Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e39 523i přehřívá se, ale až za dlouho

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
TheRejzak
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: úte 30.07.2013 00:00
Bydliště: StrakonicePísek
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od TheRejzak »

Zdravím, nepodařilo se mi najít úplně konkrétní odpověď na můj problém, byť jsem hledal poměrně dlouho a nerad zakládam nový témata, ale co naplat... nuže k věci.
5er e39 '98 523i, nalítáno má, nejni to žádná voňavka, ale ani popelnice, jezdí prakticky denně, ale málokdy delší trasy, většinou město, nákup, "počta" a podobný blbosti a cca 2x tejdně kolem 100km, většinou všechno odsejpá, takže možná problém přetrvává delší dobu a jen zatim nedošlo k jeho projevům jako teď.
Jel jsem do Prahy, 100km dálnice, jízda na pohodu kolem 120km/h lehká noha, teplota se celou cestu ani nehne (což se nehne ani když mam nohu podstatně těžší, nebo vyloženě těžkou:D). Když jsem se ovšem přiblížil centru, začali popojížděčky, cca 6x popojedu na semaforu a teplota začne růst, rafička se začne docela rychle blížit k červenému, tak jsem nahulil topení, abych chlazení ulehčil práci a za inkriminovanou křižovatkou jsem už na světlech musel vypínat motor, abych nevařil.
Teď je otázka v čem je problém, v hadicích byl poměrně tlak, ale zase žádnej extrém (ono taky když je teplota vyšší než má, tak aby nebyl), vody je v chladiči dost, ta nemizí, a termostat i čerpadlo evidentně fungujou, jinak by to zase nezvládalo to obyčejný ježdění. V praxi s tim jezdim třeba 20km do vedlejšího města a pak po městě dál, pravda, že tu nevznikaj takový zácpy a i špička tady znamená čekat na semaforu třeba 3x a ne 6x než se pohnu dál.
Napadá mě, že by mohla blbě fungovat sahara, ale nevim, vypadá to, že vrtule u chladiče se točí asi pořád, ale neni na pevno kusem papíru jí zastavim.

Ještě dodám, že po vychladnutí auta, jsem dojel bez problémů, ale to už byl provoz plynulej.
Omlouvám se za sloh, jsem rozhořčen :evil: :D
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#2 Příspěvek od Foldas »

Bude viskospojka v háji. Jestli máš klimu měla by se ti sepnout ještě elektrická vrtule před chladičem
Michal-E39
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: úte 13.08.2013 00:00

#3 Příspěvek od Michal-E39 »

Měla by to uchladit vrtule za chladičem. Pokud nefunguje viskospojka, pak spíná elektrická vrtule před chladičem. I ta sama to uchladí tak že se nepohne ručička teploměru. Pozor, pokud nemáte překódovanou křivku teploměru, ručička se drží uprostřed od 75 do 115C. Pokud se tedy pohne ze středu doprava, je motor už značně přehřátý.
Mě motor nikdy nepřekračuje 100C.
Zkuste tu vrtuli opatrně zastavit rukou. Pokud se vám to povede, je viskospojka nefunkční. Na zastavení to chce už větší sílu - stočené noviny. Je li vrtule mastná od oleje, viskospojka je už vyteklá.
Je potřeba také zjistit, proč nespíná elektrická vrtule.
TheRejzak
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: úte 30.07.2013 00:00
Bydliště: StrakonicePísek
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od TheRejzak »

Díky za podněty, zkouknu to a dám vědět jak na tom jsme, ta viskospojka bude v prd... asi určitě
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od matiz »

hlavne neoddaluj opravu, protoze se to muze silne prodrazit...
TheRejzak
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: úte 30.07.2013 00:00
Bydliště: StrakonicePísek
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od TheRejzak »

Dluho jsem tu nebyl, ale abych informoval jak jsem slíbil... Viska byla ko, kamrád mi jí přivez, aby mi ušetřil cestu, ale byla špatná rozměrově, tak jsem jí jel vyměnit, než jsem vyjel z města, začal týct chladič, resp. místo které už netěsnilo s vymačkanou expanzkou, tak jsem jel rovnou pro chaldič a přední saharu u které jsem zjistil, že měla spálený motor... odpolední anabáze se z oxidovanýma šroubkama a torxama na které jsem nemohl najít klíč a bylo vyřízeno, od té doby funguje vše jak má.
Odpovědět