Stránka 1 z 2

Napsal: úte 28.07.2015 17:20
od Totic
Ahoj, rád bych se dozvěděl co lze dát do 6ti stup.manualu ZF za olej namísto (mega drahé) origo BMW náplně? OEM# 23007523981

Podle ETK : Mám tam žlutej štítek a na něm MTF-LT-2.

http://www.realoem.com/bmw/cs/part?id=N ... 3007532498

Podle Castrol: Mechanické převodovky se žlutou etiketou a označením MTF-1, MTF-2 nebo MTF-3 = speciální produkt

:?:

Napsal: úte 28.07.2015 17:48
od TANN3R
Taky sem řešil pár měsíců dozadu. Fakt je ten, že ti nikdo nemůže oficiálně doporučit jiný olej než origo. "Legální" náhrada neexistuje, ale různí výrobci samozřejmě doporučují svůj olej, jako možnou náhradu - prostě je v tom bordel. Já sem radši koupil origo, 2 litry za cca 1300,-

Napsal: úte 28.07.2015 18:06
od pavproch
Ptal jsem se pana Vejvody (Milers Oils.cz) ohledně náhrady MTF-LT3 a tady je odpověď:
MillersOils na AF.cz píše:Jako přímou náhradu za MTF LT-3 máme u vozů BMW osvědčen i TRX Synth 75w80, který má lepší viskozitní charakteristiky pro chování za studena.
Mám to fčíl v 3er a jako jo, jde to hladčeji a líp za studena i za těpla.

Doporučuju se zeptat u něj.

Po sezoně budu měnit náplň 6MT i v m4Zlikovi (myslím, že tam je MTF-LT2), takže případná odpověď by mě asi taky zajímala. Ale taky možná sa ani ptát nebudu a naliju tam TRX Synth75w80.

Napsal: úte 28.07.2015 18:23
od Totic
Aha super.. jinak všeobecně je uvedený, že např. MTF-LT-2 lze nahradit vyšším MTF-LT-3 a to zas MF-LT-4 atd., potvrzeno i od BMW prodejce. Takže aspoň s tímhle si nedělejte v budoucnu hlavu. ;)

Ono je něco i od Castrolu asi za polovinu ceny, ale absolutně jsem nevěděl co vybrat, jestli 75W-80 nebo 90 atd.
http://www.castrol.com/cs_cz/czech-repu ... luids.html

Napsal: úte 28.07.2015 18:31
od Francis
Měl jsem v převodovce S5D 320Z doporučenou náhradu od Fuchse, Titan Sintofluid bo jaxeto jmenovalo. Řadilo se s tím mizerně. Vyměnil jsem za MTF-LT2 a jak kdybych vyměnil převodovku za novější.
Jsem poučen, příště jen originální olej.

Napsal: úte 28.07.2015 18:55
od Totic
Jo a rozdíl 75W-80 vs. 75W-90 je předpokládám jako u motorových olejů nižší číslo = nižší vyskozita za studena..(?)

Namátkou ze sortimentu prodejců je Castrol s určením pro MTF-LT-1/2/3/4 jen málokde. To je totiž BMW norma, ale výrobcem převodovek je ZF a tomu odpovídá jejich norma "ZF TE-ML 11".

Napsal: úte 28.07.2015 22:18
od Totic
TANN3R píše: ..Fakt je ten, že ti nikdo nemůže oficiálně doporučit jiný olej než origo. "Legální" náhrada neexistuje, ale různí výrobci samozřejmě doporučují svůj olej, jako možnou náhradu - prostě je v tom bordel. Já sem radši koupil origo, 2 litry za cca 1300,-
Taky mě nabídli nakonec lepší cenu než 800,-Kč/litr (jako kdyby tam snad měly být přísady stříbra či co) :P

Sebevědomá nabídka s tím správným popisem je například tady: :)
http://www.voton.cz/cz/e-shop/782598/c6 ... b-75w.html
"Plnně sysntetický přvodový olej pro pěti i šestirychlostní převodovky. Je určen pro manuální převodovky BMW s normou BMW MTF LT-1, LT-2, LT-3."

http://www.bmwoleje.cz/cs/manual/85-cas ... 71911.html
"Olej z oficiální distribuce ..syntetický prevodový olej schválený podľa špecifikácie ZF TE-ML 11, určený pre .. manuálne prevodovky osobných automobilov značky BMW a Mini. Syntrans B je identický olej s prvonáplňou Castrol BOT 338, ktorá je v mnohých manuálnych prevodovkách ZF a Getrag.."
:idea:

Něco "alternativního" na trhu teda je. CASTROL Syntrans B 75W, nebo zmíněný Millers, taky jsem zahlídl převodový olej pro MTF LT-x od Febi a Meyle atd.

Ale jinak jo - je v tom bordel, pač typ "B 75W" se zas vůbec nevyskytuje na ofiko stránkách Castrolu.. to tak mám rád! Informace od nich nedostaneš leda odkážou na dealera, ti mají zas rozporuplné informace nebo neví.
To jsem zažil už u Dunlopu. To vám nezbyde než se tam nechat zaměstnat a infiltrovat. :roll:

Napsal: úte 28.07.2015 23:04
od Dyx
pokud se nepletu (kdyztak mne opravte) tak original olej pro tvoje auto je ve skutecnosti ZF-LifeguardFluid 6 a pokud to dela BMW stejne jako u originalu ZF-LifeguardFluid 8 ktery mam v automatu ja. Tak koupi olej od ZF nasledne pouze prelepi nalepku se svojim logem a oznacenim BMW... a zdvojnasobi cenu a hned mas tvuj "BMW original".
Kdyz to tak delaji u 8kvaltu je velmi pravdepodobne ze to uplne stejne delaji u 6 kvaltu.
Doporucuju tedy poptat skutecny original ovsem od ZF.
(predpokladam ze ti si ho nechavaji vyrabet u skutecneho vyrobce :-))

Napsal: stř 29.07.2015 00:24
od Totic
No jasně to si myslím taky. Jen jsem měl za to, že převodové náplně pro BMW potažmo ZF dodává Castrol (nebo eventuelně Penthosin).
Poloviční ceny by jejich cenové politice leda odpovídaly.

Nic hrotím to jen protože potřebuju do zítra něco zplašit. ;) Zavolám na některej eshop a uvidíme, zdá se že mají víc info.

Napsal: stř 29.07.2015 00:53
od Totic
Dyx píše:pokud se nepletu (kdyztak mne opravte) tak original olej pro tvoje auto je ve skutecnosti ZF-LifeguardFluid 6 a pokud to dela BMW stejne..
A vida taky existuje: http://www.voton.cz/cz/e-shop/1256444/c ... -6-1l.html
Tady ale pozor, myslím že lifeguardfluid od Shellu je vhodný jen pro automaty. Teď řešíme manual špajzku :!: :idea:

Napsal: úte 04.08.2015 21:51
od zedmen
a co se leje do peugeota 406 copé 2.0l :D

Napsal: úte 04.08.2015 22:54
od Totic
Hele tam se leje olivovej olej s česnekem. Made in france.

Napsal: stř 05.08.2015 08:25
od matiz
Ja jsem byl priposrany a zaplatil za original, vzhledem k tomu ze nejde do te prevodovky cokoliv koupit nejsem moc experimentum nakloneny, vzhledem k tomu ze tam ten olej vydrzi dalsich minimalne 100k a to s tim ja uz nenajedu, tak mne to prislo nepodstatne. Bohuzel jej maji drahy, ale vetsina lidi to dela jednou za zivotnost auta...

Napsal: stř 05.08.2015 09:51
od Zdenda530d
Jak říká matiz: Když si tu investici rozpočítáte na dobu, po kterou tam ten olej bude, nebo na počet km, co s ním v převodovce ujedete, je to směšná částka. Takže neexperimentovat.

Napsal: pon 07.12.2015 13:14
od Hanz
Ted jsem menil v e60 man 6q r.07 (modrej stítek No oil change), dal jsem Millers TRX 75w80 - podstatna zmena k lepsimu, jde lepe radit (za tepla i studena) a je to tissi.

Napsal: pon 07.12.2015 21:49
od xdentist
já doporučuju si před přemýšlením o jiném než orig. oleji najít technické listy těch olejů a porovnat s orig. Tady na foru se porovnávají označení a marketingové popisy, doporučení toho či onoho, ale technický list napoví, je pak vidět rozdíly v mnoha hodnotách a zpravidla u neoriginálů lehce k horšímu. Mám s tím teď zkušenost u oleje do automatu ZF (vím, automat je automat, ale princip výběru oleje by měl být stejný), uvedu příklady: - kamarád mechanik mi nabízel výměnu oleje a že prý dává olej XY a že všechna auta prozatím ok. Říkám si - olej asi dobrý, výrobce kvalitní a specifikace BMW má. Ale nedalo mi to, a v technickém listu jsem našel větu, že sice pro mnoho BMW vhodný je, ale přesně na mojí převodovku jej nedoporučují..... Takže rychle pryč a hledal jsem jiné prověřené náhrady. A zde po porovnání hodnot v technických listech s originálním olejem ZF jsem zjistil, že prostě vždy ty náhrady jsou ve většině hodnot o chlup horší. A riskujte to na převodovce s 200tis najeto aby pak fungovala jak má, nebo vůbec fungovala s cenou repase 50+ a cenou nové 160tis...

Jinak pokud budete shánět originál olej, napište o cenu do ZF Pakra Jihlava mail. Tedy je potřeba si zjistit jaký typ ZF oleje do té či oné převodovky patří. Většinou mají originál oleje levnější než v BMW a je to 100% to co to má být.

Na oleji do převodovky bych nešetřil když si vezmu jak často se mění.. Je to vlastně i tak prakticky levnější než výměny oleje v motoru na daný počet km.

Napsal: pon 07.12.2015 22:11
od pavproch
pavproch píše: Ptal jsem se pana Vejvody (Milers Oils.cz) ohledně náhrady MTF-LT3 a tady je odpověď:
MillersOils na AF.cz píše:Jako přímou náhradu za MTF LT-3 máme u vozů BMW osvědčen i TRX Synth 75w80, který má lepší viskozitní charakteristiky pro chování za studena.
Mám to fčíl v 3er a jako jo, jde to hladčeji a líp za studena i za těpla.

Doporučuju se zeptat u něj.

Po sezoně budu měnit náplň 6MT i v m4Zlikovi (myslím, že tam je MTF-LT2), takže případná odpověď by mě asi taky zajímala. Ale taky možná sa ani ptát nebudu a naliju tam TRX Synth75w80.
Dodatek: na TRX Synth 75w-80 mám v 3er odlítáno 50tis km (fčíl sem tam Millerse nalil už podruhé, měním náplň v 6MT vždy po 50tis km) a ...
a) řazení fakt jde líp než s OEM náplní
b) po 50tis km vytekl NAPROSTO čistý wolej

Co se týká m4Zlika, má výše citovaná infomace nebyla správná - fčíl sem se podíval do svého análu (zajímavý to pohled :twisted: ) a zjistil, že na ten samý TRX už mám s m4Zlikem odjeté dvě sezony (cca 15.000km) se stejnými pocity jako u 3er.

Takže asitak. Necht si tam každý lije co chce, já už tam nic jiného než millerse nenaliju.

Napsal: pon 07.12.2015 22:13
od pavproch
jo a dodatek.... ten samý TRX sem letos nalil aji do svého třetího auta - Pindice 1.2i 5MT MY2006 v rámci servisu 90tis km a .... se stejným výsledkem/následkem

Napsal: pon 07.12.2015 22:29
od Michal-E39
Na 5-kvaltu manuál 2002 jsem měl štítek MTF-LT2. Nalil jsem Castrol Syntrans B75W dle doporučení. Pocitově jsem na řazení nepoznal sebemenší rozdíl, tak věřím že ten BMW olej je přeznačenej Castrol jak se povídá.

Napsal: úte 08.12.2015 00:06
od Totic
Mám odjeto pár tisíc km dohromady na dvou 6ti kvaltech v 530i (měnila se převodovka, abych ji odzkoušel před prodejem) a s tím Syn. B 75w je to vždy naprosto sametové.

Samozřejmě jsem před výběrem oleje laboroval i v tech.listech stažených z Castrol webu (i když nerozumím úplně všem parametrům). Jenom jsem nějak nesehnal tech.list k tomu BMW originalu, abych ho porovnal. Ani prodejce prej nemá..