahu ten dvoulitr malo, takze jsem chtel 6ti val, ale bylo mi jedno jestli 525 nebo 530. Provozni naklady jsou v zasade stejne.
Kdybych chtel mermomoci dvoulitr, sel bych radeji do trojky.
Jinak nekoukej na to, jakou ma to auto spotrebu, koukej na to, jaky mas najezd. Ta nizsi spotreba jde ruku v ruce s vyssimi provoznimi naklady, takze pokud najezdis do 30 000, nedej boze hlavne mesto, tak ti tabulkove hodnoty stejne budou k prdu. Je to preci jenom vetsi auto, nehledel bych na spotrebu jako hlavni urcovaci faktor.
Me prisel na tu vahu ten dvoulitr malo, takze jsem chtel 6ti val, ale bylo mi jedno jestli 525 nebo 530. Provozni naklady jsou v zasade stejne.
Kdybych chtel mermomoci dvoulitr, sel bych radeji do trojky.
Velmi rozumný názor. Jak po stránce spotřeby, nájezdu, hmotnosti vozu. Takových lidí se moc nevidí. Většinou to je a jen, spotřeba, spotřeba, ta se musí počítat a náklady na servis ty zapírat
Jezdím Jeepkou V8 benzín, kdejaký jouda mi řekne "ty vole vždyť to žere i trávu kolem cesty" a myslí si jak jsem blbej. Zrovna jeden z nich jezdí Fábii 1.4. Ano, jezdím průměr 16l/100. Ale ano, nedělám rozvody, nedělám žádně elektroxindly kolem směsi, žádné vstřiky, turba, nic. jen tam leju olej. Na tažný mám 3500kg. Projedu všude kde mi to šířka průjezdu dovolí
Pokud spočítám náklady na mých 150tis km které s tím autem mám, tak snad jen 1x výměna svíček a přímé sání vzduchu, což nebyl ovšem servis
Spočítám-li náklady vidím, že spotřeba a skoro nic. jsou vozy kde je to obrovská investice do servisu a nějaká ta spotřeba.
Co se týče řady 5, asi bych ten 2.0 bral tak na velké vzdálenosti pokud jedu klídek. Pokud jsou řidiči kteří jedou CZ --> Francie a zpět na rychlo, tak I6 těch 160-180 udrží v kuse aniž by se zadejchala. I4 bude mít mnohem víc práce. Servis a životnost bude jistě líp znít pro I6.
Stopro lepší čistění, než cut off. Jak jsem psal, na filtru mám 350tis km a není problém. Nebát se toho.

Jezdím Jeepkou V8 benzín, kdejaký jouda mi řekne "ty vole vždyť to žere i trávu kolem cesty" a myslí si jak jsem blbej. Zrovna jeden z nich jezdí Fábii 1.4. Ano, jezdím průměr 16l/100. Ale ano, nedělám rozvody, nedělám žádně elektroxindly kolem směsi, žádné vstřiky, turba, nic. jen tam leju olej. Na tažný mám 3500kg. Projedu všude kde mi to šířka průjezdu dovolí


Co se týče řady 5, asi bych ten 2.0 bral tak na velké vzdálenosti pokud jedu klídek. Pokud jsou řidiči kteří jedou CZ --> Francie a zpět na rychlo, tak I6 těch 160-180 udrží v kuse aniž by se zadejchala. I4 bude mít mnohem víc práce. Servis a životnost bude jistě líp znít pro I6.
Stopro lepší čistění, než cut off. Jak jsem psal, na filtru mám 350tis km a není problém. Nebát se toho.
Joshuax píše:Ja ho zrovna nechavam cistit, vyjde to na 8000, coz neni zrovna malo, ale mel by pak vydrzet dalsich 100 000km, pokud mu samozrejme neco neublizi driv.
Jinak nekoukej na to, jakou ma to auto spotrebu, koukej na to, jaky mas najezd. Ta nizsi spotreba jde ruku v ruce s vyssimi provoznimi naklady, takze pokud najezdis do 30 000, nedej boze hlavne mesto, tak ti tabulkove hodnoty stejne budou k prdu. Je to preci jenom vetsi auto, nehledel bych na spotrebu jako hlavni urcovaci faktor.
Me prisel na tu vahu ten dvoulitr malo, takze jsem chtel 6ti val, ale bylo mi jedno jestli 525 nebo 530. Provozni naklady jsou v zasade stejne.
Kdybych chtel mermomoci dvoulitr, sel bych radeji do trojky.