Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Automat
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Protože nevíme, o jaké auto se jedná, tak to napíšu obecně. Při transplantaci automatu by se měl použít stejný typ a pro stejný vstupní výkon, tj. stejné BMW číslo. Označení převodovky obsahuje:gizi píše:... vyměnil jsem automat a hydromenic
Musí se to nějak na diagnostice upravit Dalsi věc nejde mi radit
Oprava :Jde radit ale nejde a jeste nejde čerpadlo v automatu
Příklad A5S 390R
A --> Getriebeart:S = Schaltgetriebe, A = Automatikgetriebe
5 --> Anzahl der Vorwärtsgänge
S --> Art des höchsten Ganges: D = Direktgang, S = Schongang
390 --> Max. Eingangsdrehmoment (Nm)
R --> Kennbuchstabe des Getriebeherstellers:
G = Getrag, J = Jatco, R = GMPT (General Motors Powertrain),Z = ZF (Zahnradfabrik Friedrichshafen)
Pokud dojde k záměně mechatroniku, je třeba nakódovat pomocí Progman/SSS nebo ISTA/P. K tomu slouží servisní funkce "Mechatronikabgleich”, kdy je mechatronik označen jako vyměněný díl. Tato servisní funkce se musí použít i při výměně elektroventilu nebo celé elektroniky, kdy se výše uvedené díly při kódování označí jako vyměněné. Pokud k označení vyměněných dílů nedojde, bude kvalita řazení výrazně horší než s původními díly. Při výměně kompletního automatu není provedení této servisní funkce nutná, protože díly by už měly být k sobě přizpůsobené při výrobě nebo předchozím provozu.
V každém případě doporučuji smazání adaptačních hodnot pomocí diagnostiky nebo prošlapáváním pedálu plynu se zapnutým zapalování bez běžícího motoru. K vytvoření nových adaptačních hodnot (zaučení) dojde při tzv. "adaptační jízdě", kterou jsem na tomto fóru již popisoval - nutno hledat !!
Co víme o tom transplantátu a co bylo špatné na původním automatu?
- výpis chyb z diagnostiky říká co?
- je v té nové převodovce olej a připojený kabel?
- namontovat zpět původní mechatronik?

Mechatronik-abgleich: